Att få göra någon glad

Idag är det Internationella Kvinnodagen och det kan ju firas (eller inte) på många olika sätt. Själv hade jag ingen större plan utan hade tänkt baka något till bloggen. Sen fick jag ett erbjudande av SkickaTårta.se  som jag bara inte kunde tacka nej till. De ville ge mig möjligheten att skicka tårtor till några jag skulle vilja uppmärksamma en dag som denna 🙂 Har alltid tyckt om den företagsidén med Tårtogram (undrar varför 😉 ). Tänk själv att öppna dörren när det ringer och där står ett bud med en tårta som någon vänlig själ tyckte att du skulle ha. What’s not to like? Det svåra är bara att välja ut vilken tårta man ska skicka 😉 Efter mycket om och men så valde jag två fototårtor för på så vis kunde jag göra egna bilder och text till tårtorna och jag kan då vara helt säker på att mitt budskap når fram 🙂

Jag valde ut en person och ett företag som jag ville uppmärksamma denna dag. Den första personen är en kvinna som jag beundrar så oerhört mycket – Min mamma. En kvinna som har byggt järnvägar i Albanien, arbetat på sockerrörsplantagen på Cuba, skakat hand med Fidel Castro, designat kläder som hon sen på catwalken visat upp för bl.a. gamla drottningen, modellat, har gjort karriär och för att sedan välja bort den för att kunna få vara hemma med sina barn. Hon har ett otroligt stort hjärta och en stor inspiration – Min hjälte helt enkelt ♥ Jag valde en bild på henne som jag älskar, från då hon var ung, och la till lite passande text. 

Mamma - Hjälte

Den andra tårtan ville jag ge till ett gäng kvinnor på Eleonoragruppen som jag tycker gör ett helt fantastiskt och viktigt jobb. Det är inte några jag känner utan jag har kommit i kontakt med det företaget när jag läste på universitetet. Eleonoragruppen jobbar med psykisk ohälsa, arbetsrelaterade problem men framför allt med missbrukare, barn till missbrukare samt barn som far illa.

 ”Att bryta destruktivt livsmönster är komplicerat och tar tid. Men alla liv kan förändras, det är vår övertygelse.

Jag har flera vänner som växt upp i hem med en alkoholiserad förälder och har på nära håll sett vad det kan göra med en familj. Jag har fått höra oron, ångesten, rädslan, ilskan och frustrationen och på håll sett familjen sakta brytas sönder. Eleonoragruppen har hjälpt en av mina vänner, utan dem hade hon nog också gått under.

Eleonoragruppen jobbar mycket med barn och ungdomar som blir utsatta på olika sätt. Jag tycker att det är helt fantastiskt att företag som Eleonoragruppen finns, och ville hylla de fem kvinnor som jobbar där idag för att visa min uppskattning för det viktiga jobb de utför – Tack! ♥ 

Thank you

Och slutligen kommer här en bild på själva tårtorna som skickades ut till min mamma och till Eleonoragruppen under dagen. Den ena skulle till Stockholm och den andre till Linköping och de bakas lokalt – Hoppas att det blev uppskattat! 🙂

SkickaTårta.se

Stort TACK till Jonas och SkickaTårta.se som gav mig möjligheten att få skicka dessa tårtor idag 🙂

Önskar er alla en härlig fredag!
Kram, Lisa

One thought on “Att få göra någon glad

Kommentera

