Tävling: Julklappssäck värde minst 11 500kr!!

Nu är det dags!!

December är här och Julklappssäck alá Sockerrus-tävlingen startar äntligen 😀

Det är enkelt att vara med och ALLA kan vara med och tävla! Det sammanlagda värdet på säcken är mer än 11 500kr vilket är helt fantastiskt! 😀 Helt klart en tävling du inte vill missa 😉

Hur du gör för att tävla hittar du längre ner (efter andra raden av pepparkaksgubbar)!

Vinster

Grundtanken var att det skulle finns 4 priser men jag har lagt till 2 priser då jag önskar att fler ska få ta del av denna underbara säck :-). Så här är säcken uppdelad:

1a priset har ett värde på ca 4700kr

2a priset har ett värde på ca 3600kr

3e priset har ett värde på ca 1900kr

4e priset har ett värde på ca 700kr

5e priset har ett värde på ca 450kr

6e priset har ett värde på ca 250kr

Vill du veta mer detaljerat vad säcken innehåller så klickar du här! Dock kommer jag inte avslöja exakt vad de olika priserna (1-6) innehåller utan det blir precis som de övriga julklapparna du öppnar på julafton – En överraskning! 😀 Eller iallafall tills julafton kl.15 då jag presenterar innehållet i de 6 vinsterna 🙂


 

Jag tävlar om superfina goodiebags hos Sockerrus,

Tävla HÄR du med!

Säckens sponsorer +innehåll:

Vill du veta mer detaljerat vad säcken innehåller så klickar du här!

Så här tävlar du:

I en kommentar skriver du ett rim som passar in på Julklappssäck alá Sockerrus eller motiverar varför just Du borde vinna. Gör sedan ett av följande alternativ:

För dig med blogg Kopiera all text + bild mellan pepparkaksgubbarna ovan och publicera i din blogg (glöm inte att se till att länkarna fungerar). Bifoga sedan länken där du skrivit om tävlingen (hela url) i din kommentar.

För dig utan blogg – Kopiera all text + bild mellan pepparkaksgubbarna ovan och skicka till minst 10 av dina vänner, skicka även mig en kopia (mail: sockerrus@live.se).

Tävlingen avslutas på Julafton den 24/12 kl. 15.00

Vinnarna presenteras på bloggen senare samma kväll.


PS. Följ gärna med bloglovin eller via Sockerrus-på-Facebook så missar du inte när vinnaren är dragen, eller de andra tävlingarna som dyker upp här på bloggen i December :-)

bloglovin

 

118 tankar om “Tävling: Julklappssäck värde minst 11 500kr!!

  1. Hejsan!
    Klart att jag vill vara med och vinna en Julklappssäck alá Sockerrus!
    Har länkat på min blogg och här kommer ett tappert försök på ett rim/motivering varför jag ska få vinna. =)

    Julen är en tid då man bakar.
    Ja, åtminstone någon pepparkaka.
    Julen är en tid då snön faller tätt.
    Och Lucia kommer som vår gäst.
    Julen är då tiden går fort.
    Och de flesta får var sitt julkort.
    Julafton, dagen att tända alla juleljus.
    Nu väntar vi bara på min Julklappssäck alá Sockerrus!

  2. kul med julkalender.. man blir som ett litet barn igen.

    min motivering till varför jag ska vinna är att jag skulle bli så himla glad över att få vinna denna fina julklapp. Det finns många superfina priser som jag bara kan drömma om, priser som jag aldrig skulle ha råd med. Att vinna denna vitsen skulle göra mig så enormt glad. speciellt nu när det verkar som jag inte kommer kunna köpa nån julklapp till min dotter.

    http://axdal.se/troll/2010/12/01/julklappssack-ala-sockerrus/

    kramar alexandra

  3. Jag hoppas att just jag blir en av de lyckliga för till denna julen har vi inte haft mycket pengar över till julklappar då min sambo blivit arbetslös och jag är föräldraledig. Innehållet i denna toppen säck är något som skulle kunna glädja hela våran familj med barn i olika åldrar 10,4 och 1. Kan inte tänka mig en bättre julklapp än denna , förrutom ett nytt jobb till gubben förstås, men det kanske blir svårt att ordna 🙂 som skulle få hela familjen att hoppas av lycka.

    Länkar här
    http://familjengranberg.blogg.se/2010/december/vinn-en-superfin-goodiebag.html

    Kram linda

  4. Jag vill absolut vara med och tävla. Jag är urusel på att rimma så jag skriver en motivation istället:

    Denna julen kommer bli en riktigt snål jul för våran del då mannen är sjukskriven på obestämd tid, jag är hemma från arbete med sjukt barn också det på obestämd tid. Försäkringskassan betalar ut sjukersättning till mannen men jag måste gå hemma helt utan ersättning då jag inte har rätt till vård av barn om jag inte ställer mig till arbetsmarknadens förfogande och jag kan inte ställa mig till arbetsmarknadens förfogande för jag har ett barn hemma som inte klarar av att gå på dagis. Moment 22.
    Enda chansen för oss att få ge och få tjusiga julklappar detta året är att vinna några så nu hoppas jag stenhårt att jag har turen med mig!

    Har också länkat här:
    http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavling-julklappssack-2412.html

  5. Åh, jag älskar din tävling !!

    http://frokenmela.blogg.se/tavlingssida/2010/december/julklappssack-ala-sockerrus.html

    ____________________________________________________________________

    Bland tomtar, troll och bockar

    finns en julklappssäck som lockar.

    Fylld till bredden med fina saker,

    där finns nåt för alla smaker.

    En härlig tårta från bombadill,

    eller de ljuvligaste praliner om man så vill.

    Heminredning, bakning och fest,

    i säcken hittar jag saker från butiker jag gillar bäst !

    I år vill jag ha klappar av lyx och flärd,

    det kan man vinna i Sockerrus underbara värld…

    Nu håller jag tummar och tår,

    för att tomten kommer med grymmaste klappen i år !

  6. Aldrig en tävling jag vinner, nej ingenting
    men sockerrus julsäck är proppfull av bling!
    Likt en tomtenisse Lisa rusar och ränner
    för att överraska sina blogg-vänner!
    Kaffe eller kex på tapeten är
    våga och vinn, ta chansen här!

    Följer din blogg både här och på Facebook, jättefin julklappssäck du har fått ihop. Jag vinner ärligt talat aldrig någon av de tusentals tävlingar jag ställer upp i men envis som en åsna är jag så jag ger mig aldrig !

    Har mailat en drös av mina vänner, samt mailat en kopia till dig. ‘

    Stora julkramar på dig från småland !

  7. Jag är gärna med och tävlar! Ändrade länken under ditt första ”här” eftersom den gick till förklädestävlingen. Antar att den skulle leda hit istället. Säg till om jag gjorde fel!

    Här finns min länk:
    http://annastipsarblogg.blogg.se/2010/december/sockerrus-julklappssack.html

    Och rimmet lyder:
    För en familj med stora och små
    Är det mycket man i jul önskar få
    Saker till ens hem, till köket och andra rum
    Man önskar sig av tomten och försöker att inte vara dum
    Och har man riktig tur
    Kanske det kommer en annan filur
    Men en julklappssäck ala Sockerrus
    Och förgyller hela vårt hus!

  8. Hej Lisa,

    Är inte bra på att rimma men motiverar som sådant:

    Har under senaste året mest köpt presenter och sådant till nära och kära samt vänner dock inte alltid till mig själv. Din julklappssäck innehåller sådant som jag önskar få och som dessutom kan användas av familjen också. Det ska bli en minnesvärd jul om jag vinner något!

    Tack för en mycket bra blogg !

  9. Hej

    Åhh klart som … att jag vill vara med och finna en Julklapssäck a lá Sockerrus!

    Jag länkar här: http://kaolin.blogg.se/2010/december/tavlar-om-en-superfin-goodiebag.html

    Här kommer ett försök till ett julrim:

    Följare av din blogg jag är
    jättefin tävling du har här.

    Denna tävling om en julklappssäck
    skulle sitta som en smäck.

    Fylld med en massa grejer
    för både killar och tjejer.

    Storleken har visst betydelse det är sant
    och i det här fallet är det likadant

    En av sex fina priser man kan få
    Jag tycker nu som så
    Nummer ett..
    ..rockar fett!
    Nummer två…
    …dansa på!
    Nummer tre…
    ..järnet ge!
    Nummer fyra…
    …spela lyra!
    Nummer fem…
    …ä´ rädd om vårt hem!
    Nummer sex…
    … vilket spex!

    Sockerrus Julklapssäck den lockar
    Jag hoppas vinstlotten jag plockar.

    ———————

    Jag håller tummarna allt vad jag kan för att jag har turen med mig att vinna. Det skulle vara guld värt då jag aldrig skulle kunna unna mig något som detta. Jag brukar vara givmild mot andra men dessvärre snål mot mig själv.
    Jag beräknar föda min lilla son på självaste nyårsafton. Så nu hoppas jag att tomten kommer med en julklapssäck som denna.

    caroline_radahl@hotmail.com

  10. http://tjockisbullen.blogg.se/tavlar/2010/december/tavla139.html
    Har länkat där!
    Motiverar eventuell vinst med: Min sambo har precis blivit av med jobbet, han kommer antagligen också behöva lämna mig och vår dotter för att ansöka om uppehållstillstånd från sitt land plus att vi måste hitta ny bostad inom 3 månader. Allt på en o samma gång, så en sån här fin vinst skulle iaf sätta lite guldkant på vår just nu tråkiga vardag!
    Håller tummarna!

  11. I den kalla vintern behövs ett riktigt värmekrus-viken tur att vi då har vår Sockerrus! En blogg att besöka ofta- man kan nästan känna datorn dofta! Nu bjuds det på en överraskning så fräck-det är dags för en riktigt lyxig julklappssäck. Jag hoppas verkligen att den jag ska vinna-men oavsett det så är jag av din blogg en stor beundrarinna 🙂

    Du har verkligen lyckats pricka in massor av härliga saker att vinna-jag håller alla tummar jag har för att jag äntligen ska få vinna nåt (är typ med i alla tävlingar jag hittar, men inte vunnit nåt än…har kanske sparat min tur till denna tävlingen….)

    Har förstås länkat från bloggen!
    http://kakbiten.blogspot.com/2010/12/jag-tavlar.html

    /Anna

  12. Min blogg vill inte riktigt men jag vill! tihi!

    http://www.nogg.se/theresija

    Tänk om det snöade socker! Vad praktiskt det skulle vara
    En sockervaddsdriva skulle gömma en hel barnaskara
    I en igloo av sockerbitar skulle en eskimå må
    Julen handlar om de söta gnistrande glimmande sockerkristallerna små

    Med Sockerus
    skulle vi virvla omkring och hitta på en massa bus!

    Vi skulle byta skepnad till Sirap och puttra i en gryta
    tillsammans med hackad mandel och chocklad blir vi något att avnjuta.
    bjuda gammalmormors tänder på extraseg Knäck
    Rund och go är Marsipangrisens häck!

  13. Jag är gärna med och tävlar, den här julklappspåsen skulle förgylla flera månader för mig och min dotter om vi hade lyckan att vinna. För som ensamstående ungmamma är plåboken inte allt för stor, även om jag kämpar på och gör mitt bästa för minsta lilla extra peng framförallt nu till julen när det är julklappar, julmat och allt annat som behövs. Men för mig och min lilla familj vore den här vinsten något alldeles extra och något vi skulle ha glädje för hela året om inte ännu längre än så.

    Länkat: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavlar-om-en-julklappssack.html#comment

    Kram Sanna

  14. Hejsan, jag är gärna med och tävlar men är sååå dålig på rim så jag lämnar en liten motivering istället. Det är så här att den här julen blir den mest snålaste julen vi kommer få uppleva. När jag gick hem som mammaledig lever vi på sambons urusla lön och min längsta föräldrarpenning. Några julklappar köper vi inte till varandra i år utan lägger dem hellre på att köpa något till dottern. En tråkig motivering kanske men är helt ärlig och hoppas nu på tur att man kan vinna något ur säcken! 🙂

    Har länkat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/december/sockerrus-julklappssack-2412.html

    /Sandra

  15. Åh jag vill vara med och tävla 😀

    Kör med ett rimm:

    ”När man under julgranen tittar, hoppas man att en överaskning hittar.

    Något som skulle göra en så glad så glad är att under granens ljus,

    se en julklappsäck alà sockerrus 🙂 ”

    Har mailat mina vänner om tävlingen.

    /Maria Engström

  16. Jag vill jätte gärna vara med och tävla 😀
    Här kommer mitt rim bidrag

    Nu är julen här
    Tomtar finns både här och där
    Stjärnor tindrar glatt
    Marken fylls med gubbar av snö med hatt
    Granen pyntas med kulor och glans
    Tänk om tomten fanns.
    En julklappssäck alá Sockerrus
    Bör ligga under granen i alla hus
    Till alla som gillar att baka
    Lär sockerrus klappar smaka.

    Jag skulle vilja vinna tävlingen och få en hel säck med julklappar. Klapparna skulle jag dela med mig med min familj, både dem och jag tycker om att baka. Samt att det skulle även vara kul att vinna lite bebissaker då jag och sambon ska snart skaffa barn tillsammans 😀 Kan vara en bra start med lite nya saker till bebisen.

    Min blogg är http://suniesyummies.blogspot.com/2010/12/jag-tavlar_2948.html

    God Jul och jag håller tummarna för er alla
    Camilla

  17. Jag är med och tävlar! Har tipsat 10 st vänner och skickat en kopia till dig .

    Min familj är gigantisk, och att köpa presenter till alla är svårt och dyrt. Eftersom alla är i blandade åldrar vet man verkligen inte vad man ska köpa, fast om jag vann en julklappssäck skulle alla få något fint de skulle bli glada över, inga sura miner på julen inte. Mer perfekt än så kan det inte bli

  18. http://pleu.blogg.se/2010/december/tavling-hos-sockerrus.html <- Länk till min blogg.

    Jag vet att många vill vinna för att dom inte har råd, även jag är en av dom. Att kunna skämma bort dom i min närhet som ställer upp för mig vore värt allt för mig. Julen ska inte handla om pengar, men tyvärr så gör den det. Det sliter hårt på arbetslösa och folk som redan är stressade över sina pengar. Men att kanske kunna till och med få skämma bort sig själv med en liten julklapp från sockerrus, det vore ett riktigt lyckligt slut på ett tufft år.

  19. Jag är självklart med och tävlar! 😀 Här är länken till mitt inlägg:

    http://belllybus.blogg.se/2010/december/julklappsack.html

    Här är mitt fina rim, eller snarare en dikt:

    Jag vill tända ett ljus
    för den som gråter
    över hårda ord.
    Jag vill tända ett ljus
    för dem som svälter
    på vår jord.

    Jag vill tända ett ljus
    för dem som är rädda
    i krigsdrabbad land.

    Jag vill tända ett ljus
    för dem som förföljs
    för frihetens kamp.

    Jag vill tända ett ljus
    för dem som är sjuka
    och lider av smärta.

    Men jag vill också tända
    ett ljus
    för dem som hjälper, uppmuntrar
    och har gott hjärta

  20. Wow, alltså. Självklart vill jag vara med å tävla. Lyxigare tävling får man leta efter må jag säga!
    Detta vore en toppenvinst, dels för att det är jul och dels för att både maken och jag fyller båda 30 i början av nästa år, så då vankas det kalas. Håller mina tummar hårt nu….
    Önskar dig en fin advent!

    (har länkat på min blogg, men nu funkar det inte att fixa länken här i kommentaren… gör antagligen nåt fel…)

  21. Nu är det jul igen
    Men vad kommer hända sen?
    Ty julbak är allt jag kan
    Om jag bara sockret fann
    Eller en kok-bakar-bok
    Som gjorde mig bakar-klok

    Att baka är min passion
    Trots att mina pepparkakor smakar citron
    Så jag behöver hjälp fort, fröken Sockerrus
    Och med din Goodiebag i mitt hus
    Vore julen räddad minsann
    Med chokladprovning som julklapp till min man 😀

    Länkar här: http://linchies.blogg.se/2010/december/tavling.html

  22. jag är gärna med. Tyvärr så är de ju inte alla av oss som är så klipska så man kommer på ett bra rim bara sisådär =( så de är tur att man kan motivera varför man ska vinna oxå =)

    jag skulle gärna vilja vinna bagen eftersom den innehåller en salig blandning av allt de vi behöver just nu. Vi väntar ju smått närsom så de kommer ju att gå åt en hel del kläder till både den lill* och storebrodern med för den delen som växer ur de mesta just nu. SEn älskar han ju självklart leksaker- och jag tror att han kanske kan behöva lite extra sådant sen när syskonet kommer så han ska känna att han fortfarande uppskattas ❤
    Sen är ju inte livet som småbarnsförälder alltid så lätt- de är lätt att glömmma bort tiden för varandra o man får inte glömma att göra saker tillsammans även fast man har barn som exempelvis chokladprovning, 40 veckor med extra kärlek och lite sådant =)

    hoppas nu på innerlig tur =)

    har länkat med: http://emlisch.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/24-december-julklappssack-a-la-sockerrus.html#comment

  23. WOW!
    Då ska man se om man kan vinna denna gången då 😉

    WOW! Otroligt! Tävla du också!

    Jag och min man har inga barn tyvärr (jag kan inte få barn ÄNNU) plus att vi inte gillar att fira jul alls.
    Därför byter vi inte klappar med varandra så det skulle ju vara roligt att få en klapp i år som man inte förväntat sig.
    Jag är sjukpensionär och har inte råd att köpa några sådana här extragrejjer till mig själv så det hade varit riktigt roligt att få vinna något av det.
    Och jag vet exakt vem jag hade gett det jag själv inte behöver 😉

    Här kommer ett försök till rim eller två:

    Första rimmet kan nog behöva cencureras lite dock 😉

    ”Kökshjälp och romantik är väl det bästa en kvinna kan få.
    Förspel och lek kan få det att gå.
    En liten kaka eller maka, vilket väljer du?
    Eller väska, foto eller kanske filmkväll på tu?”

    Next 😉

    ”Sockerrus i vintertid är väl värt att få.
    Julen, lucia och nyår man kan skylla på.
    En julklapp i vårt hus är en ovanlig syn man ser.
    När vi sitter där och på tv kollar dimper det i skorstenen ner.
    Ännu mera sockerrus av julemusten får
    Tjoho ropar jag, äntligen jag bra mår!
    Pengapungen helt tom är
    men här kommer tomte”pär”

  24. Ååå vilken rolig tävling – Givetvis vill jag vara med 🙂 Har ingen blogg, så jag kör mailvarianten istället 😉

    ” En julklappssäck fylld med massa bus,
    en riktig a lá Sockerrus.
    Cupcake, TeFrossa och Bombadill,
    ja önska dig vad du vill.
    Skapa med varor från Barnkalaset, Kalasform eller Skapamer
    och se på barnen som skapar med och bara ler.
    När du sedan känner dig lite sloken,
    ta och njut av Bebisboken”

    Ha det så gott!
    Nina

  25. *********************************************************************************
    Julklappssäck alá sockerrus
    Pulsen stiger
    vem behöver då värmande ljus
    Kylan tiger
    Snö
    förvandlas som i magi
    till glittrande kristaller av sockerströ
    *********************************************************************************

  26. hej, vilken tävling, wow!

    Så klart är jag med och tävlar, här kan du hitta inlägget: http://www.liwetochvardagen.se/?p=4306

    Till vardags hon bakar både muffins och kex
    snälla låt mig vara någon av de lyckliga sex
    ett sockerrus vi bör få var dag
    detta är ett av ovanliga slag

    med denna jättedåliga ramsa
    visar jag att jag kan tramsa
    men ska nu utan mera krus
    be på mina bara knän inför kära sockerrus.

    Trevlig advent!

  27. direktlänk: http://josephinefrans.blogg.se/2010/december/vinn-en-julklapsgoodiebag-hos-sockerrus.html#comment

    I vinterns vackra mörker ser man ett ljus
    från ett julehus, julen är kommen och den ska vi fira!
    på ett sätt a lá Sockerrus, så alla paket är så söta
    som man bara kan önska,
    under vår gran ligger massor med pressenter
    som ser ut som tårtor cupkaces och gud vet vad för bakverk!
    barnen sittter förväntansfullt och smaskar på sockerrus goda julgodisbus
    nu händer det dom öppnar presentterna och.. Gud vad fina från väldens alla håll barnens ögon glimtar av glädje och Sockerrus har gjort julen till en historia!

    Jag kom inte på någon så bra sån är inte mig grej men jag försökte gillar din grupp på fb och följer din blogg på bloglovin’ eftersom din blogg e så bra låt vinna!! 🙂 hej då ❤

  28. Hejsan! Jag är jätte gärna med och tävlar i din fina tävling. En liten goodiebag till jul vore ju helt fantastiskt!

    Jag tipsar om tävlingen i min blogg;
    http://lindet.blogg.se/tavlar/2010/december/2412-sockerrus-goodiebags.html

    Min motivering till varför just jag ska vinna:

    Lagom till juletider lade bilen av,
    den klarar längre inga säkerhetskrav.
    Och i samma veva väljer kylen att lägga ner,
    snart orkar jag faktiskt inte mer.
    När det redan är knapert som det är,
    extra utgifter hårt på ekonomin tär.
    Och visst blir det klappar, men väldigt få,
    och det kommer naturligtvis i alla fall att gå.
    Men att få överraskas av en goodiebag till jul,
    vore så otroligt himla kul.
    Nu håller vi tummar och tår,
    för att vi med Julklappssäck alá Sockerrusen en God Jul får.

    Ha en fin dag! Mvh Linda

  29. Hej!
    Mitt körkort kostade över 20 000 kr och sedan kommer student kostnaderna på flera tusen ovan på det. Eftersom mina föräldrar inte har hur mycket pengar som helst har vi bestämt att jag inte ska få några julklappar i år. Jag har heller inte så mycket pengar eftersom jag är student och kan därför inte köpa julklappar till andra… Känns jätte tråkigt och deprimerande när man inte kan ge sina nära och kära vad de egentligen förtjänar. Därför skulle jag verkligen bli riktigt glad om jag vann!

  30. Sockerrus är vår Tomtemor
    Vi tackom nu så gärna!
    Julesäcken den är stor
    Och allt för bloggläs-arna
    Ingen bakning blir det än
    Men vi provar ju igen till julen

    Bästa vinsten nummer ett
    Vi tackom nu så gärna!
    Har vi ännu inte sett
    Den vet blott hennes hjärna
    Ingen bakning blir det än
    Men vi provar ju igen till julen

    Nu vid varje skärm är fröjd
    Vi tackom nu så gärna!
    Sockerrus, ja hon är nöjd
    För hon vill oss ju värna
    Ingen bakning blir det än
    Men vi provar ju igen till julen

    Länkat har jag här:http://jagtestarallt.blogg.se/godbitar/2010/december/tavling-hos-sockerrus.html

  31. Jag vill vara med och tävla! 😀 jag har länkat här: http://lisas-tavlingsblogg.bloggplatsen.se/2010/12/04/4077150-tavling-julklappssack-al-sockerrus/

    Tyvärr så kan jag inte rimma =/ har aldrig haft den talangen tyvärr! Men jag motiverar gärna varför jag vill vinna 🙂

    Min motivering: jag har precis börjat baka med sugarpaste! Eller jag har hunnit göra två lite mindre misslyckade tårtor. Men även om dom var lite misslyckade, så var dom väldigt goda! Jag har funderat på att göra en nyårstårta och jag ser att bla sugarpaste finns i denna julpåse! Det är inte alls lätt att göra en snygg sugarpaste tårta inte! Jag behöver träna på det 😀

  32. Åh man blir ju salig när man går igenom sidorna:) Har självklart tipsat: http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/goodiebag.html

    Kan inte rimma – bara är så…Jag kör en motivering istället:
    Har världens sämsta ekonomi lagom till jul pga sjukskrivningar, sjuka barn, frys som gått sönder osv. Med denna hade jag kunna ge julklappar till mina nära och kära utan att känna att jag behöver snåla. Här finns allt till alla från bebisarna till min gamla mor. Om jag vinner tror jag helt ärligt att jag skulle börja gråta av glädje.

  33. Jag vill vinna vinna vinna! 🙂 Har knåpat ihop ett litet rim som passar säcken. Och så har jag självklart skivit på min blogg om tävlingen:
    http://angelicascupcakes.blogg.se/2010/december/julens-tavling.html

    Ett kalas för ditt barn med kex från Göteborg,
    och lekar från ett designtorg.
    Detta när dom sitter på en bakelsepuff från Bombadill –
    och grinar illa när de vuxna äter sill.

    Canvastavlor, presentkort, te och choklad.
    Och ett förkläde som får mig att platsa i julkökets fina parad.

    En säck så stor och tung att Tomten kommer få ryggskott.
    Ja då är det bäst att man skaffar sig en tävlingslott.
    Nu hoppas jag på vinst och en väggalmenacka –
    så jag påminnelser ska skriva och dig jag kan tacka.

  34. Här kommer mitt försök till rim. 🙂

    Jag har varit så snäll i år,
    Jag hoppas jag många fina klappar får.
    En julklappssäck alá Sockerrus,
    Skulle ge denna flicka ett lyckorus.
    Alla ljusen tända och julen ska hyllas,
    Snälla tomten, låt min önskan uppfyllas.

    Jag har bloggat om tävlingen på: http://www.angel-like.com/?p=2734

  35. Jag är med å tävlar å ger en motivering här under.

    Jag skulle vilja vinna denna goodibag hos er inte till mig själv utan till min vän som just nu ligger i Umeå å håller på strålas mot sin cancer visst den tar inte bort cancern men den skulle hjälpa henne enormt mycke nu under julen för hon kommer ligga där å strålas till den 7/1 -11 vilket gör att hon inte kommer att kunna eller hinna köpa några julklappar alls för strålningen tar all hennes tid å ork för henne så ränna runt på atan är inte att prata om ens.
    Hon har även tappat sin röst till följd av cancern på stämbanden å den är de inte säkert att hon får tillbaka heller även om dom får bort cancern så kan rösten vara ett minne blott så till henne skulle jag vilja ge den vinsten som ett litet plåster på såren, strålningen skapar sår i halsen å munnen vilket gör att julmat är inte nåt att tänka på ens utan sondmatning är vad som gäller för henne så då kan ni ju tänka er vad en goodibag av de måttet skulle kunna göra för henne så här i juletider.
    Så därför vill jag vinna denna till henne.

    Kram Laila

    Här är länken till min blogg där jag skrivit om tävlingen:
    http://mittlivmedvark.blogg.se/2010/december/tavling-hos-sockerrus.html

  36. Är inget vider bra på rim men jag gav det ett försök.
    Skulle va mycket roligt at vinna då man aldirg unar sig själv eller köper något när man har blvit förälder.

    Julen är för stora som små
    alla vill få 1 packet eller två
    vänten är oöndligt stor
    vam kankar då på
    Tomten med en julklappssäck alá sockerrus
    och alla får ett lcyka russ
    Vi hade varit snälla i år
    Så vi många klappar får.

    här har jag länkat till din tävling

    http://prinsessanochjag.blogg.se/2010/december/jag-tavlar.html

  37. En småbarnsmamma i sina bästa år, lider nu och längtar till vår. Tänk om man paket kunde vinna, jag skulle bli glad så jag svimma.
    Vem ska jag säcken dela med, min älskade mamma som alltid finns där. Med paket från Sockerrus, vi båda få ett lyckorus.

    Länk till min blogg och inlägg finns här:
    http://tindras-mamma.blogspot.com/2010/12/tips-om-tavling-sockerrus.html

    Om jag vinner så kommer paketet att delas med min älskade mamma som alltid finns där för mig och min dotter när det är tufft.

    Vilken otrolig tävling du har. Önskar dig en fortsatt trevlig december och hoppas att du får lika stor glädje till jul som alla dessa vinnare får.
    Mvh Ulrika

  38. Underbar tävling!
    Jag är en 15 årig tjej och har ända sen ett år tillbaka blivit kär i att bak! Så fort jag har tid vilket är runt 2 gånger i veckan bakar jag allt från kakor, tårtor och glass! Jag blir kallad den ultimata hemmafrun av mina vänner. Jag skulle uppskatta de här gåvorna otroligt mycket eftersom mitt intresse är enbart av mig i familjen så har vi inte så mycket bak prylar. Jag skulle använda de här till att bjuda andra på mina verk och sprida gjlädjen! 🙂

  39. ”Hej och hå!
    – se vad jag stötte på
    En Julklappssäck alá Sockerrus
    – Gu vilken glädjerus!

    Här kommer min motivering med buller och bång
    Dock inte med musik och sång
    Om denna säck jag vann
    skulle julen bli sann
    Många fina priser jag ser
    Ja titta, ännu fler!

    Nu sitter jag på tummar och tår
    Hoppas att säcken jag får

    Om nu inte säcken blir min
    Får jag sitta vid min kamin
    Hålla värmen och baka glatt
    Önska dig en god julenatt!”

    Vilken underbart spännande tävling, jag lyckades få till en motivering i självaste rimmet! 🙂 Nu väntar jag med spänning.

    Stor kram och god jul!

    http://remesbageri.blogspot.com/2010/12/tavling-hos-sockerrus.html

  40. Lite av varje finns i denna säck
    Hoppas den inte spricker och läck’
    För då du den bara kan minnas
    Eftersom den inte längre finnas
    Så länge säcken är hel
    Så kan inget gå fel

    Okej, rimma har aldrig varit min grej, men jag gjorde mitt bästa iallafall och det krävde en rejäl ansträngning det också!

    Jag har även skickat mejlet! 🙂

  41. Har mailat från angiven mailadress.

    En julklappssäck alá Sockerrus,
    skulle vara så välkommen i vårt hus
    Nu Linda återigen sin kreativa sida fått använda,
    pyssla ihop julklappssäckar att iväg sända
    Med massa fina vinster i potten,
    hoppas jag har turen att dra vinstlotten
    Med denna säck du mig verkligen läska,
    tänk en läcker Skiphop-väska
    Eller en chokladprovning för två,
    tänk vilken lysande dag man skulle få
    Hoppas jag på julafton slipper lida,
    för att jag inte hade turen på min sida

  42. Jag visste inte riktigt vad du ville ha
    men jag hoppas det i den här finns något bra
    Till dig är det svårt att klappar finna
    ingenting kan ditt hjärta vinna
    Men i år har du många val
    hoppas du inte får samvetskval
    Här får du en säck á la sockerrus
    det räcker nog för att fylla ditt hus
    GOD JUL!

    Vinner jag ska jag rama in rimmet och sätt upp det på väggen;)

    Jag har oxå skickat mejlet till mina vänner:)

  43. Jag kan inte rimma men åh jag vill ju vinna… 😉
    Tidigare har jag klagat då du inte tillräckligt bakat.
    Mycket reklam för en julklappssäck som komma ska förklarade du på min mail och snopen vart jag.
    Kan jag också vinna? Javisst inga bekymmer bara du kan rimma. Hoppas att efter jul tycker du inte längre all reklam är kul. Istället ställer du dig vid spisen och får mig att känna mig som grisen. All inspiration jag fått, jag tackar och bockar och lyfter på roocka. (östgötska) Fira jul i Linköping ska jag, din hemort också där du står och bakar. Kanske en svag liten pust av dina makalösa cupcakes når vår stuga, och kanske når även en doft från oss till ditt julfirande, dina cupcakes jag ju ska baka!!

  44. En julklappssäck á la Sockerrus,
    skulle mottagas med glädje och bus!

    Säckens innehåll skulle glädja alla,
    och alla uti glädjesång skall falla…

    Snälla tomten, kom med säcken hit,
    iallafall med en liten bit…

    Mamman i familjen skulle bli lyckligast i världen då,
    om hon en julklapp från Sockerrus i år skulle få.

    Min länk: http://www.carolina1979.se/?page_id=7

  45. Om jag vann denna fina julklappssäck så skulle jag inte behålla den själv utan jag skulle ge den till en mycket go vän och hans familj. Stora delar av deras hus brann ner i slutet av förra hösten och trots det så firade de jul och gav bort en massa klappar till deras familj och vänner. Denna jul som är deras första i nya hemmet skulle jag vilja skämma bort dem lite extra genom att med Sockerrus hjälp ge dem helt fantastiska julklappar som gömmer sig i din säck :o)

    Tack för en fin blogg och chansen att få vara med och tävla om denna fina säck! 🙂

    Då jag inte har någon blogg mailar jag minst 10 av mina vänner.

  46. Jag har gjort ett inlägg i min blogg om denna stora och grymma tävling: http://rejment.blogg.se/2010/december/storsta-tavlingen-nagonsin.html#comment

    Nu tänkte jag skriva en liten motivering till varför just jag borde vinna säcken med så mycket skoj och glädje.

    Jag vill vinna denna julsäck för att jag inte har så jätte mycke bakgrejer i dagsläget, och jag vill lära mig och bli duktig på att baka. Men för att bli duktig måste man ju ha bra saker. Och just nu är jag ju långledig så jag skulle ha all tid i världen att pröva allt och blogga om sakerna jag bakar och testar.
    Blir lite som en vin vin situation hehe… plus att min dotter älskar att baka, hon skulle också bli så himmlans glad över att vinna en säck med massa saker.
    Jag älskar ju choklad dessutom och då kan man ta med sig en god vän för att gå på chokladprovningen som fanns med o säcken… ja verkligen en toppen säck som jag antar att alla vill ha lika mycket som jag… fast jag vill nog ha den liiiite mer än alla andra hehe,

    Ett rim om julsäcken också:
    Tomten kommer till alla snälla
    då kan man ju inte gnälla,
    när tomten lämnat alla klappar
    så står vi där med massa knappar,
    på varje knapp står ett namn,
    undra vem som mitt namn fann…
    på julafton vill jag höra att det var jag som vann
    det underbara säcken från alla goda ting.

  47. Jag vill vara med. =) Här har jag länkat: http://cakelicious.blogg.se/2010/december/sockerrus-julklappssack.html

    Jag vill vinna för att mina vänner förlorade sin mamma i cancer för några veckor sedan och om jag då vann nån av ”barngrejerna” skulle deras småsyskon på 4 och 6 år få det då dom nu får bo hos storebror eftersom dom inte kan bo hos sin ”pappa”. Sen skulle storebror få något roligt, det är han värd efter att ha tagit detta stora uppdraget att uppfostra sina småsyskon när han själv inte är så gammal och också har en egen liten dotter.

    Rim
    Julen är nu nära
    Det är då lätt att svära
    Över klappar som ännu inte är köpta
    Och alla i affärerna är så trötta.
    Bland choklad, presentkort och annat kul
    Räddar Sockerrus vår jul
    Med både skoj och bus
    Som finns i julklappssäcken alá Sockerrus.

  48. Julklappssäcken alá Sockerrus
    är fylld med en massa kul,
    Här finns allt och lite till
    för att förgylla vår jul

    Mesta julstöket är redan klart,
    vi har klätt vår gran och kokat knäck
    Lyckliga blir vi hela familjen
    om vi något vinner ur denna säck!

  49. Kunde inte låta bli utan även jag är med och tävlar om den underbara julklappsäcken!
    http://www.bagerskan.se/2010/12/jag-tavlar_21.html

    Kram Karin

    Bloggar kommer, bloggar går
    men ingen Lisas Sockerrus slår

    Gammal, ung, man och kvinna
    alla vill vi Lisas tävling vinna

    För att vinna krävs nåt så simpelt som ett rim
    inte det enklaste mitt i julens stökiga stim

    Men skam den som ger sej
    till den blir det inte en enda grej

    Nej, för att vinna alla härliga paket
    gäller det att inte fastna och gå bet

    Så låt fantasin och orden flöda
    varför inte med en knäck den göda

    Med detta rim jag hoppas och ber
    att detta mig en av vinsterna ger

    Svärfar, pappa, make, son och dotter
    alla skulle de få en del av julklappsäckens gotter!

    God jul o Gott Nytt år!
    Jag hoppas ni alla en härlig framtid får!

  50. När plugget känns tungt, och jag bara vill sluta
    Gör jag nånting som får mig att njuta
    Jag sätter en sats med bullar och bröd
    Nåt jag har råd med på studiestöd
    Alla här hemma blir glada och mätta
    När fina ingredienser kommer till rätta
    Dock åt en Kitchen Aid alla pengar på banken
    Så nu i jul är jag en pank en
    Att fortsätta baka är ju min dröm
    Det är väldigt roligt att få beröm
    Att vinna vore underbart
    Då kan jag baka mera snart!

    Jag har självklart även tipsat på bloggen 🙂

    http://ansokan.blogg.se/2010/december/tavling-hos-sockerrus.html

  51. Julklappssäck a la sockerrus
    vore lika fint som snus
    Jag skulle väldigt gärna vinna
    så att jag lugnet sen kan finna
    Det vore nog den bästa klappen
    för mig som snubblade i trappen
    Jag slog mig riktigt gul och blå
    på mina skinkor, båda två
    För att bli av med denna smärta
    samt värma upp mitt lilla hjärta
    Ge mig lite mera tur
    Nu du, ska jag säga hur
    Låt mig vinna denna gåva
    då blir jag lycklig, det kan jag lova!
    Smärtan blir ett minne blott
    och i mitt hem den passar flott!

    http://sandraskok.blogspot.com/2010/12/julklappssack.html

  52. http://sockerfrun.blogspot.com/2010/12/jag-tavlar.html

    Kan verkligen inte rimma så jag får lämna en motivering istället.
    Jag vill jätte gärna vinna för tyvärr så kommer denna julen inte bli så rolig för min del… Idag fick jag veta att jag har blivit uppsagd och att jag inte ens behöver kommer tillbaka till jobbet efter min föräldraledighet och att dom ersätter mig med en annan. Efter att ha fått skriva på papper om att jag fått information så sa dom: ”Försök nu inte tänka på detta för det är ju snart jul!”…. Så helt plötsligt står man utan jobb och att få vinna hade varit en rolig sak mitt i allt tråkigt!

  53. Är inte så bra på att rimma men här kommer ett tappert försök:)

    Julen är en tid då glädjen väcker,
    hopp och värme under alla täcken.
    Hoppet kan bestå av något fint att titta på,
    eller varför inte att smaka på?
    Värmen från varandras kärlek,
    gör att julens jobb känns härligt.
    På julaftonskväll gör tomten bravur,
    han är ju riktigt käck,
    hoppas han har med sig en julklappssäck,
    en säck med alldeles speciellt innehåll jag önskar,
    nämnligen en säck a la Sockerrus,
    så att jag under nästa år kan hitta på ännu mera bus!

  54. Jag ska maila mina vänner och här kommer min dikt:

    Allt du behöver finns i denna säck
    Bekymmer för klappar är plötsligt väck
    Inred ditt hem och känn romantik
    på prylar till barn är å säcken rik
    Tidningar, kaffe, en hel del bus –
    -en smällkaramell som ger SOCKERRUS!

  55. Jag älskar att baka, och har hittils små grejat med egen designade saker, det hade varit så kul att få arbeta med riktiga verktyg och känna sig riktigt proffsig:D

    Tänk att få vinna en säck från sockerrus, det genom mig går som ett sus,
    Vilken säck, man med den i köket baket går som smäck.
    tårtor i all prakt, även annat ditt och datt.
    En stor gåva, den jag in vill håva:D

    //Anneli
    http://www.centerofmyhart.blogg.se

  56. For en fin konkurranse og så mye fint å vinne!
    Jeg er fra Norge, men jeg prøver meg på et lite rim på svensk allikevel!

    …………………………………………………………..

    Med många julklappar i en säck
    kan man bare drömma sig vekk
    Kanske man vinner en vas eller kneck?
    Eller hva med skinnande julgransljus
    och något annet til mitt lilla hus?
    Då skulle jag vara i Sockerrus.

    Jag hoppas din jul blir fin,
    kram ifrån mig Caroline

    …………………………………………………………..

    Linken til min blogg:
    http://goodcupcakesgood.blogspot.com/2010/12/jeg-konkurrerer-om-en.html

  57. Har mejlat 10 vänner och en kopia till dig.

    Denna Julklappssäck alá Sockerrus,
    innhåller ingen tråkig blus.
    En massa skoj och gott,
    en massa fina grejer så flott.
    Du kommer garanterat bli nöjd,
    och för ögat en fröjd.

  58. Hej! 🙂
    Eftersom jag är pinsamt dålig på att rimma så får det bli en liten motivering;
    Jag tycker att jag borde vinna för att nu i dessa juletider så har jag köpt massa julklappar till alla mina nära och kära, vilket har resulterat i att jag endast har några futtiga ören kvar och alltså inte kan köpa något roligt till mig själv överhuvudtaget nu ett bra tag framöver. Jag sätter alltid andras glädje och behov framför mig själv, och tycker därför att jag förtjänar att få chansen att vinna så jag kan få lite fina saker också 🙂
    Håller båda tummarna för en vinst!

    Här är min länk: http://elinamandaahlen.blogg.se/2010/december/tavling.html

    God Jul och Kram, Amanda

  59. Hej Lisa!
    Jag vill vinna så mycket att jag får ont i magen…
    Jag har publicerat ett inlägg på min blogg;
    http://sockertussen.blogspot.com/2010/12/jag-tavlar_23.html

    Jag är verkligen skitdålig på rimma, men jag gör det ändå.
    Håller tummarna!!
    God jul
    Kram
    //Nellie

    Jag är verkligen inte en rim-expert
    Min erfarenhet av sånt här faktiskt väldigt knapert.

    Men jag den här vinsten så gärna vill vinna,
    och nu är det ju bara en enda dag kvar, tänker jag mer så kommer jag inte å hinna.

    Jag tittar in på din sida då och då Lisa,
    för du kan min väg genom cupcakes- och tårtdjungeln lysa =)

    Och en kväll när jag låg i bingen,
    såg jag att du dragit igång värsta tävlingen.

    Den var ju asbra för sånna som jag,
    jag menar sånna som inte sysslat med sånt här så långt tag.

    Utan för oss som är nya på allt det här,
    och skulle ha otroligt stor nytta av allt i tomtesäcken där.

    Jag har inte hunnit skaffa allt man kan behöva,
    därför vill jag verkligen vinna, så jag kan börja öva.

    Jag skulle dela med mig av det jag vinner,
    Jag skulle baka massor och ge bort, så mycket jag bara hinner.

    Jag håller nu tummarna för att jag ska vinna julklappssäcken á la Sockerrus,
    Den skulle skänka så mycket glädje, inte bara till mig men även till andra hus =D

  60. Min motivering till varför jag ska vinna är att jag aldrig vinner något i huvudtaget.
    Vore så himla kul att vinna en enda gång och då vinna det man brinner för – Baksaker. Vilken dröm att få använda dessa saker och sprida glädje hos nära och kära när de får smaka av det man bakat. Låt mig få känna mig som en lycklig vinnare en enda gång och att jag och min familj får en trevlig bak och smakstund ihop.

    Här är min länk till din tävlingen:
    http://sussiesgodsaker.blogspot.com/2010/12/jag-tavlar-om-superfina-goodiebags-hos.html

  61. Snön lyser vit på taken endast Sockerus är vaken
    Om jag bara kunde rimma en massa kul jag har att vinna
    En julklappssäck till bredden fylld med en massa kul
    Fina smycken och baksaker åt mor
    Choklad och te åt far
    Sovpåse till lillebror och
    Kalaspaket åt storebor
    Med överraskningar från Sockerrus blir julaftonsglädjen jättestor

    Skulle bli så glad om jag vann denna tävling, nya baksaker skulle verkligen förgylla min vardag . Nu för tiden så köper vi ju bara julklappar åt barnen och vinner jag i din julklappstävling så skulle jag äntligen få helt egna julklappar , bara till mig 🙂 , ja sedan så finns det ju massor med fina saker åt resten av familjen och mina andra närmaste, allrahelst åt svärmor som tack för att hon ibland passar stora sonen i familjen.

    Här länkar jag om din tävling http://cupcakesfluffan.blogspot.com/2010/12/ta-chansen-att-vinna-en-sprangfylld.html

  62. Rimma är inte min starka sida,
    Vi får se vilken motivering jag istället lyckas snida.
    För även om mitt rim inte är bäst,
    så vill jag allt ha en möjlighet att vinna denna julklappsfest. 😉

    För några år sedan så bestämde min familj att vi inte skulle ge varandra julklappar. Trots att vi har det mysigt varje år då vi träffas och äter gott så känns det som att det faktiskt saknas nått. Inför varje jul så önskar jag nästan att tomten faktiskt fanns så att även lilla jag kunde få mig en klapp. För det hör julen till tycker jag. Dock ute blir tomten varje år trots att jag önskar extra hårt. Så inte en enda liten klapp har jag fått de senaste 4 åren och hoppas nu innerligt att underbara Sockerrus ska skänka, i alla fall en liten pytte klapp. 🙂

    Tack för en mycket inspirerande blogg! Har själv ingen sådan så jag mailar 10 av mina vänner.
    GOD JUL! 🙂

  63. Jag vill hemskt gärna vara med och tävla 🙂 Har tyvärr ingen blogg så jag mailar dig istället!
    GOD JUL !!
    MVH
    Jenny

    Ett tufft och kämpigt år är snart ett minne blott
    och nej, inte heller denna jul hann jag förvandla hemmet till något vidare slott

    Jag satte istället fokus på att baka
    och visst lyckades jag knåpa ihop både en och en annan kaka

    Men varför inte prioritera sitt intresse
    Det är ju då jag är i mitt allra största esse

    Jag skulle bli så otroligt glad för minsta sak som mig i bakningen skulle hjälpa,
    då inte en enda av mina tårtor eller cupcakes i fortsättningen skulle stjälpa

    Nu när julen kommer till var hem och hus,
    Åh, då skulle jag så himla gärna vilja vinna julklappssäcken ála sockerrus

  64. Jag vill motivera varför jag ska vinna, här är min länk: http://majblomma.blogg.se/timeaftertime/2010/december/sockerrus-stora-julklappsack.html

    God Jul kära Sockerrus
    hoppas du har julstämning i ditt hus.
    Det var längesen jag fick en julgåva
    så jag önskar verkligen denna, vill jag lova.
    Vi ger klappar till barnen men inte mer,
    så vi skulle självklart bli glada för fler.
    Det vore verkligen en sann ära
    att dela med mig lite Sockerrus till mina kära!

  65. I mitt egna kök råder det kaos,
    Så jag besöker gärna Lisas blogg för en paus,

    Att försöka återskapa det jag sett,
    Slutar ofta med att jag sjunger i falsett,

    När kvällen slutar katastrofalt,
    Kan misslyckanden i köket kännas rätt så banalt,

    När min 2-våningstårta vill välta,
    Vad finns i säcken som kan hjälpa,

    Jo ett förkläde som täcker min kropp,
    och kanske även min flopp,

    Av sockerpastan kan jag göra ett nytt lock,
    Att lägga över tårtan istället för min rock,

    Sockerrus har nu sin chans,
    att visa sin generositet och glans,

    Att säckens innehåll få skänka,
    Känns skönt och tröstande att tänka,

    Att få sitta på en äkta prinsesstårtspuff,
    Kan ge mig en extra knuff,

    Att i en handvändning sluta,
    Innan du börjar tjuta,

    För bättre rim kan nog finnas,
    Speciellt då säcken måste vinnas,

    10 av närmast sörjande,
    Kan en ny läsarskara vara börjande?

    Ho ho ho hoppas att du haft en mysig jul!
    /Linda

  66. Chansar och lägger en kommentar ändå, fast det brukar inte löna sig…men nån gång ska man ju vinna och chansar man inte så kan man inte vinna nåt heller!
    Min motivering blir helt enkelt att efter gårdagens besvikelse på självaste julafton så skulle jag bli jätteglad för en vinst här. Fick bara en julklapp… snyft,snyft… Så skulle jag vinna nåt ur säcken skulle det väga upp mycket, och glädja mitt hjärta nåt enormt!
    Då jag inte klarar av att kopiera in bild+text i min blogg trots upprepade försök, så lägger jag in en länk i alla fall till den här tävlingen. Jag är väl för tekniskt okunnig helt enkelt! 😦
    Jag håller mina tummar hårt idag, och hoppas på lite glädje ändå i jul!

  67. Nu är julen nästan över
    fick inga paket och inga klöver
    December har varit fullt av stress och barn som inte varit krya
    har knappt hunnit få julkänsla i våran lya
    tävlingen har jag absolut inte dissat
    bara haft så fullt upp att jag den missat
    jag har det dock bra ändå
    har ju världens bästa make och barnen två
    men en julklapp från sockerrus hade ju gjort julen perfekt
    denna julklappssäck bär ju med sig respekt.

    God Jul! 🙂
    Länkat i min blogg: http://sweetsugarcakes.blogspot.com/2010/12/i-sista-stund.html

Lämna en kommentar