Adventskalender alá Sockerrus

Jag har varit lite utav en tidsoptimist (igen) och hann inte klart med adventskalendern tills igår som var planen. Det blev till att göra klart den idag istället och helt enkelt hoppa över lucka 1… Men nu är den iallafall klar🙂

Min adventskalender är fullt ätbar och kommer att avnjutas av min sambos arbetskamrater imorgon (tror inte det är så besvikna på denna nyhet inte😉 ). Här på bloggen får vi nöja oss med bilderna på adventskalendern🙂

Bakom varje lucka kommer det att finnas ett tips som har med bakning att göra på något sätt. Utöver det kommer det att dyka upp lite smått och gott i form av bakverk, recept och massor med annat.🙂

Jag önskar er alla en härlig julmånad!

Stor KRAM till er!

Lisa

 

12 thoughts on “Adventskalender alá Sockerrus

    • Tjingeling bruden!
      Jag har använt utstickare till dem, tror det är Wiltons små bokstäv- och sifferutstickare om jag inte minns fel.
      Tack!
      Kram kram

  1. åååhhhhhhhhhh sååååååååå himla fin advetskalender, Din sambos arbetskamrater måste ha blivit överlyckliga !!!
    Hittade hit via/”Mattias Bake my day” som nände dig på sin blogg.
    Så detta var första gången jag tittade in…..absolut inte sista.
    Finns de recept på skapelsen …(advetskalendern)
    Eva

  2. Så fin kalender, kul idé!

    Anar att det är Lagerhaus formar. Var där idag och skulle köpa mig ett gäng men de var slut! Så irriterande eftersom jag spanat in dem ett tag men inte kommit till skott med att köpa dem, så dumt😦 Jaja…

    • Tack Anette!🙂

      Det är precis rätt, jag har delvis använt mig av dem – de är ju så himla söta! Så synd att de är slut!! Var där förra veckan och köpte lite fler och då hade de flyttat dem till övervåningen, men du kanske kollade där oxå?

  3. Ja jag frågade personalen och de sa att det var bara brödformarna kvar. Ska se om en släkting i Sthlm kan köpa och ta med ner i jul. Tänkte göra dina pepparkaksmuffins med nutellafrosting då!

Kommentera

