Vinnarna av Julklappssäck alá Sockerrus

Det var ett tufft jobb att välja ut vinnarna i denna tävling och jag är mycket glad över att slippa välja ut 6 personer själv, för det hade jag nog inte kunnat då det fanns så otroligt många fina och bra rim/motiveringar. Juryn som bestod av min dotter och sambo fick istället den stora äran att välja deras bästa rim och motiveringar. Jag överlät även till dem att bestämma vem som skulle få 1a pris, 2a pris osv.

Vill tacka alla 115 deltagare som var med i denna tävling – TACK! Ni har tillsammans skrivit helt fantastiska rim och otroligt fina motiveringar. Jag önskar att jag kunde ge er alla ett litet pris men det går ju tyvärr inte, för i denna tävling kan det bara vara 6 vinnare.

Å nu till dessa 6 vinnare och deras säckar (innehållet i de 6 olika säckarna hittar du HÄR) 🙂

Säck nr 6 går till:

Sandra

Med sitt rim:

Julklappssäck a la sockerrus
vore lika fint som snus
Jag skulle väldigt gärna vinna
så att jag lugnet sen kan finna
Det vore nog den bästa klappen
för mig som snubblade i trappen
Jag slog mig riktigt gul och blå
på mina skinkor, båda två
För att bli av med denna smärta
samt värma upp mitt lilla hjärta
Ge mig lite mera tur
Nu du, ska jag säga hur
Låt mig vinna denna gåva
då blir jag lycklig, det kan jag lova!
Smärtan blir ett minne blott
och i mitt hem den passar flott!

Säck nr 5 går till:

Amanda

Med sin motivering:

Hej! :)
Eftersom jag är pinsamt dålig på att rimma så får det bli en liten motivering;
Jag tycker att jag borde vinna för att nu i dessa juletider så har jag köpt massa julklappar till alla mina nära och kära, vilket har resulterat i att jag endast har några futtiga ören kvar och alltså inte kan köpa något roligt till mig själv överhuvudtaget nu ett bra tag framöver. Jag sätter alltid andras glädje och behov framför mig själv, och tycker därför att jag förtjänar att få chansen att vinna så jag kan få lite fina saker också :)

Säck nr 4 går till:

Linda P

Med sitt rim:

I mitt egna kök råder det kaos,
Så jag besöker gärna Lisas blogg för en paus,

Att försöka återskapa det jag sett,
Slutar ofta med att jag sjunger i falsett,

När kvällen slutar katastrofalt,
Kan misslyckanden i köket kännas rätt så banalt,

När min 2-våningstårta vill välta,
Vad finns i säcken som kan hjälpa,

Jo ett förkläde som täcker min kropp,
och kanske även min flopp,

Av sockerpastan kan jag göra ett nytt lock,
Att lägga över tårtan istället för min rock,

Sockerrus har nu sin chans,
att visa sin generositet och glans,

Att säckens innehåll få skänka,
Känns skönt och tröstande att tänka,

Att få sitta på en äkta prinsesstårtspuff,
Kan ge mig en extra knuff,

Att i en handvändning sluta,
Innan du börjar tjuta,

För bättre rim kan nog finnas,
Speciellt då säcken måste vinnas,

10 av närmast sörjande,
Kan en ny läsarskara vara börjande?

Säck nr 3 går till:

Monica från Småland

Med sin motivering:

Rimma är inte min starka sida,
Vi får se vilken motivering jag istället lyckas snida.
För även om mitt rim inte är bäst,
så vill jag allt ha en möjlighet att vinna denna julklappsfest. ;-)

För några år sedan så bestämde min familj att vi inte skulle ge varandra julklappar. Trots att vi har det mysigt varje år då vi träffas och äter gott så känns det som att det faktiskt saknas nått. Inför varje jul så önskar jag nästan att tomten faktiskt fanns så att även lilla jag kunde få mig en klapp. För det hör julen till tycker jag. Dock ute blir tomten varje år trots att jag önskar extra hårt. Så inte en enda liten klapp har jag fått de senaste 4 åren och hoppas nu innerligt att underbara Sockerrus ska skänka, i alla fall en liten pytte klapp.  :-)


Säck nr 2 går till:

Sofie K

Med sin motivering:

Om jag vann denna fina julklappssäck så skulle jag inte behålla den själv utan jag skulle ge den till en mycket go vän och hans familj. Stora delar av deras hus brann ner i slutet av förra hösten och trots det så firade de jul och gav bort en massa klappar till deras familj och vänner. Denna jul som är deras första i nya hemmet skulle jag vilja skämma bort dem lite extra genom att med Sockerrus hjälp ge dem helt fantastiska julklappar som gömmer sig i din säck :o )

Tack för en fin blogg och chansen att få vara med och tävla om denna fina säck! :-)

Å den största säcken av dem alla går till:

Fröken M

Med sitt rim:

Bland tomtar, troll och bockar

finns en julklappssäck som lockar.

Fylld till bredden med fina saker,

där finns nåt för alla smaker.

En härlig tårta från bombadill,

eller de ljuvligaste praliner om man så vill.

Heminredning, bakning och fest,

i säcken hittar jag saker från butiker jag gillar bäst !

I år vill jag ha klappar av lyx och flärd,

det kan man vinna i Sockerrus underbara värld…

Nu håller jag tummar och tår,

för att tomten kommer med grymmaste klappen i år !

Stort GRATTIS till er alla!

Maila era adresser till sockerrus@live.se så ska jag se till att alla priser skickas till er 😀

 



14 tankar om “Vinnarna av Julklappssäck alá Sockerrus

  1. WOW, OMG, Shit-pommesfrittes och allt vad det nu kan heta!!!!!!!! Är helt överväldigad och vet inte alls vad jag ska säga. TACK,TACK,TACK snälla söta sockerrus för andrapriset. Hoppas, studsar och jublar hög här hemma i min vrå 😀 WOW igen! TACK! Tack för möjligheten att göra mina vänners jul ännu bättre! 😀

  2. åh va UNDERBART !! Detta gjorde utan tvekan min kväll ! Viggo är sjuk och C kollar hockey på bortaplan så detta piggade verkligen upp mitt i ensamheten 🙂 Tusen tusen tack !
    Kramar

  3. Hej Lisa!

    Vilka härliga rim och motiveringar du fått till dina julklappssäckar! Själv deltog jag inte för jag är såå dålig på att rimma men… glädjer mig med de som vunnit så fina klappar hos dig :0)
    Har varit bortrest i jul men självklart har jag hållt mig uppdaterad av din blogg på telefonen – tyvärr har det inte blibit några kommentarer eftersom det är så pilligt på alla dessa små knappar på luren 😉 Men… Du verkar ha haft en lika fin jul som jag och jag vill önska dig en GOD FORTSÄTTNING!
    Kramar i massor

Lämna en kommentar