Somrig våningstårta med prinsesskrona

Den 30 juli var det dags för söta lilla Minna att döpas. Jag fick den stora äran att få göra tårtan 🙂 Sandra (Minnas mamma) ville ha en liknande tårta jag gjorde till Vilma när hon skulle döpas, men fick i övrigt fria händer på hur jag ville dekorera den.

Den nedre våningen blev över 17cm hög och består av saftiga vaniljbottnar fyllda med ahlgrensbilarfluff och mjölkchokladganache. Den är sedan spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med dekorfondant (sugarpaste).

Dekorationerna består av flowerpaste. Blommorna och fjärilarna har jag sedan borstat med lite pulverfärg.

De guldiga tårtbrickorna kommer ifrån Siluett of Sweden.

12 tankar om “Somrig våningstårta med prinsesskrona

    • Tack själv Sandra! Den var jättekul att göra! Tack för förtroendet 🙂 Blir jätteglad över dina kommentarer! Kram till er!

    • Hej Maja. Det finns en steg-för-steg på hur jag gjort kronan. Du hittar rubriken ”Steg-för-steg” längre ner på högerspalten.

      Tack!

Lämna en kommentar