Päron- & After EightCupcakes

Chokladcupcakes fyllda med After Eightfluff och toppade med Päronfrosting. Ros är i marsipan och blommor i Chokladsugarpaste.

Sötnosen i mitten är en Vaniljcupcake med Ahlgrens bilarfluff toppad med Nutellafrosting. Blommorna är gjorda i marsipan.

Det var dessa cupcakes jag bjöd fotografen och TV-teamet på häromdagen. Hoppas att det gick hem 🙂

19 tankar om “Päron- & After EightCupcakes

  1. sv: nja, jag har inte hunnit använda alla faktiskt. 😛 blir tyvärr så att man skaffar sig några favoriter och då använder man inte dom andra så mycket. men nu i sommar har jag försökt byta varje gång jag använt klackar så då har många blivit använda 🙂

  2. Du är då duktig vännen, men vem äter upp alla godsaker du bakar för du bakar ju massor! *ler*

    Missa inte min nya tävling där du kan vinna lite smått å gott från Familjekontoret!

    Kram Karin

  3. hallå där, är inne på din blogg titt som tätt.. även att jag inte är duktigt på att baka så är det såå skoj och se på era bakelser, ni som är du duktiga..
    Päron after eight är det gott alltså, har hört/sett fler som blandar dessa smaker..
    Jag är kompis med Angelica / angelicascupecakes.blogg.se och hon ska göra min bröllopstårta men troligt vis den smaken eller päron vanilj..
    Hur smakar det ihop?? Såå nyfiken på den smaken..

    Tack för en bra blogg, och du e jätte duktig

    Kram

    • Hej Sofia!
      Vad roligt att du gillar min blogg! Tack! 🙂

      Å grattis till det kommande bröllopet 🙂 Jag älskar verkligen kombinationen After eight och päron. De gifter sig verkligen med varandra! Har du inte testat det så bara måste du göra det! Kan inte Angelica göra dig en provsmakningstårta kanske? Päron och vanilj är oxå gott tycker jag och kanske ett säkrare kort då det alltid finns folk som inte gillar mintchoklad. Men skulle jag välja av de två alternativen så skulle jag helt klart välja After eight och päron. En annan kombination som är god är mörk choklad och päron- och vanilj. Men det är ju som sagt en smaksak. Bästa är att få provsmaka dom (för det är lite svårt att förklara smakerna med text tycker jag) 🙂 Sen är det ju en fråga om vilken botten man ska ha till… 😉

      Hoppas att jag kunnat hjälpa dig lite iallafall 🙂
      Kram kram

  4. Ja, det hadde vært supert, synes de blomstene var sinnsykt fine:) Vil gjerne høre hvor du handler bakeutstyret ditt også, hvis det er noen bra nettbutikker du anbefaler:) Super blogg:)

    • Jag ska göra sådana blommor i veckan och passar då på att göra en Steg-för-steg 🙂
      Absolut! Jag skriver ett inlägg imorgon och tipsar pm de butiker jag vänder mig till när jag shoppar bakprylar!
      Tack! Gullig du är 🙂
      Hoppas att du haft en härlig helg!
      Kram
      Lisa

Lämna en kommentar