Ett superkul uppdrag

I somras, närmare bestämt i augusti, så gjorde jag 3 tårtor i ask till Kalasform. Dessa skulle visas på på den stora Formexmässan (som besöks av ca 24000 personer) som gick av stapeln i augusti. Tidigare i höstas så hörde Christina på Kalasform av sig och frågade om jag kunde tänka mig att göra fler tårtor i ask till Formexmässan i januari. Först var det tal om att jag bara skulle göra 2-3 stycken tårtor, men sen för någon vecka sedan återkom hon och frågade om jag även kunde tänka mig att göra en massa cupcakes att ställa ut 🙂 Jag svarade självklart Ja!

Extra kul är det ju att bli tillfrågad trots att jag inte bor i Stockholm 😀

Muffinsform  Lagom SnorkfrökenMuffinsform Lagom Lilla My

Tårtorna ska göras i 2 helt nya brödformar (som jag kan avslöja är superfina – I love them!) och ett 50-tal cupcakes som ska göras i de 5 olika muminformarna Kalasform har. På tårtorna får jag helt fria händer och när det gäller cupcakes’n så ska det vara mumintema på dekorationerna. Ska bli superkul! 😀 Nu gäller det bara att fundera på vad exakt jag ska göra 🙂 Å sen hur jag ska göra dummy cupcakes – De måste ju nämligen hålla i en månad 😉

 

Tips mottages gärna 🙂

Om du har tips på hur man kan göra dummy/extra hållbara cupcakes så är jag mycket tacksam om du lämnar en kommentar eller skickar ett mail ! 😀

 

7 tankar om “Ett superkul uppdrag

  1. Hej!

    Vad kul att du kunde ta detta!

    Jag skulle nog ta och låta bli bottnarna helt och bara skära ut dem i typ skummgummi eller liknande, och sedan göra toppingen med kristyr och SP.

    /Anna

  2. Gjut dem i gipsmassa, direkt i muffinsplåten. Klä plåten i gladpack och häll i gipsmassa och låt det stelna. När gipset stelnat ta ur muffinsen ur plåten och lägg i de färdiggjutna muffinsarna direkt i pappersformarna. Prova att färga gipsmassan med tex: pulverfärg. Gör toppingen i ganska fast kristyr och dekorationerna i flowerpaste eller modelleringspaste.

    Jätte kul uppdrag förrästen, då har du att göra ett tag framöver.
    Själva håller vi på att färdigställa köket för inspektion och skriver en massa recept och renhållningsregler.
    /Anna

  3. Åh, vad roligt! Dina tårtor var jättefina förra gången så jag förstår att du fick uppdraget igen.

    Funkar det med frigolit i muffinsen också. Det går ju att dekorera muffinsen utan att spritsa (ex. täck med sp och lägg dekorationer uppepå). Då står det sig väl hur länge som helst.

    Eller använd kristyr istället för frosting, det stelnar och klarar sig länge.

    Lycka till. Jag ser fram emot att få se resultatet så småningom. 🙂

  4. Men vad roligt Lisa! Grattis! Nu får du ju se till att komma iväg till Formex (som du pratade om) så du kan titta på dina egna mästerverk! Man kanske skulle ta en tur dit själv 🙂 Ha en härlig kväll! Kram

Lämna en kommentar