Easter Dessert Table

Påsken börjar närma sig med stormsteg och det poppar upp härliga påskiga bakverk lite överallt. Även jag har ett par bakade påskbakverk (och min födelsedagstårta) på gång, men vet inte riktigt om jag kommer att ha möjlighet att lägga ut dem på bloggen nu i veckan. Det är nämligen så att minnet på bloggen är fullt och iom det så jobbar jag med att flytta över bloggen till webhotell. Tyvärr har det inte riktigt gott som tänkt och allt som kan strula strular typ 😉 Det innebär att bloggen kan se lite knepigt ut här och där. Jag jobbar dock på det och hoppas få ordning på allt snart. Under tiden så kan jag bara publicera inlägg vars bilder jag sparat i utkast. Som tur är så finns det ett par stycken påskrelaterade och även ett par andra.

Veckans Dessertbord

Så först ut kommer veckans dessertbord som är ett färgglatt påskigt party. Favoriterna på bordet är de små söta cupcake popsen, spana in dem. Pappersdekorationer är något jag själv gillar att använda och tycker man inte att det är så kul att designa egna så kan jag tipsa om att det finns många gratisvarianter för påsk här. Bordet gjordes till Universal Studios iom deras release av filmen Hop. Nu till en drös bilder – Enjoy!

Easter Dessert Table anders-ruff-hope-easter-party-13-640x472

anders-ruff-hope-easter-party-03-640x909 (1)anders-ruff-hope-easter-party-14-640x922
anders-ruff-hope-easter-party-12-640x907 anders-ruff-hope-easter-party-04-640x475 anders-ruff-hope-easter-party-05-640x907 anders-ruff-hope-easter-party-17-640x907

Ursprungskälla 

Credits:
Party Styling, Production and Printable Graphics – Anders Ruff
Professional Photography – Becca Bond Photography

5 thoughts on “Easter Dessert Table

  1. Hej,
    Vad trist att du inte gjort ett eget. Har sett fram emot det hela veckan, att se vad du gjort till ”Veckans Dessertbord”, trodde att du skulle göra dem själv. Inte ta andras och lägga upp som inspiration…

    • Hej Milla!
      Tråkigt att du känner så. Tanken med inläggen är att hitta inspiration från andra otroligt duktiga dessertbordskonstnärer då jag inte har tid och möjlighet att göra så många som jag skulle önska. Jag tar din kommentar som en fin komplimang, och att du verkligen gillar mina dessertbord glädjer mig massor – Tack! ♥

      Jag hade gladeligen gjort ett dessertbord i veckan om detta var något jag gjorde på heltid, samt att någon annan betalade för kalasen och min tid. Att göra ett dessertbord är riktigt kul men samtidigt oerhört tidskrävande. Bara dotterns dessertbord tog mig runt 70-80 timmar att göra (och då räknar jag nog lågt). Detta är ju bara en hobby för mig, och att jag gör det på min fritid gör ju att jag har begränsat med tid, tyvärr. Sen att jag inte tjänar en krona på bloggen underlättar inte heller några dessertbordsbudgets. Bara dotterns kalas/dessertbord kostade många tusenlappar.

      Skulle som sagt gladeligen göra det på heltid för att jag tycker det är så himla fantastiskt kul och jag fullkomligt älskar det. Men det går ju tyvärr inte i dagsläget under rådande förhållanden. Har dock ett dessertbord på gång som jag gjorde för att fira min födelsedag i lördags, men då jag inte får ladda upp nya bilder till bloggen för tillfället så får det vänta. Sen har jag även ett par till dessertbord/temakalas inbokade men det är lite längre fram i vår 🙂

      Jag önskar dig en härlig dag!
      Kram ,Lisa

      • Hej,
        Du ska absolut ta det som en komplimang! Din blogg är min dröm 🙂 Provar så mkt som du gör.

        Förstår att det tar massa tid och är kostsamt, men trodde att du kanske blev sponsrad. Hade som sagt var hoppats på det (dina dessertbord är så mkt finare). Så ta inte illa upp, det var bara menat som trist att vi (läsare) inte får se mer av dina inspirerande bakverk!

        Lycka till med bloggen i framtiden, hoppas verkligen någon snappar upp dig och ser till att sponsra dig till alla roliga och fina saker du gör 😉

        Kram

  2. Vilken inspirationskälla 😀 Ångrar nästan temat på lila, vitt, beige med en klick av gameldags gult 😉 (hittade så söta minipåskägg på Åhlens till gästerna). Nästa år blir det nog regnbågstema 😀

  3. Pingback: Påsktårta, Macarons & Kakor | Sockerrus - The Sweet Blog

Kommentera

