Barntårta med Hello Kitty / Hello Kitty Cake

*Check blue for english

För ett tag sen var det dags för lilla Sara att fylla 3 år. Önskemålen var enkla, det skulle vara Hello Kitty på tårtan. Hennes mamma ville även ha våriga blommor och glitter. Utöver det fick jag som vanligt fria händer. Ja jag skriver som vanligt för jag har hunnit göra ett par tårtor till min fina vän Sofia vid det här laget 🙂  Resultatet kan du se här nedan.

*About a month ago it was time for Sara to turn three. She wanted me to bake her a Hello Kitty cake, and who can refuse sweet little Sara? Well not me 😉

Barntårta Hello Kitty Dome Cake

Tårtan består av citronbottnar, vit chokladganache, jordgubbskompott och hackad vit choklad. Den är sedan täckt med citronsmörkräm och marsipan. För att få extra citronsmak har jag penslat bottnarna med citronsirap.

*It’s a lemon cake with white chocolate and strawberries. It’s covered with marzipan.

barntårta hello kitty blomma

Och nej, jag har inte modellerat Hello Kitty. Modelleringar är ju inte alls min grej, så att göra mina egna var uteslutet. Jag tyckte att det var mycket bättre att köpa två små Kittydockor så att Sara faktiskt kunde ha något att leka med efter att tårtan var uppäten. En liten present från mig på tårtan helt enkelt 🙂

Nu till en drös bilder. Enjoy!

*And no, I didn’t make Hello Kitty and her friend. They are small dolls I bought for little Sara to keep after her cake was gone 🙂 Know loads of pictures – Enjoy!

Hello Kitty tårta  barntårta

Hello Kitty tårta till sara

Hello kitty tårta rosa

Barntårta Hello Kitty

Have a Sweet Day!
Love Lisa

3 thoughts on “Barntårta med Hello Kitty / Hello Kitty Cake

  1. Även om jag snart fyller 60, så finns barnet kvar i mig… Skulle bli ÖVERLYCKLIG om jag fick en sån här!!! Näst mina barnbarn är Kitty en STORFAVORIT. Du är superduktig! ^_^

Kommentera

