St Patrick’s Day – Paddy’s Day

På söndag firar vi Paddy’s day här hemma. Det är troligtvis en av de mest uppskattade också. Dottern som är till hälften irländsk får verkligen frottera i sitt påbrå iförd grönakläder och ätandes gröna bakverk. I år har jag tyvärr inte haft möjlighet att baka något (än) till söndag då min lille son varit sjuk och åkt in och ut på sjukhuset. Han är mycket bättre nu dock äntligen🙂 Blir dock något enklare till söndag därmed. Får helt enkelt spara på mina idéer till nästa år. Några cupcakes kommer dock att dyka upp som jag använde till en plåtning nyligen🙂

Jag tänkte idag dela med mig av några gamla favoriter jag gjort tidigare år. Klicka på länkarna för att komma till de ursprungliga inläggen🙂

Förra året gjorde jag denna gröna ombre cake som blev mycket populär här hemma:

st patricks day cake ombre

Samma år gjorde jag även denna regnbågstårta:

Rainbow cake

Året innan gjorde jag cupcakes med gröna små män:

Paddys Day cupcakes

Samma år gjorde jag även denna enkla chokladkaka:

Shamrock cookie

Jag gjorde även en liten cupcakesaga samma år:

cupcake story

Avslutningsvis vill jag dela med mig av en av de fina bilderna Fotograf Satu tog på min dotter inför Paddy’s Day.

Florence Paddy's Day

Önskar er alla en riktigt härlig fredag! ♥

Kram ,Lisa

4 thoughts on “St Patrick’s Day – Paddy’s Day

  1. Åhh, den gröna tårtan var underbar!
    Mitt paddy’s day-firande sträcker sig till grön-vit-orange strassburgare och lite grön-strösslade päronkakor. Kanske blir det en shamrock-dekoration oxo.

Kommentera

