I ♥ Semlor, i alla dess former

Idag är det Fettisdagen. Dagen då det är helt okej att frossa i dessa underbara bakverk. Själv är jag fullkomligt galen i semlor. Det behöver dock inte vara den klassiska semlan för min del utan kombinationen kardemumma, mandelmassa och grädde som är den stora dragningen. Jag har därav gjort alternativa semlor varje år, utöver den klassiska. Här kommer en återblick av de semlor som dyk upp på bloggen genom åren. För att komma till recepten klicka på rubrikerna.

Först ut:

Whoopie Pie Semla, Whoopiesemlor eller KardemummaWhoopies med mandelmassefyllning och grädde.

Samma år gjorde jag även:

Semlor i Bakmaskin

Året därpå, alltså förra året gjorde jag:

Semlebröd eller En skiva Semla

Och jag gjorde även några utav mina nya favoriter:

Macaronsemlor, Semlemacaron eller KardemummaMacarons med mandelmassa och grädde

Även i år har jag gjort två alternativa semlor.

Profiteroles Semlor eller Cream Puff Semlor

Cream Puffs Semlor made by Sockerrus.se

Den sista varianten av semlor jag gjorde i år är en:

DonutSemla, Mini Donut Semlor, Mini Munksemlor, Kardemummasemlor eller rent av Dotters nya favoritsemla

MiniSemla

Happy Semla Day Everyone! ♥

4 thoughts on “I ♥ Semlor, i alla dess former

  1. Pingback: Den hemliga semlan var en… | Sockerrus - The Sweet Blog

Kommentera

