Dessert Tables – Dessertbord

♥♥ Translate this blogpost to English ♥♥

Jag älskar verkligen dessertbord. Gärna i kombination med temakalas/fester. Att få planera allt från inbjudningskort till dekorationer på kalaset, från bakverk till maskeradkläder/outfits är helt fantastiskt kul. Å tur är väl att jag tycker det för det är enormt krävande😉 Jag la  upp emot 60-70 timmar på dottern kalas förra året (jag vet, helt galet). Jag kan dock stoltsera med att jag gjorde allting själv. Kan iofs också vara ett tecken på att jag är dålig på att be om hjälp😉 Kalaset blev en succé och något klasskamraterna fortfarande pratar om. Det dök dessutom upp på dessertbordsdrottningen Amy Atlas blog och i Allt om Bröllop. Frågan är ju nu, hur i sjutton ska jag toppa detta med årets kalas? :-P 

Här nedan kan ni se tårtan från dessertbordet 2012. Här finns ursprungsinlägget: Diva Party Dessert Table med många fler detaljbilder.

Diva Party 3

2011 så hade dottern ett Hollywoodkalas. Inte i närheten av så stort som Diva-kalaset men ett poppis sådant fullt med små hollywoodkändisar. För mer bilder kan du klicka in på inlägget: Dessertbord till Hollywoodkalas.

I år är temat ”Fairytales” vilket ska bli riktigt kul att få göra. Dottern och hennes kompis har galet höga förväntningar och verkar tro att jag kan trolla för ideérna de kommer med ibland är långt ifrån genomförbara😉 Egna ideér finns det gott om och jag ska snart sätta mig ner och planera hela kalaset. Ska bara göra sonens dessertbord först. Den kommer dock inte att visas här på bloggen tyvärr då det ska vara med i boken. Men dotterns kalas borde dyka upp här på bloggen i mitten av februari. I år tar jag dessutom även hjälp av Fotograf Satu som kommer att sminka, fixa hår och fotografera tjejerna så det är ett kalas värt att vänta på ;-) 

Så, nu har jag väl lyckats sätta ribban lagom högt va?😛

Have a very Sweet Day!
Love Lisa

3 thoughts on “Dessert Tables – Dessertbord

  1. Väntar med spänning! Kanske jag får några tips till mitt minsta barnbarns kalas i sommar. Hon älskar fairy’s och närapå allting handlar om det numera!😀

  2. Hej.
    Du gör fantastiska tårtor och kakor!
    Läste igenom din guide med tyllar, men det jag undrar över är kopplingarna. Går de använda till engångs- spritspåsar eller man måste ha dem av tjockare plast?

Kommentera

