Blog Love

English = Blue text

Dags för ett nytt återkommande inslag här på bloggen – Blog Love. Finns så otroligt mycket fina bloggar därute som gör så mycket söta saker och tanken med dessa inlägg är att jag tipsar er om ett par av mina favoriter varje vecka. Enjoy!

PS: Klicka på bloggnamnet för att komma till inlägget som visas på den tillhörande bilden.

*Time for some Blog Love! This will be a weekly blogpost where I share some of my favourites from other fabulous bloggers around the world. Enjoy!

Mooncakes är något jag sett på en del olika asiatiska bloggar och innehåller bland annat rismjöl. Har ingen aning om hur de smakar men de är helt fantastiskt vackra att titta på. Dessa är från bloggen Anncoo Journal och är nästan för vackra att ätas!

*Gorgeous Mooncakes from Anncoo Journal. Almost to pretty to eat!

I dessa äppeltider så vill jag passa på att tipsa om denna vackra äppelpaj med lönnsirap och kryddnejlika. Både ser och låter väldigt god. Pajen finns att hittas på svenska bloggen m.ade b.y m.ary.

*Fabulous apple pie from swedish blog, m.ade b.y m.ary

Är man mer sugen på tårtor eller cupcakes så är den kanadensiska bloggen Sweetapolita ett hett tips. Här nedan kan du se hennes choklad och hallon tårta/cupcakes – Ser himelskt goda ut!

*Yummie looking Chocolate and Raspberry cake and cupcakes from very talented Sweetapolita

Hallon och pistage är en kombination som jag fullkomligt älskar och dessa små hallon- och pistagetårtor ser verkligen galet goda ut. De kommer från den fina (svenska) bloggen Made by love.

*Raspberry & Pistachio Mini-Cakes from swedish blog Made by love

Have a sweet Weekend
Love, Lisa

3 thoughts on “Blog Love

  1. … för vackra/gulliga/söta att äta… Det brukar jag tänka om DINA skapelser!❤ Vill egentligen bara sitta och titta (dregla), inte "förstöra" det vackra med att sätta tänderna i dom! Är nog också lite avunds för att jag inte kan själv…😀😀😀

  2. Skit kul! Inspiration till tårtor är alltid kul. Jag gör själv tårtor om du känner fört kan du spana i min blogg å kategorin ”tårtor å bakverk”.

    Följer dig nu så att jag inte missar något.

    Kram på dig!

Kommentera

