Chocolate Cupcakes with salty caramel

English =blue text

Bakmixer används inte så ofta här hemma. Dock kan jag tycka att det är rätt smidigt att använda ibland när tiden inte riktigt räcker till eller om jag är sådär härlig lat en lördagseftermiddag och dottern önskar cupcakes istället för lördagsgodis.

Så även om jag inte använder dem så ofta så brukar jag alltid ha ett paket liggandes i skafferiet – utifall att. Ibland måste det få vara riktigt enkelt att baka🙂

* I don’t use bake mixes very often. However, it’s sometimes handy when I don’t have the time to bake from scratch so I always have a box at home. 

För ett tag sen fick jag hem ett paket från Kungsörnen, med deras ”nya” cupcakesmix. Väntade in ett tillfälle att testa mixen och en dag när dottern frågade sådär sött ifall jag kunde baka chokladcupcakes så tog jag tillfället i akt.

*These cupcakes are made from a cupcakes mix wich contains both cake and frosting.

Jag fyllde cupcakes’n med lite karamellkräm (3 olika sorter) som jag fått hem från Ninas Mat. Favoritkrämen är den på bild som smakar som knäck – Helt ljuvlig är den!

*I filled the cupcakes with a creamy fudge which I just love. I used an already made one but you can make your own if you would like.

Kombinationen choklad, kola och salt är helt fantastiskt god. Helt klart en av mina favoritkombinationer (och som tur är gillar övriga familjen också det🙂 ). Genom att strö lite salt under frostingen så är det ingen som väntar sig det salta och det blir en smaskig överraskning.

*I just love the combination of chocolate, caramel and salt. It’s definitely one of my favorite combinations (and fortunately my family loves it to :-)). Sprinkle some salt underneath the frosting and surprise your guest. 

Yum!

Dekorationerna gjorde jag med hjälp av glasspinnar och papper.

*I made the decorations out of ice cream sticks and paper and was fairly easy to make.

Have a sweet weekend! ♥

Love, Lisa

3 thoughts on “Chocolate Cupcakes with salty caramel

Kommentera

