Tävling: Rosa bakning

OBS! TÄVLINGEN AVSLUTAD!

Då var det dags att presentera vinnaren i förra veckans tävling. Vill tacka alla för era otroligt fina tips på hur man gör matlagningen och bakningen mer glamourös. Den lilla juryn utsåg signaturen MARRE till vinnare – Grattis! Maila mig (sockerrus@live.se) din adress så ser jag till att du får ditt paket. Stort GRATTIS till dig!

Nu till veckans tävling som jag har tillsammans med KlaraForm. En väldigt fin butik fylld med bl.a muffinsformar, sugrör i papper och stora tyllar. Många av de tyllarna jag använder till mina cupcakes kommer därifrån. Då det är en rosa månad så blir det ett riktigt rosa ljuvligt paket du kan vinna fyllt med muffinsformar, strössel, sugrör och presentpåsar. Allt det du ser på bilden nedan.

För att vara med och tävla så ska du göra följande:

  1. Besvara frågan: “Vilken är din favoritcupcake (smak+utseende)?” Skriv svaret i en kommentar till detta inlägg.
  2. Gilla KlaraForm på FacebookHar du inte Facebook så kan du tipsa minst 5 vänner om tävlingen via epost.

DU FÅR ÄVEN EN EXTRA GULDSTJÄRNA IFALL DU VILL GÖRA NÅGOT AV FÖLJANDE:

  • Gilla Sockerrus på Facebook
  • Tipsa dina vänner om tävlingen på din Facebook (kopiera länken till inlägget och publicera i din logg)
  • Tipsa dina läsare om tävlingen på din blogg (se då gärna till att länkarna fungerar).

Det vore nämligen jättekul om fler hittade hit ♥

Tävlingen pågår till tisdagen den 23 oktober kl.23.59

En liten jury väljer ut den cupcake de gillar bäst som vinnare.

Missa inte när vinnaren dras – Följ Sockerrus på Facebook!

 Lycka till! ♥

 

112 thoughts on “Tävling: Rosa bakning

  1. Jag hade redan gjort alla kriterierna utom att skriva min favvocupcake här. Min absoluta favorit (speciellt nu på hösten) är Chai latte cupcake med vit choklad/kanelfrosting. Gärna med en svart pappersform, spritsad med en rund tyll som en boll, med en liten kaka som ser ut som en tepåse på🙂 Och så lite pudrad kanel såklart.

  2. Min favorit är chokladcupcake med päronfrosting!! Ljuvlig kombination…
    Frostingen färgar jag såklart grön och spritsar på så det liknar en mjukglass. (hoppas du förstår vad jag menar hahahahaha)
    har länkat din tävling på min blogg och även gillat båda sidorna. ( gillade de sen tidigare)

  3. Iiiiih, en rosa tävling! Underbart! Min favoritcupcake måste vara den senaste jag bakade, din (sockerrus) chokladcupcake med smak av kaffe med en banansmörkräm (smörkräm med bananessens) på toppen. Låter kanske lite mastigt men det var fantastiskt gott! Naturligtvis i en randig rosa/vit pappform med massa fint strössel på. More is more, liksom! Jag har gillat KlaraForm på FB och Sockerrus gillar jag sedan tidigare!❤ Har också länkat till tävlingen på min blogg!

  4. Jag gillar både Klaraform och Sockerrus på Facebook, så klart!

    Min favoritcupcake är min vaniljcupcake med lemoncurdfyllning och ett nerpetat färskt björnbär. Frostingen är en philadelphiafrosting med champagneessens. Blir gudomligt gott! Jag gillar att använda en stjärntyll och gärna en ganska stor sådan. Mer dekoration behövs inte, det blir så vackert ändå. Skulle man vilja lägga till något är en enkel blomma vackert.
    http://kalasigt.wordpress.com/2012/09/03/to-die-for-cup-cakes/

  5. Jag är väldigt svag för choklad, så min favorit är faktiskt med choklad, med hackade chokladbitar i, frostingen får gärna vara en mild vanilj. Det som mer gör den som favorit är att den är så enkel att gör om lite, färga frostingen eller kanske ha ckokladfrosting istället, tillsätta lite nötter i cupcaken mm. Plus att jag fick en som inte i vanliga fall tycker om bakverk med choklad att äta dem och hon tyckte de va jättegoda!🙂

  6. Gillat och delat på FB. Min absoluta favorit cupcake är mina PinaColada cupcakes. Cupcaken innehåller krossad ananas och philadelphiafrosting smaksatt med pinacolada och riven kokos. Dekorerad med ett drinkparaply :o)

  7. Min favorit är en cupcake med sting som består av en ljus muffin med syltad ingefära. Ovanpå spritsas en härlig snurr (stjärntyll) av chokladfrosting, den toppas med en tunn skiva chilli och en pecannöt. Älskar denna därför att den inte är sådär undersöt som vissa cupcakes och för att jag är barnsligt förtjust i kombinationen choklad + något starkt. Sen ser den ju så smaskig ut! Bakas gärna i en chilliröd muffinsform🙂

  8. Min favoritcupcake är en helt ”vanlig” vaniljmuffin med choklad- & färskostfrosting. Jag älskar att strössla på nonpareils i starka, härliga färger. Ofta egna färgkombinationer. Nu under rosa månaden kanske en blandning från vit upp till hot pink passar fint på chokladen🙂

  9. Jag hoppas att jag har gjort rätt nu för tävlingen, att jag har kommenterat på rätt sida.
    Min favorit cupcake är
    Passions- & marängcupcakes
    Det är en neutral smaksatt botten som man gröper ut och fyller med egen gjord passioncurd. Sedan spritsat man en Italjensk maräng på och bränner med en crème brule brännare.

    Cupcakesen får en fantastisk fluffig och tilltalande utseende, men den ”brända” marängen och den härligt gula curden som tittar fram mellan maräng och botten.

  10. Jag gillar Sockerrus och Klaraform på Facebook sen länge!
    Min favorit cupcake består såklart av choklad! Gärna en chokladmuffin fylld med marabou polka och toppad med en whipped cream cheese frosting med mald polkagris i. Snyggt att dekorera med ett polkaspån. Självklart är frostingen spritsad med Ateco 849 från Klaraform! =)

  11. Min absoluta favorit cupcake är nog Vanilla cupcake with white chocolate frosting. Spritsad som en ros och dekorerad med en ribbonrose på topp.
    Gott, Klassiskt och enkelt🙂
    Gillar KlaraForm på Facebook sen tidigare🙂

  12. En red velvet cup cake med whipped crème frosting ! Löve it !!! ❤
    Ett recept som kommer från dej!! Frostingen spritsas som en ros o lite mjuka pärlor på!brukar hacka i lite vit choklad i smeten i ibland fylla cuppisen med hallon mousse! 😁man kan ju variera hur mycket som helst!
    Med vänlig hälsning, lottaknas ✌

  13. Min absoluta favorit är en morotscupcake toppad med creme cheese-frosting spritsad med stjärntyll. Såklart i en höstfärgad form med en matchande enkel blomma på toppen. Ett kopp varmt te till och ett litet ljus bredvid så förgyller man höstkvällen på ett enkelt sätt.
    Jag gillar förstås både dig och KlaraForm på Facebook🙂

  14. min absoluta favorit inom kategorin cupcakes måste vara den jag bakade med min syster för ett tag sen🙂 mörk chokladcupcake med grova bitar vit choklad i, toppad med baileysfrosting. Sagolik kombo! bakas helst i en svart-vit zebrarandig form och dekoreras med lite finhackad vit och mörk choklad eller, om man vill ha lite färg, strössel.

  15. Ååhhh min absoluta favoritcupcake är inspirerad av Leila. Själva muffinsen är kladdkaksmuffins men istället för grädde och bär på toppen så gör jag en ”high hat cupcake” dvs mjuk maräng doppad i choklad.

    Sååå gott! För att lyxa till det extra kan man ha bitar av tex daim i muffinsen..

    Gillar KlaraForm och Sockerrus på FB🙂

  16. Min absoluta favorit cupcake är äppelfylld chokladcupcake med kanelfrosting. frostingen färgas röd och spritsas som ett äpple. Ta en liten chokladstick som pinne på äpplet. Gott…
    Gillat sockerrus har jag gjort länge, gillar klara form och delar såklart din fina tävling

  17. Gilla sockerrus och Klaraform på facebook, CHECK!

    Min absoluta favorit är en Cupcake med små chokladbitar i, och en mint frosting uppepå utspritsad som en ros. Sen bara en silverkula i mitten eller lite glitter på.
    Och självklart en fin form, för formarna gör ju halva jobben enligt min åsikt!❤

  18. 1.Min favorit cupcake är utan tvekan chokladcupcakes med chokladfrosting dekorerat med en ätbar blomma eller dekorativt strössel
    Det är lixom kladdkaka och chokladmuffins i ett❤

    2. gillar klaraform på facebook

    3. Gillar sedan länge sockerrus på facebook -Angelica Broman

  19. Jag älskar dina vaniljcupcakes. Brukar slänga i lite hallon i smeten och sedan toppa med Ahlgrens Bilar-fluff. Enkelt och galet gott! Som det ska vara.

  20. Åh vilken underbar tävling! Den här månaden är perfekt för mig då jag verkligen älskar rosa! Vill ha rosa till allt, men det går ju inte, men till cupcakes kan man använda mycket rosa! Jag skulle gjort en hallonmuffin i en härligt rosa muffinsform, spritsat vit chokladfrosting över och dekorerat med lite rosa pärlor samt en vit sockerblomma målad med lite rosa pulverfärg och en rosa blomma målad med lite pärlemo pulverfärg, och båda blommorna skulle få ha en silvrig sockerpärla i mitten för att få in lite härligt bling🙂 Har såklart även gillat sedan tidigare på facebook!🙂 Kram Veronica!

  21. Vaniljmuffins med nutellafrosting och med massa fint strössel! För att få muffinsen ännu finare brukar jag färga dom med karamellfärg och matcha strösslet därefter om jag inte använder stenhårda silverkulor! Dom är ju så fin men otroligt hård (såg dock att det kommit mjuka nu!!)
    Jag gillar redan KlaraForm och Sockerrus på facebook – Elina Backeby
    Har även delat med mej av tävlingslänken på facebook.
    Så jag har två guldstjärnor?😀

  22. Har Gillat & Delat och tipsat!
    Min favvo cupcakes är en egenkomponerad choklad cupcakes med dumlefluff i mitten och toppad med vit choklad frosting, självklart med en fin cupcakes form från Klara Form!
    Nu hoppas jag på vinst, då jag har 3 prinsessor som fyller år inom loppet av 3 veckor, så rosa kan inte passa bättre!

  23. Min favoritcupcake är härligt chokladig med chokladcreme spritsad på toppen och en söt mörk chokladgarnering i form av ett löv eller liknande. Mmmmums!

  24. hej
    är gärna med och tävlar och hoppas på turen
    1. favorit just nu är Leilas Rockyroad cupcakes
    2.gillat innan
    gillat sockerrus på fb
    samt delat offentligt på fb
    hoppas på turen att vinna detta fina paket
    mvh Titti skarp

  25. My favourite cupcake is Cookies N Cream with an Oreo Truffle baked right into the base, The base is vanilla cake. The icing is crushed Oreos mixed into a light vanilla buttercream. It is so nice to look at, And the surprise in the inside makes it even more decadent🙂

  26. Hej! Min favoritcupcake kallar jag Cinnamon fruit cupcake w. vanilla icecream frosting! Det är alltså en vaniljcupcake fylld med smör/kanel/socker-frästa hallon och som frosting spritsar jag med en stooor stjärntyll äkta vaniljglass som jag vispat för rätt konsistens. Dessa måste givetvis serveras direkt då man vill ha en ljummen fruktcupcake och kall glass🙂 Gillar givetvis både Sockerrus och KlaraForm på Facebook!

  27. Gillar både KlaraForm och Sockerrus sedan tidigare och delar självklart tävlingen på min logg🙂

    Svårt att utse en favvo-cupcake, finns ju så mycket gott..! Men det får nog bli chokladcupcake med en frosting gjort på Marabous vita choklad med vaniljsmak. Supersmarrig! Och med någon fin dekoration på🙂
    Så här såg dom ut senast jag gjorde dom:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4184086194938.167480.1067985610&type=1#!/photo.php?fbid=4184088154987&set=a.4184086194938.167480.1067985610&type=1&theater

  28. Min favorit just nu är en chokladcupcake med vitchoklad frosting. Frostingen spritsad som en vacker ros.
    Med lite citron i frostingen så blir cupcaken supergod! =)

  29. 1. Jag är gärna med och tävlar, och min absoluta favorit är helt klart chokladcupcakes med vanilj frosting. För jag är verkligen svag för choklad och givetvis får man gärna piffa upp det med hackade nötter, chokladkulor eller något annat spännande.

    2. Har gillat på FB (Sanna Kaakinen).

    Gillar även din sida på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna

  30. Min favoritcupcake är kladdigchoklad med syrlig hallonfrosting. Jag brukar göra smörkräm med hallonpuré. Spritsat med rosentyll i lite frillig topp och nonpereils strössel i fina färger. Formen får gärna vara sånna som ser ut som ketchupmuggar från mcdonalds.
    Har gillat på fb

  31. Den godaste cupcaken är halloncupcake. Den är fylld med härliga hallon och toppad med en rosa frosting. Passande när det är rosabandet tider. Mums!!! Gillar sidan sedan tidigare och ska lägga ut så att mina vänner hittar hit.

  32. Min absoluta favoritcupcake är en med riktigt mörk choklad och på den spritsas en frosting gjord på nutella. Jag kan ine få nog av nutella! Så himla gott. Självklart bakat i rosa formar (älskar rosa lika mycket som nutella :P) och så lite rosa strössel med en rosa fjäril! Inte särskilt avancerat men ooh så gott!:)

  33. Oj! Jag är helt säker på att jag inte ätit den godaste cupcaken ännu eftersom jag faktiskt ”bara” ätit dem jagt själv bakat. De är iofs goda men absolut inte så fantasifulla o avancerade.
    Jag blev nyligen inspirerad av en bild jag fick syn på, detta var på kanelbullensdag. Cupcakes med både smak o utseende från en kanelbulle! Superläckra både i utseende o smak. Kardemummasmak på kakan och kanelsmak på smörkrämsfrostningen som spritsas som en kanelbulle. Dekorerad med kanel o pärlsocker – enkel men god!
    (Tyvärr kan jag inte kopiera in bild o har ingen hemsida att länka till… Vet inte om denna länken funkar, har nämligen en bild i ett album på min facebooksida: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3097525287655.2112651.1549801275&type=3#!/photo.php?fbid=3578225384857&set=a.3097525287655.2112651.1549801275&type=3&theater )

    Skulle så gärna vilja få möjlighet att provsmaka en hel mängd cupcakes med olika smak!😉
    Tänker på frostning med smak av vit choklad, cheesecake, olika bär o frukter. Älskar fina cupcakes med spritsad frosting – finns ju så fina former! Och så vackert dekorerad med underbar blomma – såna som du Lisa är så vansinnigt duktig på att göra.

  34. Har uppfyllt alla kriterier utom på bloggen för det har jag ingen aktiv. Gillade redan sidorna på facebook.

    Mina favoriter måste vara dom jag gjorde senast med en vaniljcupcake med rosa hallonfrostiga och dekorerad med rosa bandet maränger.
    Älskar rosa så vore väldigt skoj att vinna.

  35. Gillat både KlaraForm och Sockerrus såklart!
    Min favorit är nog morotscupcake med philadelphiafrosting ala morotskaka! Sen dekorerad med en vacker liten blomma och gärna i en fin form😀

  36. Vilken svår tävling att välja sin favorit.😉 Nu till vinter får jag dille på saffran, så saffranscupcakes med glöggfrosting! I frostingen har jag någon droppe röd hushållsfärg och spritsar rund med en rund tyll. Garnerar med ett par russin. Helst skall den vara i en fyrkantid röd form. Har gillat KlaraForm och Sockerrus på FB!

  37. Min favorit cupcakes är en vaniljcupcake fylld med hasselnötskräm och en frosting med nougatgrädd och lite kakao pudrat över. Mums!

  38. Bästa cupcakesenblir när jag smaksätter med glass, tror jag gillar piggelin versionen bäst med;) det är kul att baka med barn när de ska vara glass i då de gillar mosa den;) å smeten är med god

  39. För ett par veckor sedan hade jag och några vänner cupcake fondue! Köpte helt enkelt bara en sockerkakssmet som man blandade med vatten (minns ej namnet) och ägg. Sen gjorde vi en glasyr och ställde fram på bordet tillsammans med en massa strössel. Sockerkakssmeten blev till en massa små minimuffins som man sedan fick sitta och trixa med själv. Blev många fina små konstverk och det har aldrig varit så gott med cupcakes!

  40. Jag bara älskar Regnbågscupcake. De ska gärna vara lite ”barnsliga” i smaken så som Tutti frutti tippning och ha en chokladbas.

    (Gjort allt som krävts, även för att få guld stjärna 😋)

  41. Min favorit-cupcakes är så klart en maffig god choklad med lite Marianne-chokladbitar i, med chokladfrosting på. Grundreceptet hämtat från Hummingbird bakery.
    Jag har gillat KlaraForm

    Och jag äääälskar redan Sockerrus!

    Och jag lara

  42. Pingback: Tävling… | Hemma hos Klara

  43. Det skulle vara en chokladcupcake med citronsmaksättning. frostingen skulle med vara med citronsmak och riktigt knallgul och fin! skulle gärna dekorera med någon söt blomma eller kanske ett bi av sugarpaste🙂 och såklart gul form med ett sött band runt med rossett🙂
    gillat och delat😀
    föresten, tack för en jätteinspirerande bakblogg med underbara bakverk❤

  44. Hej😀
    Min favorit cup cakes är:Fourth of july cupcakes🙂
    Smaken är jätte god.
    Den smakar sött,olika sorters bär te.x blåbär,hallon sen är glasyren jätte god på cup caken.
    Utesendet är super snyggt och sött.
    Som dekoration skogens härliga bär.Och en usa flagga och den godaste glasyren i världen❤ .
    Jag har gillat sockerrus på facebok.
    Jag vill vinna för att jag lyckas alltid med min Cup cakes och sen betyder bakning allt för mig.Hoppas att det låter gott med min älsklings cupcake.En perfekt cup cake att bjuda dina vänner och familj på😛 .

  45. Det finns hur mycket goda cupcakes som helst.
    Jag älskar att baka och tycker cupcakes är nått extra.
    Man kan göra så många olika varianter i både smak och form.
    Min favorit har jag ingen aning om men med choklad cupcake varken torr eller kladdig, utan helt lagom.
    Och sedan med en vanlig frosting ovanpå av philadelphia. Gärna också en dekoration med lite halvsura bär som gör lite balans i det hela.
    Något enkelt,det behöver lixom inte vara något avanserat för att se gott ut, eller vara gott.
    Jag har gillat på facebook !

  46. Jag bara älskar choklad så choklad cupcakes i alla dess former, gärna med nutellafrosting och någon färggrann dekoration uppepå! Gillar redan på facebook och delar tävlingen vidare! och håller tummarna förståss!

  47. En härlig chokladcupcake med chokladbitar i slår det mesta!
    & Helst ska det vara en två-färgad, lite syrlig, mascarpone-frosting på i form av en stor ros, toppad med vackra sockerpärlor.🙂

    (Gillar helt givet både KlaraForm & Sockerrus på FB!😉 )

  48. Ett sånt fint rosa kit vill jag självklart vara med och tävla om. Min favoritcupcake är chokladcupcake fylld med hemmagjord hallonsylt och med din nutellafrosting! Toppar med färgglatt konfettiströssel!

    Har gjort enl ovan – även guldstjärneuppgifterna!

  49. Hei
    Likt, kopiert , og delt
    Ville skrive mitt favoritt cupcake og den er lime cake with chocolate chips med gull dekor på og sitron smørkrem

  50. Nu har jag gillat både KlaraForm och Sockerrus på Facebook!

    Min absoluta favorit cupcake (och mina döttrars för den delen också) är en kladdkaks-cupcake med vaniljgräddstopping och syrligt jordgubbsströssel.

    Jag gillar kladdkaksbotten då den är så härligt fyllig. Grädden smaksätts med vaniljsocker i grädden blandar jag syrligt jordgubbsströssel. Grädden spritsas på så att det ser ut som en mjukglass.

    Mums!

  51. Mina favorit cupcakes just nu är vaniljcupcakes med äkta vaniljstång och smultronfrosting ovanpå. Formarna ska helst matcha till frostingen och dekoren, då blir jag som allra mest nöjd med dem.
    Just dessa tycker jag passar utmärkt i våra ”rosa tider”🙂
    Bild på dem hittar ni här:
    http://hoffsan.blogspot.se/2012/10/dagens-outfit-och-smultroncupcakes.html

    Har gjort allt man ska göra med delningar och så vidare samt postat på min blogg.

  52. Min favoritcupcake är red velvet. Inget extra piff eller puff. Vi kan väl kompensera enkelheten med ett snyggt wrapper (särskilt förtjust är jag i det som ser ut som ett vitt staket).
    Jag gillar Klaraform och Sockerrus på Facebook sedan tidigare.

  53. Jag måste säga att jag är så tråkigt att jag bara älskar halloncupcakes med blåbärsfrosting. Riktigt glansig mjuk god frosting som smälter i munnen. Härligt blåbärsfärgad av alla färska blåbär man använt. Och ett stort färskt mumsigt hallon på toppen. Eller lite hallon/blåbärsströssel.

    Har gillat sidorna på facebook.

  54. Min favorit cupcakes är förtillfället en kladdkakevariant med mycket mörk choklad istallet för kakao. Den toppar jag med en cointreaufrosting och chokladdroppar. Mumsig värre. =) Nu håller jag tummarna.

  55. MIn favorit cupcake just nu är så klart alla. Men om jag nu ska välja så får det nog bli Oreo cupcake. Vanilj cupcake med en Oreo pop i mitten och sen en Swiss meringue Oreo buttercream. I länken hittar du en bild! =)
    Säger som den över, nu håller Jag tummarna!

  56. Vilka fina grejer! Jag är väldigt sugen på jul just nu så jag måste säga pepparkakscupcake med creme cheese frosting dekorerad med vintrigt vit och silverströssel. Lite snöstjärnor, små små silverkulor och liknande! Superfint och mumsigt!

  57. Vilken är din favoritcupcake (smak+utseende)?
    Min favorit cupcake är: vanlig muffins smet med extra vanilj essence och topping på det är tutti frutti/ vitchoklad frosting, Helt underbar., Mums..

    Gillat och delat klaraform på facebook och Sockerrus tävling delad och Sockerrus gillad. =).

  58. Favorit cupcake: en saftig vaniljmuffins med vit choklad/ tutti frutti frostingMums..

    Gillat klaraform och tävlingen är delad på facebook och har även gillat din sida. =)

  59. Min dotters vaniljcupcakes. I somras började min 9-åringa dotter baka cupcakes med vaniljyoghurt i smeten och rosa frosting med rosa glitterströssel på, och de var vansinnigt goda. Hon tyckte att det var så roligt att hon bakade tre satser på en vecka och till sitt egna kalas. Hennes cupcakes är bakade med massor av kärlek och slår alla jag smakat.

  60. Jag insåg för ett par dagar sen att jag knappt ätit eller bakat en riktig cupcake nån gång. Men idag slängde jag ihop en och den blev suverän, vaniljcupcake med smörkola och ultimate chocolate frosting, än så länge min favorit.

    Gillar både sockerrus och klaraform på FB.

  61. Skoj med en rosa tävling, jag älskar rosa!!🙂
    Gillar Sockerrus och KlaraForm på fb!
    Min favorit cupcake är vaniljcupcake med äppelbitar och kanel i, med vit chokladfrosting spritsad ovanpå.Så otroligt gott!

  62. Vill gärna vara med om detta rosa vinstpaket. Har gillat Klara Form & Sockerrus samt delat tävlingen på Fb.
    Nu till min favoritcupcake som jag inte bakat själv men har en sambo som gärna bakar. Den är söt, god och läcker att titta på…..en Hi hats cupcake.
    Den består av en saftig muffins som hon spritsat en spiralliknande topp på och som sedan doppats i mörk god smält choklad.
    Det får bli mitt bidrag….

  63. Hej! Jag har gillat klaraform sen tidigare på fb och har nu gillat sockerrus!🙂
    Min favorit cupcake är nog en kladdig choklad muffin med liiite grädde på och en center ovan på! Älskar smaken av choklad grädde och center blandas!🙂

  64. Min favoritcupcake är en mörk chokladcupcake smaksatt med kaffe. Inuti har jag spritsat i en blandning av jordnötssmör och hasselnötskräm. Frostingen består av en cream cheese-frosting som jag smaksätter med lite citron för att balansera upp den mastiga kakan. Frostingen spritsar som i princip alltid en ros! De både ser och smakar fantastiskt!

    Självklart gillar jag både Sockerrus och KlaraForm på fb😉

  65. Jag tycker att citron och hallon är gott ihop! Lite lemon curd i och en frosting med hallon i. Dekoreras med en liten rosa kristyrros på toppen.🙂

  66. Jag älskar en citron maräng cupcake,med en fin maräng frosting!
    Jag gillar redan både klaraform och sockerrus så delar detta inlägget på Fb oxå
    Hoppas på tur nu:)

  67. Gillar både Sockerrus och Klaraform sedan tidigare, hur kan man inte göra det liksom!😉 Har även tipsat om tävling på min blogg och delat på facebook.
    Min absoluta favorit cupcake är choklad och apelsincupcakes. Muffinssmeten till dessa ska stå och vila över natten vilket ger både mer smakrika och kompakta muffins. Toppingen är gjord på färskost och även den smakar ljuvligt av både choklad och apelsin. Dekorationen behöver inte vara överflödig, med en fin form och en söt liten blomma eller strössel kommer man långt. Sometimes less is more!🙂 Vill man baka dessa godingar hittas receptet här: http://nathaliestartor.blogspot.se/2012/08/choklad-och-apelsincupcakes.html

  68. Gillar både Klaraform och Sockerrus sedan tidigare. Har delat/tipsat om tävlingen på min FB, här kan du se: https://www.facebook.com/elisabet.andersson.12
    Min favoritcupcake är – tadaaa – Carrot ginger walnut cupcakes!
    Smak: De är lite julinspirerade i smaken och passar därför fint nu när vi fortare än vi anar seglar in mot jul igen🙂 Bland ingredienserna är det förstås ingefäran, kanelen och kardemumman som gör det.
    Utseende: en vit läcker cream cheese lime frosting och garnering av valnötter. Cupcakesen smyckas med fördel också med en kaxig flagga i en kul färg!
    Hoppas på tur (älskar rosa)!

  69. Gillar klaraform och sockerrus och delar / tipsar om tävlingen på min fb sida!🙂
    Min favorit cupcakes just nu, eftersom jag älskar choklad är choklad cupcake med choklad frosting med marabous minkrokant i!🙂

  70. En cupcake med lite lime och fläder i muffinen, toppad med fläderfrosting. Inte för hög!
    Jag har gillat båda fb-sidor och delat tävlingen där.

  71. Jag älskar cupcakes, den bästa kombinationen är banancupcakes med jordnörsfrosting. Fast egentligen tycker jag att den klassiska cremecheese frostingen är godast och den kan man ha till alla typer cupcakes. Bäst är den till choklad eller morotscupcakes!!

  72. Jag älskar vaniljmuffins med lite limeskal och hallon med vitchokladfrosting på! De är mitt absoluta bästa paradbak! Älskar’t!🙂

  73. Min favorit cupcake är en kladdkaksmuffin med mörk choklad och chilichoklad som jag dekorerar med en chokladfrosting och en blomma av marsipan. En choklad bomb helt enkelt, maffigt men sååå gott. Gillar gör jag sen länge och delar gör jag självklart.

  74. Den cupcakes som jag gillar bäst nu är en saftig chokladcupcakes fylld med kolakräm och spritsad med en nutellafrosting dekorerad med stora sockerpärlor.

    Jag har gillat Klara form på fb o Sockerrus har jag gillat länge på fb.
    Jag lägger även ut länken på min blogg.
    Hoppas på vinst,det skulle lysa upp min tillvaro lite extra:)

  75. Vaniljcupcake med grova bitar jordgubbe och vitchoklad. Vitchokladfrosting och 1/2 jordgubbe på toppen. Gillar er båda och delar tävlingen på min sida🙂

    Mvh/// Matilda Mattsson

  76. Min favorit (drömcupcake) är en vaniljcupcake med hallonfyllning och nougatfrosting, gärna med en liten rosa rosett som dekoration.
    Har gillar båda sidorna på fb, har ingen blogg, så där kan jag inte tipsa, har även länkat till tävlingen på min fb sida

  77. Den Absolut godaste cupcake jag ätit och gjort var en med kladdig chokladmuffin med mörk choklad inuti och toppadas med smörkräm smaksatt utav kaffe. Påå toppen hade jag rostad hasselnöt som jag hackat i småbitar.

  78. Hej jag heter Frida! Jag ÄLSKAR att BAKA CUPCAKES!! Min favorit cupcake är en vanilj cupcake med mörk choklad (70%). På den så är det en blandning utav turkos och grön frosting jag har på med vanligt strössel och lavendel strössel. Jag låter den stå i kylen några minuter så att frostingrn blir lite hård. Sen mumsar jag i mig den och dricker saft med resten av familjen!:)

  79. Gillar både Klaraform och Sockerrus sen tidigare. Lägger upp på bloggen med länk och delar på FB när jag kommer hem. Min favvocupcake just nu är en champagne cupcake spritsad med en vit fin smörkräm med lite smak av vanilj. Den är sedan dekorerad med glitter eller en pärlemorpärla.

  80. Jag har utfört alla kriterier som står ovan förutom att skriva i min blogg, jag har tyvärr ingen blogg hoppas ni kan välja vinnare som inte har en blogg också.
    Jag har följt din blogg och facebook ända sedan jag upptäckte vad en blogg är. Jag älskar rosa och hur färg och mönster kan göra tex bakverkare ljusare, gladare och godare!🙂

    Min absoluta favorita cupcake/muffin är man lägger en dumle i mitten av cupcaken/muffinsen innan gräddning och en noblesse-kaka ovanpå när den nyligt kommit ut ur ugnen. Eftersom både dumle och noblesse finns i flera smaker går detta att variera i många mumsiga smaker!!

    Tack för dina härliga recept!!

  81. Vilket toppenfint rosa paket! Skulle jag verkligen bli superglad om jag hade turen att vinna🙂 Min favoritcupcake skulle nog vara en lite kladdig chokladcupcake med smak av polka. Som frosting skulle jag göra en chokladmousse med Marabou Polka och sedan hacka lite polkagrisar att dekorera med. Choklad och mintsmak är så gott tillsammans. Mums! Gillar KlaraForm och Sockerrus på FB (A-C Wikberg)

  82. Min favorit cupcake är faktiskt en liten fuskvariant!🙂 Vanlig morotskakssmet som jag istället häller i muffinsformar!🙂 Spritsa smörkräm uppe på med en stjärntyll och riv choklad! ”Nyttigt”, gott och otroooligt saftig!🙂

Kommentera

