Tävling: Extra snygg i köket!

For people living in Sweden only.

I oktober månad så kommer det dyka upp tre stycken rosa tävlingar här på Sockerrus och idag är det dags att dra igång den första utav dem. Dagens tävling har jag i samarbete med butiken Kaksmulan Webshop som säljer galet snygga förkläden och annan textil till köket. Älskar själv förkläden och tycker att det är så kul att det börjat dyka upp mer sånt i Sverige🙂

Priset i veckans tävling är förklädet som här pryder sminkbloggsdrottningen Linda Hallberg på bilderna ovan. Bilderna är tagna av duktiga Fotograf Satu och de kommer att vara med i min kommande bakbok som vi jobbar med. Utöver förklädet så kan du även vinna en tillhörande grytlapp i hjärtform. En perfekt present till dig själv eller någon vän!

Tävlingen är avslutad!

46 thoughts on “Tävling: Extra snygg i köket!

  1. Bakningen skulle bli mer glamoröst om man dekorerade mer sina bakelser och la ner mer kreativitet på det man bakar eller lagar mer. och matlagningen skulle man inte lägga upp maten som slafs.. lägga upp det mycket snyggare. men jag gillar din sida på FB opch jag tänker lägga upp den på bloggen min🙂 finns så många svar på den frågan så jag tyckte dekoration och kreativitet skulle nog passa in för glamoröst

  2. Vill jag ha lite mer glamour när jag bakar eller lagar mat så använder jag färgglada redskap, arbetar med glada färger (frukt och bär när det gäller bakning, grönsaker vid matlagning) och sätter på mig ett snyggt förkläde. En gång hade jag högklackade, ormskinnsmönstrade skor på mig när jag lagade middag. Det var mest för att lära mig gå i höga klackar, men det var roligt🙂

  3. För att få min matlagning och bakning mer glamoröst brukar jag snygga upp mig som för fest och trippa runt välsminkad och med klackar. Lite levande ljus och lagon partymusik hjälper med.. Och det ända jag saknar nu är ett Glamigt förkläde och detta verkar vara det jag saknar😉

  4. Jag plockar fram, mäter upp och gör i ordning alla ingredienser innan baket eller matlagningen påbörjas (precis som på tv😉 och sedan tar jag på mig High heels och trippar runt i köket. Man känner sig garanterat som en Hollywood fru och vill man toppa detta ytterligare tar man sig ett glas bubbel!

  5. Jag sätter på bra musik och så på med mitt förkläde. sen så sätter jag på kaffe så att jag har en mugg som jag kan smutta på medans jag bakar eller lagar mat…..det är lyx och njutning för mig

  6. För att göra baket lite glammigare brukar jag tända lite ljus, sätta på någon härlig klassisk musik och dekorera med lite glittriga bakdekorationer!
    Jag bara ÄLSKAAAAR din fb sida och blogg!! Får en underbar stund för mig själv när jag kikar på bilder o läser!!

  7. Jag tänder ljus och ser till att jag har det mysigt och trivs i min omgivning, lite skön musik slås också på. Ljusen får gärna vara doftljus, speciellt vid matlagning då jag tycker de minskar stekoset.

  8. Jag är allt för välbekant med tjejen som har tofs i håret, mjukisbyxor och mjölig tröja efter baket, men det är lite jag! Jag fokuserar på att glamma bakelserna istället, bara jag hinner byta om till gästerna kommer. Då kan man ju slänga på sig ett snyggt förkläde!!! Så man ser lite vacker ut!!🙂

  9. Genom att sätta på nån härlig musik, använda snygga och bra redskap samt förstås dekorera sina bakverk! Ett snyggt förkläde skulle ju glamma till det lite extra också😀

  10. Ett rent och trivsamt kök, samt fina redskap. Jag har alla mina kokböcker/bakböcker uppställda på tavellister i köket så jag alltid ska ha inspiration nära till hands🙂

  11. För mig sitter glamouren i smaken. Det jag lagar/bakar vill jag ska bara en smakupplevelse och gästerna ska få känslan av att detta är handgjort, av mig.

    Jag har blivit lärd och inspireras av bloggar och alla de som dagligen skriver på Facebookgrupperna ”The sweetest showroom” och ”Sockerrus Q&A”. Jag övar på att dekorera bakverken och lägga upp maten fint, men satsar hellre på färg och olika kombinationer. Fast jag har en bra bit kvar så blir det som bjuds glamourösare och vackrare om det också smakar därefter. MEN! Av någon anledning lyckas jag alltid med att få köket att se ut som ett bombnedslag när jag fixar och donar. Så ett förkläde hade nog varit bra att ha. Men det är ju så svårt att välja bland Kaksmulans alla fina…😉

  12. För att göra bakning och matling mer glamuröst brukar jag se till att jag känner mig fin med fint förkläde, fina skålar som jag mätt upp ingredienserna med samt sätta på min favvomusik och dansa loss imellan momenten.
    Jag har gillat och delat. Johanna Norekvist

  13. För mig är det viktigt att köpa de bästa ingredienserna, allt ska göras från grunden, helst med bra ekologiska produkter. Jag gör gärna ett grundrecept och lägger till mina egna smaker och små finesser. Piffar dessutom gärna till små bakverk med extra fina muffinsformar, eller lägger extra tid på spritsning och dekor. Men det som är körsbäret på toppen är att få bjuda hem folk, brygga kaffe och höra hur vackra och goda mina bakverk är. Det får mig verkligen att vilja gå det där extra steget för ett glamouröst fika-tillfälle.

  14. För mig är det viktigt att använda bra ingredienser, att göra allt från grunden utan fusk. Kanske göra ett grundrecept men lägga till egna smaker och utseende. Att skapa något som lockar folk till frestelse. Och att sedan piffa till bakverken med en fin liten muffinsform, eller att lägga lite extra tid på spritsning och dekor.
    Men det allra bästa är att få bjuda hem folk, brygga kaffe och att se folk njuta av mina underbara bakverk. Det får mig att känna att jag gjort bakningen glamourös.

  15. Det sprakar i vedspisen, jag bjuder gubben ett glas vin vid matlagning och en kopp kaffe vid bakning. Han gillar att provsmaka och undrar alltid om det dröjer 3 år till nästa gång innan jag lagar/bakar det igen. Med andra ord jag älskar att prova nya recept hela tiden. Det är glamor för mig nytt, nytt, nytt. Jag går genast in och gillar.

  16. Allting blir mera glamoröst med klackar på fötterna och ett vinglas i handen, så även matlagning😉 Och sedan att bjuda maten från eleganta fat eller bakverk från ett elegant kakfat gör det lyxigt för mig. Visst är det smaken som räknas, men det har man ju på koll så för att få det lilla extra så är det nog presentationen som gör grejen.🙂

  17. Man behöver inte göra så mycket för att det ska vara glamorös. lite extra omtanke på uppläggningen och servera maten på tallrik till bords som är fint dukat så kommer det kännas lyxigt.

  18. När det är sOm glamourösast för mig är …. Ja vi vet ju alla känslan av klåfingriga karlar som ska provsmaka eller ungar som drar en i byxbenet… Så det som gör min bakning glamourös är att baka på natten, min alldeles egna tid, inatt stod jag och vispa maräng halv 1 på natten och hur galet låter inte det, glamourös vardagslyx! Sen kan man piffa upp bakningen i all oändlighet det som även är pricken över i;et i min bakning är att jag har ett eget skåp i köket för alla mina saker. Bakskåpet. Och hur glammigt är inte det när ungarna får ha ett eget skåp för nappflaskor och barnmat🙂

  19. Vad jag gör för att tillsätta lite glamour när jag bakar/lagar mat är väldigt enkelt! Jag drar på mig mina favoritarmband som jag annars endast använder vid speciella tillfällen. Då låter jag min bakstund vara ett speciellt tillfälle och eftersom händerna ofta är i blickfånget vid bakning så ser man sina fina armband och man känner sig lite extra tjusig🙂

  20. Att lägga det där lilla extra på bakningen/matlagningen.
    Köp den där lite dyrare kaveln men som är snyggare. Det ska kännas kul att baka/laga mat! Man blir glad av samt får inspiration av att ha vackra saker runt sej. Jag har själv köpt väggdekorationer till köksskåpen i vackert rött, matchande min röda chilli serie. Så när jag står i köket och ser allt vackert känner jag att jag aldrig vill gå därifrån! Längtar efter att hitta ett mumsigt recept så jag får ta fram elvispen, sätta på ugnen och bjuda min familj på lite gott gott!

  21. Hej jag tycker att bara baka så blir det mer glamoröst. Hitta nya sätt att dekorera samma kaka så man inte vet vad som döljer sig under. En liten överraskning.Alltid uppskattat. Mat då försöker jag använda många färger och lägga upp det snyggt på tallriken.Så ögat får sitt.

  22. För mig gör musiken det mesta! Lite skön loungmusik gör allt. Sen några kompisar omkring mig som är glada och älskar min bakning. De frågar hela tiden om jag kan baka till dem! Blir mycket så galet mycket roligare att baka till någon annan!
    Det skulle jag säga var glamourös bakning hihi.

  23. För mig är bakning glamoröst i sig självt. Jag går oftast in i det med en sådan passion att jag gör allt med kärlek. Då kommer ofta lyxen av sig självt. För mig är att baka med kärlek att baka med de båsta råvarorna och ingredienserna jag kan hitta. Det handlar om att vilja uppnå en viss nivå av kvalitet och perfektion. Sedan är det alltid en bra idé att ta fram allt innan, ”mise en place” tycker jag ger en automatisk känsla av lyx, som om att man vore med i ett tv-program. Lite skön musik, inspirations hatten på och fina redskap i BRA kvalitet betyder ett ännu bättre resultat. Visst det GÅR att använda den där spritspåsen för 29:- på Hemköp men gud så mycket LYXIGARE och GLAMOURÖSARE allt blir med ordentliga redskap!

    Så min glamour-coctail inehåller följande i valfri ordning;

    * De bästa råvarorna
    * Ordning & Reda
    * De bästa redskapen
    *Inspiration
    *En himla massa kärlek!❤

    Drick den till dina favorit hits medans du tänker på hur gott allt du bakar kommer smaka!

  24. Genom att ha ett rent och snyggt kök med snygga redskap och läckra burkar och formar blir min matlagning och bakning mer glamorös. Sen hjälper det ju till ytterligare om man har med sig min läckre man i köket som dessutom är duktig på matlagning, hur glammigt och romantiskt som helst att laga mat tillsammans🙂

  25. jag tycker att genom att göra sig själv mer glamorös så blir bakningen automatiskt glamorösare.. Så bort med ”mysbakbyxorna” och fram med ett par snygga brallor och en fin topp (eller en klänning rent utav) ,då ökar motiveringen att bakverken ska vara lika snygga som en själv🙂

  26. Genom att använda fina skålar, redskap, fökläde, grytlapar och en bra och fin maskin min röda kitchen aid och en bra radiokanal så man kan dansa samtidigit. Ha barnvakt så jag kan laga mat/baka och dansa i lugn och ro utan att bli störd

  27. Oavsett om fantasi och kreativitet är liten eller stor,
    kan man alltid med enkla grepp tillföra lite köksglamour.
    Tacksamt 2012 när det är trendigt att vara husmor!
    Dina mästerverk i köket kan du på Facebook stolt lägga ut,
    då ska du se att din bak- och matlagningsiver snart förblir akut.
    Uppmuntrande och imponerade tillrop kan komma från dina vänner,
    och se, inom kort får du cateringbeställningar från alla du känner!
    För inspiration kan man kolla program som Leila bakar, Svenska hollywoodfruar,
    jag lovar, det dröjer inte länge förrän du ditt nya glamorösa Jag i spegeln duar!
    Precis som med maten tillför det extra piff, krydda,
    med vinstförklädet skulle jag vilja pryda min ”hydda”!🙂
    Sockersöta plåtburkar, snyggt kokboksställ, lyxig väggkalender,
    med lustfyllda knep lusten infinner sig och lyckan i köket vänder.
    Ja, på uppiggande idéer och uppslag det finns ingen hejd,
    och allt detta även om man inte har råd med en Kitchen aid!
    Koppla så på musik för ett ännu mer inspirerande, glammigt kockliv,
    är vintageprylen Roberts radio dyr har Clas Ohlson budgetalternativ!

    Gillar både Kaksmulan Webshop och Sockerrus på Facebook.

    Tipsat mina vänner om tävlingen med bild, text och länk har jag gjort, publicerat i min logg här: https://www.facebook.com/elisabet.andersson.12?ref=tn_tnmn

    Så … i och med detta hoppas jag nu att jag lyckats göra dig – som du skriver – extra glad, och också att ännu fler hittar till finaste Sockerrus The sweet blog🙂

  28. När jag är i köket är det A och O att köket är rent och fräscht. Andra saker som gör det lite glamorösare är lite skön musik i bakgrunden, snygga redskap och trevligt sällskap i form av min lilla hjälpreda i köket dvs. min dotter Alva. Vi gillar även att laga mat och baka med mycket färger för det gör en gladare.

    Gillar på FB (Sanna Kaakinen).
    Gillar även Sockerrus på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna

  29. Med ett riktigt snyggt förkläde med matchande grytlappar/handdukar, härlig musik, en valfri dryck i champagneglas och nymålade naglar känner jag mig alltid lite extra glamorös i köket. Ordning och reda är något annat som gör att det genast känns lyxigare att stå i köket och fina köksredskap. Sen kan jag tycka att en lyxig kokbok eller bakbok ökar känslan av glamor i köket🙂

    Jag gillar er båda på fb.
    Kram Marre

  30. Något extra fint och gott tilltugg som man inte unnar sig så ofta är perfekt att ha på bänken när man vill ha lite guldkant på matlagningen

  31. Se bara på Bree i desperate housewives! HON gör bakning och matlagning glamoröst. Snygg klänning, högklackade skor, sminkad och läckra naglar och riktigt schysst förkläde! Så skulle iaf jag göra! Sen kanske naglarna inte är så hygieniska, men i tanken funkar det!

  32. För mig är glamouröst att allt känns bra. Att ha ett städat kök med några tända ljus och passande musik att lyssna på. Och så till det ytliga – piffiga kläder, uppsatt hår…you name it! Känner man sig glamourös ”inuti” kan man vara ganska säker på att matlagningen el. bakningen även den blir lite extra glammig!

  33. Genom att använda bra råvaror och ekologiska produkter, tycker jag man automatiskt får en lyxigare känsla och ett glamorösare intryck av hela processen, fram till slut resultatet.
    Samtidigt som man förhoppningsvis lagar något super gott, vet man att man även gör gott för djur och natur.
    Att hålla rent och iordning allt eftersom i köket är också viktigt för ett bra helhetsintryck.. Både för en själv och eventuella gäster! Tända ljus är också ett stort plus!!!!!

  34. genom att använda fina och bekväma bak-kläder är ett måste! Då får man en riktigt good feeling när man bakar och lagar mat i köket🙂 och att dekorera fint det man lagat ökar intrycket på de man bjuder på allt gott!

  35. Ett stökigt kök känns aldrig glamoröst, jag ser alltid till att ha rent och snyggt runt mig när jag bakar och lagar mat! Sen som en vardagslyx försöker jag alltid göra allt jag skapar till det snyggaste jag kan, fina skålar, fina fat och fin uppläggning. Jag har alltid känslan i mig att någon ser mig när jag bakar och att det är någon jag älskar som ska få smaka🙂

  36. Med detta vackra set hade jag känt mig betydligt mer glamorös… För övrigt blir de flesta bakverk mer glamorösa av vackra dekorationer t ex färga kokosen med karamellfärg där man använder kokos. Dekorera med blommor och annat fint…

Kommentera

