Wedding cake with white roses

Check blue for english

I augustimånad var det dags för vackra Therese att få sin man och jag fick äran att göra deras tårta. Då tiden var knapp så hann det inte bli sockerblommor på tårtan utan för första gången så använde jag mig av färska rosor. Tårtan skulle vara så vit det gick med marsipan och önskan var att det skulle vara en spetsbård och pärlor utöver rosorna.

In august beautiful Therese finally got her husband and I got the honor to make their cake. Since I didn’t have so much time to bake the cake I had to use fresh flowers which is a first. I usually always use sugar flowers. Exept for the flowers the lucky couple wanted lace and pearls on the cake.

Tårtan består av citronbotten, hallonkompott, hemmagjord vaniljkräm och massor med hackad vit choklad. Den är sedan spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan. Då jag inte hade marsipan hemma och inte hann beställa så fick jag vända mig till Ica Maxi för att köpa kavlingsmarsipan och de missade tyvärr att jag bett om extra vit marsipan så jag fick bara vit. Tycker dock att nyanserna blev jättebra tillsammans även att den inte blev så vit som tänkt 🙂

It’s a lemon cake filled with raspberries, home made vanilla/custard and lots of white chocolate. It’s then covered in marzipan.

Best Wishes to the happy couple!

Have a Sweet day

Love, Lisa

10 thoughts on “Wedding cake with white roses

  1. Du är ju helt fantastisk! Härligt att se dina kreationer. Älskade när du får någon vecka eller två sedan, visae hur du förändrats mellan maj 2010 och maj 2012 har jag för mig att det var. Glömde kommentera då, men det var så grymt kul att se och inspierarande för en annan som försöker byta bana och arbeta med mat och matfotografering mm. Men skriver det nu istället, tack för inspirationen fina du! Kram Mary

Kommentera

