Golden Dessert Table

♥Check futher down for english

För ett par månader sen så fyllde jag 35år, vilket firades med ett Superhero dessert table tillsammans med kompisarna. Men det var ju inte enda gången jag firade utan jag bjöd även in hela familjen vid ett annat tillfälle – Allt för att få göra två dessertbord 😉 Any excuse to make a dessert table is a good excuse!

På bordet finns att hitta tårta med saffransbotten fylld med riven mandelmassa och apelsinfyllning. Kakorna är täckta med marsipan som är fäst med lite citronglasyr. På bordet finns även Morotscupcakes toppade med cream cheesefrosting och skumtoppar. Kakorna och skumtopparna är köpta och sedan dekorerade, allt för att spara lite tid (då jag hade väldigt lite av den varan)Blommorna består av flowerpaste och marsipan.

Nu blir det en drös bilder – Enjoy!

♥A couple of month ago I turned 35, which I celebrated with a Superhero dessert table, with my friends. Since I love making dessert table I had to take this oppertunity to invite my family a different date – All so that I could make another sweet table 😉 Any excuse to make a dessert table is a good excuse!

The cake is a saffron cake filled with almond paste and orange filling. The cookies are covered with marzipan and lemon icing. On the table you can also see Carrot cupcakes topped with cream cheese frosting and cocoballs (couldn’t find a translation for this swedish treat). All the flowers are made of flowerpaste and marzipan.

Now, loads of pictures – Enjoy!

 

Och slutligen en bild på hela dessertbordet

♥And finally a picture of the dessert table

Have a sweet day! 

Love, Lisa

PS. Du kan nu rösta fram din favorit bak/matblogg till stora Matbloggspriset. Jag vore oerhört glad om du skulle vilja nominera migKlicka HÄR för att komma till nomineringen.

8 thoughts on “Golden Dessert Table

  1. Du är inte klok! (positivt menat) Gud vilken talang! Blir så himla suktad och inspirerad till att baka, TACK för världens bästa blogg! =)

  2. Alltså… Jag bara gapar här hemma. Jag förstår inte hur i jösse namn du hinner med att snitsa ihop ett sådant här sjukt snyggt bord, och hur du kommer på allt underbart och smaskigt som du bakar! Det är mig en gåta, men en bra sådan, för jag blir lika inspirerad och glad varje gång jag kommer in hit och hittar ännu något fabulöst ❤

Kommentera

