Wedding Cake in white & red

Att få göra bröllopstårtor är verkligen hur kul som helst. Känns helt fantastiskt att få göra en så speciell tårta ♥ Dock är det ju samtidigt lite nervöst för tänk om brudparet inte skulle vara nöjda med den… 😉 Tror dock nervösiteten är bra, för det gör att jag jobbar extra hårt 🙂 Jag kan avslöja att denna tårta fick jag slita rejält med. Vädret hade nämligen bestämt sig för att sätta mig på prov 🙂 Det var väldigt fuktigt och då är det lite svårare att få till locken snyggt – Men skam den som ger sig! Tog lite längre tid att klä tårtan och resultatet kan ni se här nedan.

Tårtan består av saftiga chokladbottnar fyllda med skivade jordgubbar, limemousse och chokladganache. Den är sedan spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sugarpaste (dekorfondant). 

 

Alla blommor är gjorda utav flowerpaste. En del av blommorna borstade jag mitten med röd pulverfärg och några andra borstade jag med glitter.

4-våningar hög blev den och galet tung 😉 Prickarna är gjorda utav kristyr. Både bröllopsklänningen och inbjudningskortet bar vita prickar och hela bröllopsfesten gick i rött och vitt.

Det blev även två stycken allergicupcakes som matchade bröllopets tema. Inbjudningskortet kan du se under cupcakesn.

Ha det sött!
Kram, Lisa

            

19 thoughts on “Wedding Cake in white & red

  1. Du är ju så duktig, jättevacker!! Jag gjorde också en våningstårta den helgen, den höll på att smälta bort mitt framför mina ögon… Men din ser hel & fin ut! 🙂 Hur transporterar du dina tårtor?

  2. Vansinnigt vacker!
    Men hur fick du prickarna så perfekt i mönster? ”Bara” ögonmått? Har provat på mkt mindre yta men så svårt det var….

  3. Tycker du gör underbara tårtor!! Försökt kolla om ja hittat nån bra beskrivning på hur du gör rosor, men ej hittat. Ett inlägg med det kanske? 🙂

    • Tack Johanna! Blir mycket glad över att du tycker det! 🙂
      En steg-för-steg på hur jag gör rosor kommer jag att ha med i min kommande bok så tyvärr är det inget jag kan lägga ut på bloggen.

  4. Finner inga ord…
    Men har en fråga. Vad är det för mått på tårtorna och hur många pers är den beräknad till?
    Ojojoj verkligen super fin.

  5. Du är helt otroligt duktig o min favorit när det gäller o göra tårtor! INGEN SLÅR DIG!!! ser verkligen fram emot din bok o ska köpa den direkt för o sponsra dig!!

    Förresten hur får man prickarna spritsade sådär runda o fina…jag får alltid som en liten pigg när jag avslutar som sticker rätt ut! ^
    TACK för din kanonbra sida!!j

Kommentera

