Superhero Dessert Table

♥♥ Translate this blogpost to English ♥♥

I mars fyllde jag 35 år och det ville jag givetvis fira med ett dessertbord med ett kul tema. Valet föll på Superhero, mycket därför att det kanske inte är ett självklart tema för vuxna🙂 Ville dessutom ha ett riktigt färgstarkt dessertbord så superhjältetema passade ypperligt bra. Färgerna jag valde var rosa, blå, gul, svart och lite lila. Hade planerat dessertbordet rätt länge men som en sann tidsoptimist jag är så hann jag inte riktigt klart. Eller jo, vi hann klart men jag fick nöja mig med bara 2 våningar och dukar o andra tyger fick skippas. En våning av tårtan blev alltså kvar i kylen och hann inte heller med att dekorera tårtan som planerat. Fick improvisera lite. Sen fick jag även lova min älskade man att inte göra om detta igen… utan nästa gång vara ute i mer god tid😉 Jag fick nämligen maken till att slita som ett djur oxå😛 Planen var att jag skulle hinna klart medan det fortfarande fanns dagsljus ute men det gick åt pipsvängen så ljuset blev lite sisådär. Men mycket bilder blev det iallafall🙂 Först ut är dock min egengjorda superheromärke. Har Superman en så vill ju jag oxå ha en – med en tårta på såklart🙂

På bordet finns:

  • Pow-Wow Popcorn = Popcorn med choklad och marshmallowkrydda
  • Courageous Jelly = JordgubbsJello
  • Marvelous Macarons = Macarons med rosafärgad vit chokladganache och mosade jordgubbar
  • Fearless Whoopie Pies = Choklad whoopies fyllda med Jordgubbs- och Marshmallowfyllning
  • Smashing Cheese Doodles = Ostbågar
  • Incredible Cupcakes = Vaniljcupcakes med Jordgubbs- och Marshmallowfrosting
  • Magnificent Super Cake = Choklad- och vaniljbottnar fyllda med hemmagjord lemoncurd, mosade hallon och ”cookies and cream cheese”-fyllning
  • Heroic Heineken = Öl
  • Glorious Cookies = Vaniljkakor fyllda med hemmagjord lemoncurd och täckta med cream cheese glasyr
  • Egoboost Cookies  = Vaniljkakor fyllda med choklad och täckta med Sugarpaste
  • Super Juice = Strawberry Daiquiris gjord på mix
  • Truth Serum = Vitt vin
  • Eternal Youth  = Vatten
  • Hero H2O = Vodkadrink

Nu dags för ”lite” bilder:

Snygga engångsprylar från Celebrations (går faktiskt och diska dessa så man kan använda dem igen om man vill).

Ett Stort TACK till:

  • Bakels för produktproverna på sugarpaste. Färgerna passade helt perfekt på kalaset.
  • Celebrations för otroligt snygga tallrikar, bestick, glas och vinglasbrickor. De har verkligen MASSOR av fint till festen!
  • Gray’s American Stores för de smaskiga ingredienserna.
  • KlaraForm för de fina färgglada strösslet (Nonpareils), sugrören och mjölkflaskorna. 
Alla dekorationer har vi gjort själva. Jag säger vi eftersom min älskade man har hjälpt till att klippa ut allt och även trä på tråd. Hade ALDRIG hunnit annars – Tack älskling!
 
De stora tjocka sugrören har jag köpt på Lagerhaus.

Ett Stort TACK oxå till alla mina härliga vänner som kom och förgyllde min dag (och åt en massa sött förstås). Jag hade en riktigt kul kväll!

Kram till er alla!
Lisa 

PS: Glöm inte bort tävlingen Tårta vs Tårta som Coop anordnar. Själv planerar jag tårta för fullt🙂

22 thoughts on “Superhero Dessert Table

  1. Gud så fint, vilket jobb du har lagt ner!! Vad använder du för att färga dina macarons svarta? Är det pulverfärg? Jag har försökt med färgpasta men det går inte att få dom helt svarta hur mycket färg man än har i, dessutom så blev smeten som är så känslig väldigt konstig och de flesta macarons sprack =/

  2. Skulle ha gjort vad som helst för att få vara med på den festen! Så mycket läckert, kul och fyndigt! Och din ”logga” är ursnygg med L:et i mitten!!! 🙂

  3. Asså det är så läckert så jag tror jag smäller av!!! Du är ju fantastiskt kreativ och duktig, en enorm inspirationskälla.

  4. Oj va du är duktig… Jag är inne på din blogg flera gånger om dagen och bara tittar igenom allt å blir så himla inspirerad….
    Skulle vilja fråga när du gör bröllopstårtor hur långt i förväg täcker du tårtan och dekorerar den sen hur förvarar du den när den är färdig? Jag tänkte på att tårtor har ju en tendens till att de kan börja ”svettas” ?? Skulle vara evigt tacksam om du ville svara på mina frågor🙂

    Tack för en riktigt bra blogg!!!

Kommentera

