Pink Lace Cake

Jag ligger efter rejält med att få ut allt jag bakar. Har ett 10-tal tårtor som bara väntar på att få se dagens ljus och även 2 dessertbord bland mycket annat (det ena dessertbordet kommer under nästa vecka på bloggen). Dagens tårta gjordes till lilla Saras födelsedag i februari. Hennes mamma, mina goda vän Sofia, ville ha en liten variant av min Vintage Lace Cake och gärna något med hästar och fjärilar. En annan önskan var att den skulle vara rosa.

Å rosa är den, både på utsidan och insidan. Har dessvärre ingen bild på hur den såg ut under täcket men kan berätta att allt var rosa i olika nyanser. Missen jag gjorde var att inte skriva ner vad jag hade i tårtan och det jag kan komma ihåg är att jag använde mig av saftig vaniljbotten som jag färgade rosa och fylldes med bland annat blodapelsinmousse med tillsatt apelsinskal + juice och hackad vit choklad. Lovar att bli bättre på att skriva ner!🙂 Dekorationerna är gjorda med kristyr (förrutom fjärilarna som är gjorda utav flowerpaste).

Önskar er alla en riktigt härlig lördag!

Kram, Lisa

7 thoughts on “Pink Lace Cake

  1. Den blev jättefin!
    Jag vet hur det är att ligga efter. Jag har så grymt mycket bilder och material jag själv inte fått upp ännu. Jag är verkligen sjukt trött nuförtiden, mycket att göra hemma helt enkelt (men ändå glömmer man inte bort att baka…😉 ).
    Hoppas du mår bra!

    Kram!❤

Kommentera

