A Little Birthday Cake

Jag vill börja med att tacka alla er underbara, fantastiska goa människor som med era otroligt fina kommentarer, mail och meddelanden berikar mitt liv något så oerhört mycket – TACK! ♥ Ni är en stor del av Sockerrus och jag värdesätter er så högt. Nu är utan tvekan bäst! ♥ Så tack, tack, TACK för att ni tar er tiden att förgylla mina dagar med så vackra, fina och omtänksamma kommentarer.

Idag är det min födelsedag vilket bland annat firades i helgen med ett dessertbord och temaparty. I vanlig ordning så hade jag gjort på tok för mycket tårta och hade rejält med tidsbrist så jag hann inte dekorera den översta våningen. Sparade den och dekorerade den igår istället. Tänkte att den skulle vara perfekt att ta med och bjuda kurskamraterna på🙂

Det blev en bubblig tårta gjord på en ny spets jag köpt. Tyckte det blev riktigt tufft.

Till blomman använde jag en del av det ätbara fotopapper jag fick över från dotterns Diva Party  (Tänkte bara nämna att receptet på tårtan från Diva Partyt kommer på bloggen inom kort🙂 ) och penslade lite glitter på blommans mitt och de yttersta kanterna.

Tårtan består av en saftig vaniljbotten och tre devils food cakebottnar fyllda med rårörda hallon, mörk chokladganache med hackad mörk choklad, lemon curd och blåbär. Den är sedan spacklad med chokladsmörkräm och täckt med dekorfondant.

Mina kurskamraterna blev väldigt glada och tårtan gillades – Massor!🙂

Tips! Missa inte tävlingen jag har tillsammans med butiken Strössel & annat (som fyller 2 år). Du kan bland annat vinna en valfri spetsform, mina favorit blomutstickare och några andra favoriter jag har. Klicka HÄR för att komma till tävlingen!

28 thoughts on “A Little Birthday Cake

  1. Grattis på födelsedagen! Är ny besökare på din blogg, hittade hit från Amy Atlas då jag ofta är där och dreglar över alla vackra bilder. Måste säga att jag tycker du håller Amy-klass! Otroligt vackra bakverk och gillar verkligen hur du hade stylat bordet till Diva-kalaset, så genomtänkt.

    • Vad kul att du hittat hit!🙂 Glädjer mig oerhört att du tycker det!😀 Hoppas att du kommer tillbaka och kikar in i framtiden!
      Tack!

  2. Vilken vacker tårta ^^
    Jag älskar själv att göra kreativa tårta, men jag ska snart skaffa bättre redskap, så jag kan göra ännu mera roliga tårtor.😄

    • Haha men det kanske är bra att det bara är bilder och inte smakprov jag bjuder på då😉
      TACK för dina fina ord. Det gör mig oerhört glad!🙂

  3. jag gjorde nåt liknande för 6 månader sen.. men dock inte lika smart som dig ang pärlorna..jag trycket ut pärlband på pärlband i typ 100 år och satte de kloss i kloss runt hela och ovanpå..kan säga att det gör jag IKKE om..fy fasiken vad det tog tid ha ha ha

Kommentera

