Diva Party Dessert Table

♥♥ Translate this blogpost to English ♥♥
För ett par månader sedan så började min dotter planera hennes stora kalas hon skulle ha med sin bästa vän. Det var mycket viktigt att jag gjorde den vackraste tårtan någonsin, sa hon. Partyt skulle dessutom bli stort, fullt med vackra godsaker och salta snacks. Snacka om att komma med krav😉 Men å andra sidan, har man mig till mamma så kan man nästan förvänta sig att jag ska göra något alldeles extra till hennes födelsedag. Jag kan lova att jag slet som ett djur för att bli klar i tid. Trodde inte att jag skulle hinna, men det gjorde jag🙂 Kalaset blev en succé och min dotter var otroligt stolt över sin mor! Ännu stoltare blev hon (och jag med) när dessertbordsdrottningen (Queen of dessert tables) Amy Atlas publicerade detta bord på sin blogg Vilken lycka!😀

På bordet finns att hitta en 4-våningstårta gjord på choklad och jordgubbsbottnar fylla med chokladbollsfyllning, rårörda jordgubbar och glasscreme. Den är sedan spacklad med jordgubbs- och bubble gum frosting. Vidare på bordet finner du bl.a. chokladbollar, cupcakes med jordgubbs- och marshmallowfrosting och kakor med marsipan eller sugarpaste. För att nämna några saker på festen. Mycket annat kan ni se på bilderna nedan. Det är många bilder, så jag lämnar er till att kika lite. Just det, allt på samtliga bakverk är ätbart.

De snygga divorna🙂

Mini Goddess Cakes and Best Mini Cupcakes Ever!

Sparkling Diamond Drinks, Celebrity Water, Crazy Party Soda och Papparazzi Pretzel Sticks.

De supertuffa mönsterarken har jag gjort själv i photoshop och sedan köpt som fotoark hos Strössel & Annat. Fotoarken/mönsterarket finns nu att köpa HÄR (med viss modifiering då jag bytt ut tjejernas namn mot andra ord). De snygga rosa skedarna och stjärnorna kommer ifrån Celebrations som har massor av fina kalasprylar. Sugrören är köpta på Lagerhaus. Girlangerna har de två ”små” divorna gjort. Är det något mer ni är nyfikna på så är det bara att fråga!

Ha det sött! Kram, Lisa

72 thoughts on “Diva Party Dessert Table

  1. Åh, Lisa!!!
    Du är bäst!!! Så otroligt snyggt, heja heja!!!🙂
    Jag ska också göra ett dessertbord ”på riktigt”, i april månad. Då fyller min lilla bebis 1 år. Tänka sig att tiden har rusat iväg sååå snabbt. Det är helt sjukt🙂
    Ska genast kika in på Amy Atlas blogg. Jag har faktiskt aldrig varit inne på hennes blogg, jag läser andras bakbloggar (både svenska och amerikanska) för lite. Men jag är här inne och kikar rätt ofta!🙂 Minst flera gånger i veckan!

    Dundermånga kramar!!!🙂

    • Tack sötaste Malin!😀 Din kommentar är ju bara helt underbar! Tack!
      Jag ser fram emot att se ditt dessertbord sen!😀 Hehe tiden har en tendens att rusa galet fort ibland 😉
      Stor KRAM till dig!

  2. Vilket kakbord! Helt fantastiskt!
    Skulle gärna vilja veta lite mer om de olika bakverken. Tex Mini Goddess Cakes – är det möjligen vanliga gräddbullar som fått en lyxtouch av kristyr?
    Och de platta kakorna, kan det vara dubbla kex som bas? Fäster du sugarpaste o marsipan med kristyr?
    Kram till dig min stora bakidol!

    • Tack Christine!😀
      Mini goddes cakes är faktiskt skumbollar (eller heter de skumtoppar kanske) som jag lyxat till med lite kristyr🙂 Stämmer bra de platta kakorna är dubbla kex. Jag fäster marsipan eller sugarpaste med lite oblandad saft. Då fäster de jättebra!
      TACK sötaste Christine! Du anar inte hur glad du gör mig😀
      Kram!

  3. Lisa, kan inte säga mer än att jag blir mållös… Du har igen lyckats med något fantastiskt, din kreativitet är ju bara otrolig !🙂 Grattis! Såå fint dessertbord, färg kombinationerna är ju klockrena. Hoppas vi får ta det av recept på alla dessa godsaker. Och inte nog med det så är du en så bra fotograf, älskar dina bilder! Hoppas du får en härlig helg! Kram Vicki

    • Åh tack söta du!🙂 Du anar inte hur glad din kommentar gör mig – TACK!
      Recept på tårtan kommer!
      Stor KRAM till dig!

  4. Men du är ju inte klok!! Kan du fixa mitt kalas också?😉

    Älskar arken med texten på. Skulle vilja ha!
    Älskar tårtan och cuppisarna och….. lika bra att jag bara säger älskar rakt av.

    Du är duktig du!!🙂

    Kram
    Annelie

  5. När man tror att du har gjort den allra finaste, läckraste, härligaste tårta man kan tänka sig så slår du mig med häpnad igen och höjer dig ytterligare en nivå. Helt fantastiskt och jag är sååå avis för jag kan inte erbjuda mina döttrar samma service. Lyckliga små divor du måste ha nu😉

    • TACK sötaste Marilen! Vad otroligt glad du gör mig! Tack! Din kommentar höjer mig högt över havet😀 Jag sätter högt pris på den!
      Kram till dig!

  6. Grattis till publiceringen! Tittar på Amy Atlas blogg nästan varje dag, så om jag inte hade sett ditt fina bord på din blogg så hade jag sett det där. Riktigt roligt! Ett jättefint bord (som vanligt)! Du och Amy är båda stora inspiratörer. Grattis, grattis!

  7. Jag är helt stum… Jag bara gapar.. WOW.. du är helt makalös.. Det vackraste och fräckaste jag sett.. Bara älskar blommorna.. De är bara sååå perfekta.. Allt är helt i min smak.. Du är min stora idol😉
    Kram på dig Lisa

  8. Så sjukt fint!! Man kan inte få roffa åt sig av receptet på tårtan? Den såg fantastiskt god ut! Vilken kombination! Älskar din kreativitet! Fantastiskt!

  9. Jag har läst din blogg ett bra tag nu, men jag har aldrig kommenterat. Jag lovar att skärpa mig!🙂

    Du är min ”kalas idol”! Man kommer alltid in på din blogg med ett leende på läpparna, för man VET att man blir helt lamslagen av allt vacker du gör, varje gång! Du är helt otrolig! Fortsätt så!😀

    • Tack söta Cila! Vad oerhört glad jag blir över din kommentar! Tack för att du tog dig tid att skriva den!😀 Hoppas jag kan fortsätta att lamslå😉
      Kram till dig!

  10. Helt jäkla cräääjjjjsit alltså..o ch vilket jobb du lagt ner å här snackar vi planering😉

    Den metallic gröna färgen är det pastafärg eller har du sprayat?

    De där choklad täckta bollarna blev jag sugen på.. vad har du gömt i dem?

    Måste säga att innehållet i tårtan såg sannerligen smarrig ut🙂

    Lycka är att ha dig som mamma🙂

    Å du.. GRATTIS till blogg drottningens inlägg🙂

    Kramiz STina

    • TACK Stina!🙂 Ja det är mycket jobb som gått åt här🙂
      Metallicfärgen är en sprayfärg jag använt. Discobollarna är vanliga chokladbollar🙂
      Tack igen! Glad din kommentar gjort mig!
      Kram till dig!

  11. Vilket superduper snyggt dessertbord, alltså! Du måste ha lagt ner mycket tid på det🙂
    Vad har du använt för glitter på blommorna som är på tårtan?

    • Tack Matilda! Ja det har gått åt väldigt mycket tid kan jag lova🙂 Jag använde ett glitter jag köpt i USA på blommorna dessvärre. Har inte sett det här hemma.

    • Hade tänkt lägga ut det receptet i veckan men den bara försvann. Satsar på att försöka få ut det till nästa vecka istället🙂

  12. Alltså! OMG! Det här är nog bland det bästa/häftigaste du har gjort. När man kollar på alla detaljer (som kanske inte alla tänker på, men jag gör det) och hur lång tid du antagligen har lagt ner på planering och jobb med färgtema, smaker och formgivning. Att du själv suttit och gjort mönsterarken i Photoshop! Ascoolt! Jag är såå imponerad! Du har verkligen utvecklats i rasande fart!

    • TACK Sofia! Vad oerhört glad jag blir över din kommentar!🙂 Jovisst, det har tagit mååånga timmar att göra detta bord. Borde ha räknat😉
      Tack! Sätter högt pris på din kommentar!
      Kram till dig!

  13. Pingback: A Little Birthday Cake –

  14. Vilket dessertbord, förstår att din dotter är stolt.
    Är ofta här och läser men dålig på att kommentera, men nu gick det bara inte att låta bli.
    Vad är chokladbollsfyllning, låter jättegott.

    Mvh Madelene

  15. Lisa, this looks absolutely fabulous! I love your work, and the elegance of it.

    can i ask a question please? I tried making an ombre cake with pink colours, but the pink didn’t come out vibrant at all. The yellow in the cake batter took over and i ended up with a strange mix of the colour, and also, the colour on one of the section settled, so half the cake has the pink and half doesn’t. I used wilton gel colours to add the colour to the batter. How do you get yours looking so perfect in colour? and how do you avoid the yellow of the cake batter taking over the colour?
    Love drooling over your stuff and look forward to more

    • Thank you so much Mimi!🙂

      When I do my rainbow and ombre cakes I always use a recepie with no egg yolk. In that way the cake batter will be whiter to begin with and is easier to color. Have you tried to use a white velvet cake recepie? I have one in english here, http://sockerrus.se/2011/07/20/blue-rainbow-cake/ For my blue cake I used Wilton sky blue and royal blue.

      Thanks again Mimi! I’m delighted that you love my blog😀

  16. Pingback: Primadonna Cupcake –

  17. Pingback: Påsktårta –

  18. Pingback: Diva Party Cake – Recept –

  19. Pingback: Tårta med attityd –

  20. Finner verkligen inget annat ord än WOW!!! WOW WOW WOW!!! :))) Vilken tjej som helst i vilken ålder som helst skulle lyyyysa av glädje över det bordet OCH DEN tårtan. Skitsnyggt!! :))

  21. Pingback: Fairytale Dessert Table | Sockerrus - The Sweet Blog

Kommentera

