Chocolate Cookie Cake

När min dotter och hennes kompisar kom hem från skolan en dag och fann denna vackra skapelse (och dess kompis-kakor) så blev de helt lyriska. Även mina tjejkompisar som var här på kvällen blev överförtjusta. När de frågade om det var svårt att göra själva kakan så kändes det så härligt att kunna säga: ”Nej, de är busenkla att göra!”

Det som gömmer sig inuti chokladen är en Blueberry Ice Cream Oreo, vilka tyvärr inte finns att köpa här i Sverige vad jag vet. Riktigt tråkigt för de är grymt goda o tillsammans med en massa choklad är de oemotståndliga😉 Som en av tjejerna sa efter att ha tagit en tugga, ”Men åååh, bästa kakan nånsin!”.

Det blir bättre, det är nämligen inte bara en liten kaka… Den kommer i två våningar🙂

Jag har dekorerat våningskakan med lite prickar av kristyr, en blomma gjord i flowerpaste och mjuka pärlor.

Allt du behöver för att göra denna typ av kaka är choklad, en kaka och en kakform. Jag använde denna, men det finns massor av olika varianter så gå in och ta en titt. De ser nästan ut som dessa kakor inuti men med en extra våning choklad – Å det är ju inte fy skam!

Som sagt, jättelätta att göra. Du smälter choklad (jag använde denna), häller i formen, trycker i en kaka, fyller på med mer choklad, slår den lite lätt i bordet för att få bort luftbubblor, in med dem i kylen tills de stelnar och sedan äter man eller dekorerar man dem – Eller både och!

Det snygga färgglada Pip Studio-fatet kan du finna här.

Jag önskar er en riktigt härlig helg! Själv längtar jag för ovanlighetens skull tills söndag kväll, men det är för att min älskling kommer hem från Kina då🙂

Ha det sött! Kram. Lisa

Kommentera

