Alla Hjärtans (Vanilj)Kakor ♥

I fredags när min älskade man kom hem från jobbet hade jag förberett en liten härlig överraskning: Favoritkaffet Nespresso Ristretto och en ljuvlig vaniljkaka täckt med citronglasyr.

Han blev rätt nöjd🙂

Dottern fick även hon lite sockerkärlek när hon kom hem från skolan i form av kaka och favoritdrycken. Är ju svårt att låta bli för det är ju så himla kul med överraskningar.

Receptet på dessa kakor kommer nästa vecka i ett annat inlägg jag har förberett. Även en liten steg-för-steg på hur man glaserar denna typ av kaka är på gång. Vill du inte vänta tills receptet kommer ut så kan jag rekommendera en annan liknande vaniljkaka som du hittar här.

Hoppas att ni haft en riktigt härlig helg!

Kram, Lisa

19 thoughts on “Alla Hjärtans (Vanilj)Kakor ♥

  1. vilket ”recept” använder du till glasyren? och du använder väl samma recept till både grunden och till mönstret? bara att du har färg i den ena delen

  2. Alltså, jag blir så imponerad av dina fotografier… Du är inte bara en konstnär du är en fotograf också.. så söta kakor.. så fantastiska bilder.. Man blir så inspirerad av dina bilder.. Allt ser så galet gott ut

Kommentera

