A piece of pie ♥

Vi fortsätter med Alla Hjärtans Dag-temat här på bloggen. Vad sägs om att överraska den du håller kär med en hjärtformad minipaj?

Kanske inte världens snyggaste men en perfekt mumsbit som du kan fylla med antingen något sött eller något matigt. Jag fyllde mina med hallon och mörk choklad. Smördegen köpte jag dessutom färdig så det gick supersnabbt att göra dem.

Jag använde mig av en pepparkakshjärtform, stansade ut två hjärtan, la lite hallon och choklad på den ena, la över det andra hjärtat och tryckte ihop kanterna med en gaffel. Sen gräddade jag dem på 200 grader i 15min. Gick snabbt och blev väldigt uppskattat.

.

Passade även på att göra några PajPops vilka dottern älskade. Allt blir så mycket roligare att äta när det är på pinne tycker hon🙂

10 thoughts on “A piece of pie ♥

Kommentera

