Dessertbordstävling – Sweet Table Contest

2010 så startade en jättekul tävling kallad European Sweet Table Contest där amatörbakare runt om i Europa kunde tävla med sina dessertbord. Tanken var att visa att vi i Europa är minst lika duktiga som amerikanarna på att skapa dessa söta bord. Många blev rätt besvikna på att tävlingen bara var för de som bodde i Europa så i år kallas den bara Sweet Table Contest, och alla länder som ville vara med var välkomna att delta. Resultatet blev 18 länder med sammanlagt 168 dessertbord. Mitt dessertbord you had me at hello var ett av dem. Något jag gillar extra mycket med denna tävling är att det finns en domare i varje land som röstar vilket gör det lika för alla. Gillar inte riktigt tävlingar där man måste ragga röster. Känns faktiskt mindre seriöst då. Hur som helst, tillbaka till Sweet Table Contest. Nu råkar det vara så att jag kom till final och därmed vann i Sverige!😀 Känns precis hur kul som helst! Så nu är jag med och tävlar med mitt dessertbord i finalen tillsammans med 17 andra länders vinnare. 

Finalen kommer att bli tuff för det är väldigt många jättefina dessertbord (Spana in dem HÄR). Det är verkligen en stor ära att få synas tillsammans med så många otroligt duktiga kvinnor (ja, det var bara kvinnor i finalen) världen över. Det gör mig allt lite stolt🙂

Nu är det bara att hålla tummarna! Jag önskar komma bland topp10 iallafall🙂

27 thoughts on “Dessertbordstävling – Sweet Table Contest

  1. GRATTIS LISA! Vi håller tummarna för dig och ditt dessertbord. Gillar stilen på det jätte mycket, du är så himla duktig(har sagt det tusen gånger🙂 ) Du kommer säkert på pallplats med ditt bord. Var inne och kollade det fanns 3st bord med ditt inräknat som förtjänar medalj, alla är otroligt fina dock men som sagt vi håller tummar och tår🙂

    /Anna

  2. Åhh Grattis så roligt!!!!!!

    Jag tänkte göra en tårta med mjölkchoklad och lakrits.. Letar efter något bra recept på Lakrits ganache (kanske fylla macarons med den också jag älskar lakrits =) tänkte kolla om du kanske hade något bra tips!
    Tack
    // Malin

  3. Oj Lisa, vad roligt! Grattis till Sverige-vinsten och all lycka i den stora finalen! Jag tycker att ditt bord gör sig mycket väl i konkurrensen, och som du verkar har flera dig redan på sin prispall när de röstat. Bordet är så otroligt fint, liksom många av bidragen – vad imponerande med all denna kreativitet!
    Grattis igen!

  4. Måste fråga för att få det klart en gång för alla.
    Domdär mini cupcakesen – är dom gjorda i sånadär ketchup-behållare från McDonalds?
    KAN man göra cupcakes i såna?
    Har nämligen en massa såna hemma som jag vill göra cupcakes i men vill inte riskera att dom kanske.. ja, jag vet inte.. smälter eller nåt.

Kommentera

