Mina små hjälpredor

Detta inlägg tänkte jag ägna helt åt de tre vackra eldrivna hjälpredorna jag har här hemma. Nu är det ju iofs så att jag har fler eldrivna hjälpredor än så, men det är dessa tre som går riktigt varma här hemma. Jag brukar ofta få kommentarer om att jag har för mycket maskiner hemma… Men alltså kan man verkligen ha det när man bakar så mycket som jag gör?😉

Jag får ofta frågor på vad jag använder för produkter, vilka som är mina favoriter och vilka jag kan rekommendera. Därav håller jag på att bygga upp en ny flik/meny här på bloggen som kommer att heta något i stil med ”mina favoriterprodukter”. Jag jobbar för fullt med den och hoppas på att den snart ska kunna publiceras. Hur som helst, tillbaka till dagens skönheter🙂

Min stora vackra Ankarsrum Assistent

Min vunna KitchenAid

Min älskade Dualit

Jag blev så in i vassen glad över att Dualit bestämde sig för att äntligen göra en vit serie. Älskar nämligen vita köksprodukter🙂 Dock har vi en härlig färgblandning här hemma då ena kaffemaskinen är blå, den andra röd, vattenkokaren är svart, micron är svart, kitchenaiden är brun och mixrer samt matberedare är gråa/silver – Men brödrosten är iallafall vit🙂 Men hade det funnits, och om jag hade fått välja, så hade de nog alla varit vita🙂 Drömmen är ett riktigt stort och ljust kök. Färger tillsätter jag gärna i form av tyger, tallrikar, skålar och annat.

En Dualit-visp har jag önskat mig länge, men inte vetat vilken färg jag helst ville ha. Blev då extra glad när Lagerhaus tog in elvispen och brödrosten i vitt. De blev självklara favoritprodukter hos Lagerhaus som jag fått välja ut nu under hösten. Jag tycker sladdvindan och ballongvispen är genialt! Det borde alla elvispar ha🙂

Så, det var mina favoriter. Vad har ni själva för favorit hjälpmedel till baket där hemma?🙂

Den vänstra bilden på assistenten och den bruna kitchenaiden är lånade från respektive hemsida.

8 thoughts on “Mina små hjälpredor

  1. Tjaa… Jag har en elvisp. Vi får inte plats med några stora maskiner, inte ens micro eller kaffebryggare… Jag gillar nog min handmixer bäst dock. Inte till att baka, men ändå.

  2. Har idag en Boschassistent som jag inte är nöjd med. Ska man satsa på en Kitchen Aid eller Ankarssrum om man ska ha den till cupcakes och tårtbottnar. Inte några direkta degbak.

  3. Jag har en electrolux elvisp med stativ. Har drömt om en KitchenAid hur länge som helst men har helt enkelt inte råd. Är den värd pengarna??

  4. Man kan aldrig ha för många hjälpredor i köket! Precis som man aldrig kan ha för många handväskor😉 Jag älskar min KitchenAid. Helt ovärderlig och värd varenda krona. Lite nyfiken på vilken maskin du använder till vad? T.ex. vilken maskin använder du när du gör frosting, macroner, smet osv!

  5. Jag har använt dualit i 1,5år och de är den bästa elvispen nånsin.
    Assistent orginal har ju vunnit flera tester så den vet ja är grym,och då jag vann en i dag så ska de bli så spännande att få baka med en bakmaskin.

Kommentera

