Tårta med extra lyxig fyllning – Del 2

Här kommer fortsättningen på inlägget om den lyxiga tårtfyllingen.

Jag valde att smycka tårtan med något som är gjort med hjälp av en av mina favoritprylar här hemma – Mina knappformar 🙂

Tårtan består av två olika chokladbottnar, grädde, chokladpraliner med Baileys, chokladsmörkräm och dekorfondant.

Den fick stå och gotta till sig lite så grädden drog åt sig lite färg från chokladen, men det gjorde inte det minsta 😉 Var lika gott för det. Kan dock tänka mig att det skulle vara ännu godare om man äter den samma dag, eller dagen efter, man gör den. Vi åt den dag nummer 4.

Knapparna är helt fantastiska och det finns verkligen så himla många olika användningsområdet – I love them! Formarna jag använder kommer ifrån First Impressions (de blåa silikonformarna).

Stort TACK till er alla som röstade på mig till Matbloggspriset! 

Ha en riktigt härlig dag! Själv är jag nu på väg hem från New York efter en underbar resa 🙂

Kram, Lisa

26 thoughts on “Tårta med extra lyxig fyllning – Del 2

  1. Vad härligt att resan varit bra! Jag hoppades på dig som vinnare, men Söta saker har gjort mycket gott också, så jag får rösta på dig igen nästa år 😉
    Knapparna var ju otroligt söta, passar verkligen jättebra till en sådan här tårta! Jag är väldigt förtjust i just vita tårtor, tycker det görs alldeles för få sådana ❤

    • Tack Alexandra för din röst! 🙂 Är väldigt glad över min 2:a plats. Är lyckligt lottad som har så många härliga läsare 😀
      Jag håller med, helt vita tårtor är fantastiskt vackert. Måste göra flera sådana i framtiden 🙂
      Kram till dig!

    • Jag fullkomligt älskar mina knappar 😀 De är gjorda i sugarpaste så de är mjuka att äta. Går oxå att göra i marsipan om man hellre vill ha det 🙂

      • Har precis fått hem hjärtformar (då knapparna var slut). Passar finfint då jag fått i uppdrag att göra en bröllopstårta till en vän. Jag undrar hur lång tid i förväg man kan göra tårtan och den smakar bra och ser fin ut? Och dessa knappar/hjärtan som jag tänkt göra i marsipan, håller de sig fina och mjuka i ett par dagar? Måste få till hela logistiken, det är nog det klurigaste 😉

        Mvh Marielle

    • Pralinerna är inte så hårda från början, men gillar kontrasten mot den mjuka tårtan. För att få de lite mjukare så får man låta tårtan stå framme ett tag innan man äter den 🙂

  2. Kära du! Kan inte du hjälpa mig.. Min mamma är f.u.l.l.s.t.ä.n.d.i.g.t knappgalen och äger ett lager retro-knappar i storlek med en vanlig ica-affär. Jag känner att jag måste(!) hitta dedär knapp-formarna.. Det är ju snart jul. Tittade på First Impressions, men fann inte så fina som du visar på bild. Dendär ”vanliga” två- och fyr-hålade knapparna och detdär. Finns det ”paketet” kvar?

  3. Tack för kommentaren ❤ !!! den va helt underbart god speciellt eftersom man skulle ha i ricecrisp som gjorde den extra krispig 🙂

    Jösses vilken fin tårta du har gjort!!
    Älskar din blogg! Grattis till er nygifta 🙂

    • Tack Astrid! Jag använder dekorfondant som går att köpa hos Strössel & Annat. Den är inte lika söt som andra och smakar gott tycker jag. Däremot brukar jag själv inte äta sockerpastan på tårtan utan lämnar den 😛 Däremot lämnar jag aldrig marsipan 😉

  4. Jag är alldeles tagen å inspirerad av din blogg. Vet du om att du är fantastisk!? Det är inte lätt att vara mamma å fru samtidigt som man vill baka å uppdatera sin blogg. Tro mig, jag vet hur mycket tid allt tar.
    Du är helt fantastisk som tillfredställer oss med dina fina saker och uppdaterar så ofta. Vi är bortskämda!!
    Grattis till 2 platsen å ännu mera grattis till er nygifta.
    Försök njut i att vara nygift en stund.. 😉
    Jag är intresserad av hur man går till väga med modellering. Till allt det du gjort.. Har du bara freestylat, eller har du läst dig fram hur man gör? Gör du all modellering i flowerpaste? Hur länge håller en figur man gjort i kylskåpet, om man vill äta den sen?
    Kram!

Kommentera

