FrostningsteknikTips

Tänkte jag skulle tipsa om hur man får till frostningen på tårtan på bästa sätt.

Knepet är att först spackla tårtan med ett lager frosting och sedan ställa den i kylen i ca 30min. På så vis hålls brödsmulor och fyllning på plats när det är dags att göra mönster i frostingen på tårtan.

Detta mönster har jag gjort med en liten spatel samtidigt som jag snurrade försiktigt på tårtan. Innehållet är detsamma som dessa tårtor. Dekorationen består av lite guldsockerpärlor.

Ha en riktigt härlig dag!

Kram, Lisa

6 thoughts on “FrostningsteknikTips

  1. Superfin tårta! Jag har en liten fråga till dig! Jag undrar vilken din favorittårta med fyllning och sånt? Jag älskar att baka och vill börja göra fler tårtor men jag vet inte riktigt vart jag ska börja! =)

    Din blogg är jättebra och du är jätteduktig!

    • Tack så mycket Ellen!🙂 Oj, vad svårt finns så mycket gott😉 En favorit hos mig är red velvet fylld med rårörda hallon och whipped cream cheese frosting. Den är mycket god och fräsch. En annan favorit är white velvet almond cake. Den är otroligt saftig. Gillar syrligare tårtor som inte blir för söta så citron och hallon är något jag älskar till det mesta. En riktigt god fyllning till chokladbotten är kokos- och limemousse. Så himla gott! Hm.. vad sugen jag blev på tårta nu😉

      Kanske borde göra ett inlägg där jag presenterar mina favoriter. Ska fundera lite mera🙂

      Tack igen för din fina kommentar!

Kommentera

