Bröllopstårta + BröllopsCupcakes

Den 3 september (då jag egentligen skulle ha gift mig) gifte sig Karin och Lars och jag fick den stora äran att göra deras tårta + cupcakes. Lars berättade för mig att Karin blivit jättebesviken över att jag först inte kunnat göra bakverken och blev mycket glad när jag berättade att vi flyttat vårt bröllop – För detta innebar ju att jag nu kunde göra deras bröllopstårta + cupcakes :-) Roliga är att vi (jag och Karin) inte bara hade delat bröllopsdag utan bådas plan var att ha en liten tårta + cupcakes i färgerna vitt, svart och rött – Dock hade jag planerat andra blommor. Men nu blev datumet som sagt flyttat och färgtemat blir något annat (som än så länge är hemligt)😉

Karin och Lars önskade en liten tårta + ett 40-tal cupcakes med röda/vinröda gerbera. Pga tidsbrist hann jag tyvärr inte få ihop min cupcakeställning de skulle stå på, så ni får hålla till godo med ett fåtal av dem🙂

Tårtan består vaniljbottnar, ett lager limemousse och ett lager jordgubbsmousse. Den är sedan spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sugarpaste (dekorfondant). Cupcakes’n består av vaniljcupcakes fyllda med rårörda jordgubbar och limecurd samt är toppad med vit angel feather frosting.

Dekorationen består av röda och vinröda gerbera i flowerpaste. Det svarta kantbandet och blommornas mitt är gjorda av marsipan. Utöver det har jag pudrat glitter på blommorna. Enkel och stilren dekoration i färgerna vinrött, svart och vitt – I love it.

De svarta formarna kommer ifrån B’s Skafferi och de röda från DrOetker. Båda håller färgen helt fantastiskt bra🙂

Tack Karin och Lars för förtroendet!

Jag önskar er all lycka i framtiden!🙂

12 thoughts on “Bröllopstårta + BröllopsCupcakes

  1. Så Jätte fina och härliga färger på blomorna.
    En fråga vad har du för sirap i angel feather frostingen ???
    Såg att ”passion 4 baking ” använder corn ( majs) sirap, men det är något som vår
    affär Inte har😦
    Kan man byta ut citronessense till vanlig citron saft ?
    Må gott !
    Pia

  2. Som vanligt – helt fantastiskt fint – jag börjar få slut på bra adjektiv att använda här, du gör ju bara vackra saker ju😉

    Jag vill också passa på att ännu en gång tacka för den fina vinsten, jag hämtade ut den igår och ÄLSKAR allt jag fick❤ PÅ min blogg ligger nu ett inlägg om det och en länk till dig som tack😉

  3. Fina Lisa, det är inte du som ska tacka utan vi! Jag blev faktiskt så glad att jag nästan grät när du meddelade att du trots allt hade möjlighet att göra vår tårta!
    Ett stort och varmt TACK för att du ville göra oss äran att förgylla vår stora dag med dina underbara skapelser! Och ett stort lycka till på din kommande STORA dag!

Kommentera

