Cupcake pops

Nu har äntligen den söta lilla formen som gör att du enkelt kan göra dessa små sötnosar kommit till Sverige 🙂 Har försökt få tag på en länge nu men de har inte funnits här. Dessutom har de varit slut så det har inte gått att få tag på i utlandet heller (vad jag vet).

Visst blir de söta? 🙂

Mina cupcake pops består av en mörk (och syndigt god) devils food cake som jag blandat med lite Espressolikör så att jag får en lite kladdig konsistens (man ska kunna rulla dem till bollar). Jag har sedan doppat nedre delen i mörk choklad och den övre delen i färgad vit choklad. Något för chokladälskaren helt enkelt! Gillar du inte kaffe så kan man använda en annan likör såsom Bailey´s eller göra den barnvänlig med exempelvis lite nutella.

Formen är väldigt enkel att använda vilket gör att du lätt kan göra dessa med dina barn 🙂 Min form fick jag hemskickad från Strössel & Annat och du finner den här.

Klubbpinnar går att köpa i många olika webbutiker såsom Strössel & Annat, Klara Form, B’s Skafferi och Kakburken. Färgen jag använder för att färga chokladen finns hos Kakburken.

8 thoughts on “Cupcake pops

  1. herrejösses, det är nog såhär det känns att komma till paradiset!!! Hittade din blogg för att någon sökt på namnkalas+tårta och kommit till min blogg… av misstag tror jag de kom till mig… borde nog kommit direkt till dig istället! Sagolika bakverk! Helt galet fina tårtor och grejer ju!!! Jag kommer tillbaka, var så säker! ha en bra dag!

Kommentera

