2-våningstårta till en 1-åring

För ett par veckor sedan fyllde lilla Maja 1 år. Blev jätteglad när Majas syster kom och frågade mig om jag kunde göra hennes födelsedagstårta🙂 Majas systrar är nämligen kompisar till min dotter och brukar hänga i köket när jag bakar. Kändes extra kul att jag då skulle få baka dem en tårta. Jag fick i princip fria händer vad gäller smak och utseende. Majas mamma Petra berättade dock att hon gillar hundar, så någon hunddetalj var önskvärt. Att få skapa något helt fritt tycker jag är så himla kul då jag kan få utlopp för de ideér jag har samlat på mig. Men det blir ju också mycket mer nervöst då det alltid finns en chans att de inte gillar tårtan man skapat. Så fort jag såg pappa Peters blick när han fick syn på tårtan så förstod jag dock att jag träffat mitt i prick – Han älskade tårtan🙂

Tårtan är fylld med rårörda hallon, vit chokladganache, riven vit choklad och cookies and cream. Den är sedan spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste.

Dekorationerna består av flowerpaste. Jag har borstat blommorna och fjärilarna med pulverfärg och sedan avslutat med att borsta alla dekorationerna med glitter. Kantdekoren består av svart marsipan och på toppen finns även ätbara mjuka sockerpärlor.

 Hunden är platt och är svart på baksidan.

Missa inte tävlingen som pågår här på Sockerrus. Klicka HÄR!

14 thoughts on “2-våningstårta till en 1-åring

  1. oj vad fin den var!!! du e så himla duktig och det är skönt att läsa att folk stöttar dig efter den korkade gräsliga hotfulla tårtsituationen du blev utsatt för, Folk är verkligen knasiga ibland och kan bete sig hur illa som helst. Ta hand om dig och fortsätt inspirera!!

Kommentera

