Lemon Macarons

Ljuvliga citronmacarons med lemoncurd – Mums! Jag har verkligen fått dille på citron denna sommar och vill ha citron i (nästan) allt! Har bl.a. gått och varit jättesugen på att baka en citrontårta med massor av citron och blåbär (liknande en tårta jag gjorde tidigare i sommar). Får se till att ta mig tid till att stilla mitt begär helt enkelt🙂

Eftermiddagsfika på altanen med sol, kaffe, citronmacarons fyllda med lemoncurd och en vacker ros jag fått av min älskade R – Det är livet det🙂

Receptet jag använt till macaronsen hittar du HÄR. Jag har tillsatt 10-15 droppar citronessens och sedan fyllt dem med färdigköpt lemoncurd.

På söndag är det sista dagen man kan rösta på de 15 semifinalistbidragen i tävlingen Årets Bak- och Dessertmästare. Jag skulle bli väldigt glad ifall du kunde ge mig en minut av din tid, klicka på DENNA länk och trycka ”GILLA” på Semifinalist 4 (Lisa Lundqvist). Röstar du har du dessutom chansen att vinna din egen KitchenAid – Å det är inte dumt!🙂 Tack!

Till sist en ros dedikerad till er alla underbara människor som läser min blogg! Utan er skulle bloggen inte leva vidare – Tack för att ni finns där!🙂

Det vackra porslinet med guldrosor kommer ifrån Zilloman. Kika in och ta er en titt på allt fint som finns där! 

7 thoughts on “Lemon Macarons

  1. Pingback: Recept på självplågeri « Elliebubban

Kommentera

