Bröllopstårtor helt i vitt

För ett par veckor sedan gjorde jag tårtor till vackra paret Camilla och Timmys bröllop. Smakerna  var väldigt viktiga och det skulle vara en rätt enkel dekoration. En provtårta testades för att vara helt säker på att jag inte missuppfattat något och den var precis mitt i prick🙂 Puh!😉

3 tårtor gjordes och tanken är att tårtorna ska stå på olika höjd som i en trappa med ett fall av små vita rosor och pärlor som dekoration. Pga tidsbrist så hann jag dessvärre bara fota ena tårta men ni kanske kan tänka er resten🙂

Det som gömmer sig under den vita ytan är en mörk devils food cake fylld med vit choklad, citron & creme cheese fyllning och rårörda hallon. Tårtorna är sedan spacklade med citronsmörkräm och täckta med sugarpaste (dekorfondant). Dekorationen består av vita små, små rosor utav flowerpaste och mjuka ätbara pärlor.

Camilla och Timmy, Jag önskar er all lycka i framtiden! Tack för att jag fick förtroendet att göra era bröllopstårtor🙂

11 thoughts on “Bröllopstårtor helt i vitt

Kommentera

