Sushitårtor

Nu var det så länge sen jag skrev ett inlägg här på bloggen att jag nästan skäms😉 Positiva är att jag hunnit baka en väldans massa fint och gott som kommer att dyka upp här på bloggen. Utöver allt bakande har det hänt en hel del kul grejer, men det måste jag ligga lite lågt med ett tag framöver och får återkomma om det🙂 Jag hoppas iallafall att ni alla haft en härlig sommar!🙂

Nu till dagens tårta🙂

Jochum bad mig göra en nu-är-äntligen-semestern-här-tårta att överraska sin familj med. Förra året gjorde jag en Homer Simpsonstårta som blev väldigt uppskattad som semestertårta och då som nu fick jag fria händer. Det blev små minitårtor i form av sushi🙂

Vi kom överrens om att jag skulle göra minitårtor fyllda med whipped cream cheese frosting och mosade hallon (en väldigt god kombination enligt mig🙂 ). Då det finns allergiker i familjen så blev det en vanlig vaniljbotten (ej i bild), två äggfria vaniljbottnar, två glutenfria vaniljbottnar, två ägg- och glutenfria vaniljbottnar och en red velvet (ej i bild). Dekorationerna består av kokos och marsipan.

Den passande och fina tårtbrickan kommer ifrån Siluett of Sweden.

18 thoughts on “Sushitårtor

    • Tack Nellie!🙂 Ja det blev riktigt lyckat tycker jag med minitårtor. För mycket sockerpasta är ju inte speciellt gott… och sushin vill man ju äta😉
      Kram kram

    • Tack Milli!🙂 Jag vet faktiskt inte riktigt om man kan det. Fick den för rätt länge sen och har för mig att de blivit över från en order men är inte helt 100a.

  1. Jag fyller år om 15 dagar och kollar runt lite vart man kan ha till tårta… Min mamma är väldigt förtjust i sushi och jag gillar både sushi och tårta så det blir flera mini tårtot!!🙂 underbart förslag!! TACK!
    BTW har röstat på dig i tävlingen!!!🙂
    Kramis

Kommentera

