2 Minirostårtor

Till midsommar gjorde jag två stycken minirostårtor med färgglatt inre. Tyvärr så kunde jag inte skära i dem för att visa er hur den såg ut men i gårdagens inlägg finns iallafall två av de tre olika tårtbottnarna jag använde.

Den bestod av 3 olika bottnar: Brooklyn Blackout Cake, White Almond Velvet Cake och Funfetti/White Velvet Cake. Det är samma grundrecept på de två senare men man tillför olika smaksättningar. I den sistnämnda tårtbottnen använder man ingen mandelarom utan tillsätter strössel istället vilket ger en rolig och färgglad tårtbotten. Senare i veckan så kommer en tårta med just denna botten som är skuren i – Så att ni får se🙂

Fyllningarna består av glasscreme, färska skivade jordgubbar och (misslyckade) macarons. Tårtan är sedan täckt med vit choklad & citronfrosting samt dekorerad med mjuka sockerpärlor. Receptet till frostingen har jag tyvärr inget då jag slängde ihop det utan att skriva ner det (hade lite tidsbrist). Mönstret är spritsat med Wilton tyll 1M.

20 thoughts on “2 Minirostårtor

    • Tack Matilda! Hade faktiskt skrivit ut det i inlägget men missat att uppdatera inlägget, så den texten kom inte med. Nu har jag dock lagt dit det🙂 Jag använde Wilton tyll 1M🙂

  1. Pingback: FrostningsteknikTips –

Kommentera

