En enkel kärlekstårta

Vill börja med att tacka för ert otroligt fina stöd angående gårdagens inlägg – TACK! De kommentarer jag fått här på bloggen, på Facebook och via mail är helt fantastiska, och jag blir så oerhört glad över att ha så många fina och generösa läsare 😀 Your words mean the world to me 🙂 Har tagit nya tag i dag och lagt det tråkiga som hände igår bakom mig, så idag ska jag både baka och så har jag fixat ett tårtinlägg 🙂 Det är en mycket enkel tårta som jag tyckte passade bra idag. Kanske inte själva tårtan i sig men bilderna och framför allt hjärtanen tyckte jag var passande 🙂

Stor KRAM till er!

Tårtan består av en Devils Food Cake med mörkt muscovadosocker. Den är sedan fylld med rårörda hallon och en vit choklad, citron & creme cheese fyllning (recept kommer). Jag har sedan spacklat den med citronsmörkräm och täckt med sugarpaste (dekorfondant). Dekorationen består av enkla rosor i sugarpaste och mjuka ätbara pärlor.

Älskar verkligen dessa pärlor. De är snygga, finns i 3 olika färger (vit, blå, rosa), kommer i lite olika storlekar (samma förpackning), de är lite hårda på ytan men de känns som ungefär som rispuffar/rice crispies när man tuggar dem. Ingen risk för att krossa en tand när man äter dem mao (som många andra sockerpärlor) 😉 Pärlorna har jag köpt här.

6 thoughts on “En enkel kärlekstårta

  1. Tårtan ser jätte fin ut, i bland är det enkla snyggast tycker jag !
    Nu gav du mig mera tips om vad jag skall ha i min sons skolavslutningstårta.
    Jag filar på den i tanke hela tiden. I morgon är dagen D då jag måste baka tårtan
    och dekorera den på fredagmorgon 🙂
    Jag vill ha chokladbotten ( alla barn älskar choklad ) men det måste ändå vara jordgubbar i och på den
    för det är det som barn ( och föräldar ) förknippar en sommartårta 🙂
    Samtidigt som den skall vara enkel vill jag göra ngt snyggt, med spritsade gräddrosor på och gula SP blommor.
    Tårtan skall vara avlång.
    Vad tror du ?
    Vänligen Pia

  2. Jag har läst alla kommentarer från blogginlägget i går och jag håller med flera som säger att du borde starta eget kondis och baka för glatta livet. Du är så otroligt duktig och det här verkar vara något du mår bra av. Jag trodde faktiskt när jag började läsa din blogg att du var professionell och arbetade med bakande på heltid. 🙂
    Jag sitter ju här och jämför dina alster med t.ex. Ultimate Cake och Gunilla Wall… (utseendemässigt på bakverken alltså), jag har ju inte smakat några av era underverk.

    Kram

  3. Pingback: Bröllopstårtor helt i vitt –

Kommentera

