En vuxen cake pop

Denna lilla godbit är inget för barn då den innehåller lite alkohol, men det går givetvis att göra ett alkoholfritt alternativ🙂

Jag använde mig av en av formarna jag fick av Formina.se och gjorde en cowboystövelcupcake. Den består av saftiga vanilj- och marsipancupcakes som jag smulat ner och blandat med lite mandellikör och cream cheese. Den är sedan doppad i kakao och spritsad med mörk och ljus choklad.

Just nu har alla mina läsare 20% rabatt hos Formina.se vilket gäller maj ut så passa på att fynda en massa fina formar🙂 Använd rabattkod: sockerrus i kassan så dras rabatten.

Så här gör du dina egna cake pops:

Det går åt ungefär 1 tsk mandellikör och lika mycket cream cheese till 2-3 cupcakes (beror på hur kladdiga du vill ha dem). De cupcakes jag använde är väldigt saftiga så jag använde 3 cupcakes till 1 tsk likör och cream cheese. Receptet på dessa hittar du HÄR  på cupcakes.

Häll ner allt i en skål och kör elvispen tills allt är väl blandat och det bildats en deg. Tryck ut degen och stansa ut med valfri form. Vill du inte göra klubbor av dem så kan du givetvis äta dem som de är. Jag doppade en sida i kako och spritsade sedan ett mönster i choklad. De blev mycket goda🙂

Tips: Om du gör klubbor och formen du använt är stor så kan du lägga in dem i frysen en stund.

4 thoughts on “En vuxen cake pop

  1. Pingback: Vinnaren av 20 kakformar + rabattkod! :-) « Sockerrus

Kommentera

