Recept: Saftiga Vanilj- och Marsipancupcakes

Här fyllda med rårörda jordgubbar och topapde med min goda Vanilj- och Marshmallowfrosting.

Tillägg 19/5 -11: För att undvika att man skär bort marsipanen när man ska fylla cuppisarna så gjorde jag så att jag skar kuber så att det skulle gå i 4-5 i varje och la dem då inte i mitten utan i en ring så att säga. På så sätt så stannade all marsipan när jag använde äppelurskäraren. Använder man kniv (eller äppelurkärnare med för den delen) så kan man också göra så att man inte går hela vägen till botten för det är dit marsipanen sjunker🙂

13 thoughts on “Recept: Saftiga Vanilj- och Marsipancupcakes

  1. Pingback: Cupcakes till Lagerhaus « Sockerrus

  2. Mmmm vad goda dem ser ut och vad gott receptet låter.
    Det måste jag testa🙂
    En fråga bara … 1 burk marshmallow har du skrivit, menas det men hel burk
    marshmallow man köper på tex ICA ???
    Vänligen Pia

    • Hej Pia!
      Det tycker jag absolut att du ska göra. De är supergoda🙂

      Precis, marshmallowfluff finns bl a på ICA Maxioch man använder hela burken.

      Ha det gott!
      Lisa

  3. Jag var i Umeå för två dagar sen och var bara tvungen att köpa dom där formarna när jag såg dom! Hur fina och somriga som helst!

    En fråga med receptet bara, när man gröper ur ett hål i muffinsen för att fylla den, försvinner inte mycket av marsipanen då?

    • Vad kul!🙂

      Jättebra fråga! Inser nu att jag kunde ha varit tydligare med hur jag gjorde med just det momentet🙂 Jag gjorde så att jag skar kuber så att det skulle gå i 4-5 i varje och la dem då inte i mitten utan i en ring så att säga. På så sätt så stannade all marsipan när jag använde äppelurskäraren. Använder man kniv (eller äppelurkärnare med för den delen) så kan man göra så att man inte går hela vägen till botten för det är dit marsipanen sjunker🙂

      Jag ska genast lägga in detta i inlägget. Tack för frågan!🙂

  4. Pingback: En vuxen cake pop « Sockerrus

  5. LÅter oerhört gott! Har just fått två studentcupcakeförfrågningar… ska nog prova dessa då, men inte med rosa rosting utan vit. Ska nämligen försöka mig på att göra studentmössor som ska ligga på, och då är det bättre med vit, eller möjligtvis brun, bakgrund. Tror du att chokladfrosting kan funka till dessa också?

    Allt gott!

    • Absolut, det tror jag🙂 Går även att göra en chokladvariant av denna frosting som är i receptet som jag testat🙂

      Ha det gott!

  6. Jättefina cupcakes! Blev jättesugen att göra dessa till min väns examensfest nästa vecka…
    Men en fråga dök upp när jag började läsa receptet.
    Ska man smälta smöret?

Kommentera

