Söndagsfika + sockerrus.se

Här har det varit full rulle och det känns nästan som att tiden inte räckt till 😉 Det är mycket på gång just nu och bröllopsinbjudningar är en av dem 🙂 Detta har dock fört med sig att jag inte hunnit uppdatera bloggen så ofta men hoppas på att få många chanser till att göra det denna vecka 🙂 Något nytt som skett med bloggen är att jag nu äntligen (tog bara nästan ett år 😛 ) har införskaffat en enklare bloggadress. Nämligen sockerrus.se 😀 Dock vill jag poängtera att den gamla adressen (https://sockerrus.wordpress.com) funkar precis lika bra! Jag har nämligen 2 adresser som går till min blogg för att det ska bli så smidigt som möjligt för alla 🙂

Så till söndagsfikat 🙂 Min kära vän Åsa och hennes härliga son David var över på en fika i söndags och då passade jag på att bjuda på en lite påskinspirerad mjuk kaka (där jag använt formen jag fått hemskickad ifrån Ninas Mat) och även min vaniljmuffins med salt karamellsås som vann mig en semifinalplats i tävlingen Årets bak- och dessertmästare.

En härlig gul (på insidan, lämnade den i ugnen lite för länge 😉 ) saffranskaka med apelsinglasyr, riven mandelmassa, Skittles och strösselkulor pudrad med lite florsocker. Blev väldigt god. Älskar saffran och tycker att den borde finnas i bakverk mer än kring jul. Tillsammans med apelsin och mandelmassa tycker jag att den gör sig extra bra 🙂

Mums... Älskar Skittles!

Dessa (se nedan) fick jag över från tidningsbesöket jag hade i fredags och fick också vara med på fikabordet i går 🙂

Ha en fortsatt härlig kväll!

Kram, Lisa

Det fina fatet kommer från Gerbera och muffinsformarna från Bagaren och Kocken.

Kommentera

