A Rose Cupcake

När jag i helgen satt och gjorde lite konstnärliga cupcakes gjorde jag även denna ”lilla” ros med små guldiga ”daggdroppar” på. Dock var jag faktiskt mer nöjd med min tanke i fantasin än hur den blev i verkligheten😉

Jag gjorde först större delen av rosen först och sedan satte jag fast den i lite frosting i min cupcake och satt dit fler torkade/stela blad jag förberett. När jag var nöjd med rosen borstade jag den med två olika rosa pulverfärger och klistrade fast små guldkulor.

Den består av Vaniljcupcake med Whipped cream cheese frosting och en ros av flowerpaste.

16 thoughts on “A Rose Cupcake

Kommentera

