För vackra för att ätas?

I helgen har jag fått utlopp för min kreativa sida och gjort lite fina cupcakes. Tycker det är så roligt att göra olika cupcakes som kräver lite extra arbete. De blir nästan som konstverk och det är nästan att man inte vågar ät upp dem efteråt – men bara nästan😉 De är ju trots allt till för att ätas🙂

Dessa cupcakes är mina bidrag till MissCupcake 2011 tävlingen som är igång. Vore supergulligt om du vill rösta på en eller flera av mina bidrag😀 Klicka på de olika bilderna (eller namnet) så kommer du direkt till tävlingen där du kan rösta. Det fina är att Du får rösta på hur många olika bidrag/cupcakes som helst men kan bara rösta en gång per cupcake (vilket är nytt för i år). Alla kan vara med och tävla med egna bidrag. Det enda kravet är att du dekorerar med minst en produkt från Dr Oetker.

Bidrag 1 Miss Wedding Cupcake”

Rösta här

Bidrag 2 ”Miss FantasyFlower”

Rösta här

Bidrag 3 Miss Princess”

Rösta här

Skulle du kunna äta dem?🙂

Alla cupcakes ovan består av en vaniljcupcake (recept på gång) fyllda med små äppelbitar och salt karamellsås (recept på gång), spacklade med whipped cream cheese frosting och täckta med marsipan (rosa) eller dekorfondant (vit). Dekorationerna består av sugarpaste. Allt på cupcakes’n är ätbart (förrutom de två band som är runt formen på Miss Princess och Miss FantasyFlower).

Har även detta bidrag med i tävlingen – ”Rainbow, Gold & Men”

Som du kanske märker så älskar jag cupcakes i flera våningar😉 Är ett kul sätt att servera dem på tycker jag🙂

Ha en riktigt härlig dag och Tack!

Kram, Lisa

20 thoughts on “För vackra för att ätas?

  1. Helt sjukt vackra alla. Har aldrig sett något så vackert i bakväg. Du är en värdig vinnare. Jag röstade på ”Miss FantasyFlower”. Men jag ville verkligen rösta på alla🙂
    Ha en bra dag

  2. Så söta! Vad duktig du är.

    Jag gjorde ett litet test med whipped cream cheese frosting. Jag tog två blommor av SP och två blommor av marsipan och la på frostingen. En SP-blomma och en marsipanblomma penslade jag lätt med neutral olja innan. Sen fick det stå i kylskåpet. Efter drygt ett dygn hade inget hänt med någon av blommorna. När jag provsmakade så kändes det inte som att någon blomma lösts upp heller. Inget vetenskapligt test men ändå.🙂

  3. Åh, guuud så fina!
    Detta får mig att påminnas om att det var lääänge sedan som jag gjorde cupcakes! Blir ju mest tårtor nuförtiden (om ens det – jag är supertrött, hehe…).
    Jag gillade nog bäst den med blått, eller det är svårt att välja!

    OCH GRATTIS (!!!) till bakmaskinstävlingen, så roligt!!! Det var du väl värd, så som du kämpat!

    Stooor kram!!
    Malin

  4. Jag har så klart röstat på dig. De är kanonfina allihopa. Det är kul att se att du har blivit bättre även på att foto och photoshop, du har snygga bilder på dina snygga bakverk🙂

  5. Pingback: Silver Crown Cupcake Set « The Cupcake Blog

    • Tack!🙂

      De minsta formarna är ketchupskålar som finns på exempelvis McDonalds. De större har jag köpt på ebay men de finns i webbutiker såsom Strössel och Annat samt KlaraForm.

Kommentera

