En liten söndagstårta

När jag gjorde brownies häromdagen så passade jag på att stansa ut små bottnar till en minitårta. Jag fyllde den med Bailey’s med kaffesmak och chokladganache samt vispad grädde. Jag spacklade även tårtan med osötat grädde för att se om en ny sockerpasta jag testat klarade av detta utan att fodras. Det gjorde den🙂 Återkommer med en sammanställning av olika sugarpaste inom kort.

Denna lilla tårtan dekorerade jag med två rosor gjorda av flowerpaste och ett svart band. Enkelt och snyggt🙂

 

Vita tulpaner är en favorit hos mig🙂

14 thoughts on “En liten söndagstårta

    • Nej jag gjorde ganache på det. Jag smälte ner choklad i lite grädde och hällde i lite Bailey´s när det smält. Blir supergott🙂
      Tack!

  1. Jättefin tårta! Låter gott med browniebotten. Tänkte fråga dig vad du använder för sugarpaste näår du modellerar? Jag har hittills använt min hemmagjorda och är nöjd med den men det skulle vara kul att testa en köpt och se om det är någon skillnad.

    • Tack!🙂
      Jag har än så länge använt olika. Ballinas var jag inte nöjd med då den bara sprack hela tiden, det har jag även hört andra säga. Dock om man blandade ut den med 50% sockerpasta så blev den bättre. Jag har hört mycket gott om Modelleringsfondanten som Strössel & Annat har men inte hunnit testa den (men den ligger här hemma). Har använt både marsipan, flowerpaste och sockerpasta samt i en blandning när jag modellerat.

Kommentera

