Mina cupcakes och tårta reste till Tyskland

Som ni kanske minns så fick jag möjligheten att göra cupcakes och tårtor (tårta 1, tårta 2) till Formexmässan som gick av stapeln i januari i år vilket var ett jättekul uppdrag. Tårtor har jag gjort tidigare till samma mässa men inte cupcakes. Denna gång var det fokus på mumin och jag gjorde mumincupcakes och ena tårtan hade mumintema. Dessa blev väldigt uppskattade av Mumin-licensinnehavarna så de fick följa med och ställas ut på Ambientemässan i Frankfurt. Eller de fick iallafall ta med sig en av varje cupcake samt min tårta på resan ner till Tyskland.

Ambiente är världens ledande internationella fackmässa för konsumentprodukter med det allra senaste inom inredning och köksartiklar, och är den viktigaste handels- och möteplatsen för de representerade branscherna. Mässan lockar 150.000 besökare från hela världen.

Hur häftigt är inte det då?! 😀 Tyvärr så har jag inte jättebra bilder att visa upp från de fina montrarna så man ser lite dåligt. Dock har jag sett att alla mina cupcakes och min tårta finns representerade i montrarna vilket är så himla kul! 🙂

Min Mumincupcake på lilla bordet

2 cupcakes på bordet och 2 på diskbänken + tårta

Å så här ser de ut med lite bättre upplösning 🙂

25 thoughts on “Mina cupcakes och tårta reste till Tyskland

  1. Pingback: Sockerrus firar 1 år « Sockerrus

Kommentera

