Yoda-Tårta

Idag var det dags för Jacob att fylla 6 år och till tårta ville han ha en Star Wars inspirerad tårta – Helst med Yoda. Skulle jag dessutom göra en 3D som står upp så skulle han bli väldigt imponerad. Å inte kan väl jag göra Jacob besviken inte!😛 Jag gjorde ett försök till att göra denna lilla gröna gubbe men gjorde misstaget att göra honom delvis i marsipan. Ansiktet var därför så mjukt att det formades om hela tiden. Men till slut så lyckades jag få till något som liknade Yoda iallafall. Känner ju att modellering inte riktigt är min starka sida och såg nu i efterhand att jag glömt rita dit pupiller😉 Men men, lillebror var nöjd med tårtan så jag hoppas att Jacob blev lika nöjd han!🙂

Tårtan består av Ägg-och Glutenfria Tårtbottnar fyllda med Vit Chokladganache och jordgubbsmousse. Jag spacklade sedan med grädde och täckte tårtan med marsipan.

Jag skickade även med en liten tårta just in case att den stora inte skulle räcka😉 Den är gjord på samma tårtbotten men fylld med hallonmousse istället för jordgubb. Den är täckt med dekorfondant.

22 thoughts on “Yoda-Tårta

  1. Yoda verkar vara mycket mer populär än vad hade en aning om!😉 Och du har gjort den kanonfin. Behöver inte vara självkritisk på den, även om jag förstår känslan… haha Finfina tårtor som vanligt!!

  2. Tårtan passade kanon på Star Warskalaset! Mycket fin och underbart god. Jacob delade Yoda mitt itu och gav halva till sin bästa vän, det är sann vänskap🙂

Kommentera

