Tranbärskakor med Mandel & Vit Choklad

Tranbär är härligt syrliga bär som passar väldigt bra tillsammans med sötman från vit choklad och mandelmassa. Receptet hittade jag hos Söta Saker men kände på en gång att mandelmassa skulle vara gott att ha i (det finns inte med i orginalreceptet). För att jämföra så gjorde jag en liten sats med orginalreceptet och en sats där jag la till mandelmassa och bytte ut vaniljsocker mot vaniljpulver. De senare blev mycket saftigare och enligt mig mycket godare. Don’t get me wrong, orginalet är goda, men de med mandelmassa blev alltså ännu godare 🙂 För att piffa upp dem lite så ringlade jag över lite glasyr. Receptet på dessa hittar du här.

7 thoughts on “Tranbärskakor med Mandel & Vit Choklad

  1. Hej Lisa!

    Är medveeten om att jag har varit en dålig kommentatör de senaste veckorna… man får prioritera. Men… jag har besökt bloggen minst en gång om dagen och kikat på allt du bjuder på. Många trevliga saker på sistone (som alltid iofs) som jag skall testa här hemma :0)
    Hoppas allt är bra mde dig och gänget där hemma!
    Kramar i massor

    • Hej!
      Gullig du är! Jag vet precis hur det känns! Är ofta inne på bloggar men inte inte lämnar kommentarer jämt, men tittar gör jag gärna och ofta 🙂 Allt bra här förrutom en inflammation där visdomstanden en gång satt 😛 Hoppas att allt är bra med er oxå!
      Stor KRAM till er alla 😀

Kommentera

