Hallon- och LakritsWhoopie

Hallon och Saltlakrits är en kombination jag gillar och ville testa att göra whoopies som har de smakerna. Jag gjorde hallonwhoopies fyllde dem med whipped cream cheese frosting och rullade dem i saltlakrits  – Yummie! 🙂 De blev dock lite mer röda än rosa som jag tänkt 😉

Jag testade även att göra en Hallon- och ChokladWhoopie genom att blanda smeten från de båda som syns på locket (se bilden nedan). Den rullades inte i saltlakrits utan fick en kant av smält choklad och sockerkulor samt fylldes med hallonfrosting. Tycker dock inte att chokladsmaken blev tillräckligt stark då man smakar mest hallon, men det kan ju ha och göra med att jag fyllde med hallonfrosting oxå 😛 Får helt enkelt testa att fylla med något mer neutralt nästa gång.

12 thoughts on “Hallon- och LakritsWhoopie

  1. Hej Lisa,
    vill tacka för receptet på Whipped Cream cheese-frostingen som jag använde i måndags! Frostingen var verkligen ljuvlig och alldeles lagom söt! jag hade den på jordgubbs- och vitchokladmuffins, passade väldigt bra. Den kanske inte ser riktigt lika snygg ut att spritsa på som fetare eller krämigare frostingar kan göra men det blev ändå jättebra och som sagt, suverän smak! Tack igen för snabb hjälp också! INväntar kundens reaktion, själv blev det influensa så jag kunde inte ens leverera dem själv. Mannen fick bli cupcakesbud…

    • Hej Carina!
      Vad kul att du gillade den! 😀 Låter som en mycket god frosting till jordgubbs- och vit chokladmuffins. Hoppas att de var nöjda!
      Har hittat en annan frosting som inte är lika söta som andra tycker jag. Ska lägga ut den snart 🙂

      Ha det gott!
      Lisa

  2. Hej,
    håller precis på att bakar whoopie pies för första gången. Har inte provsmakat än men jag har stora förhoppningar. Men ett litet frågetecken dök upp. Hur förvarar du dem? I kylen? Går dom att frysa? Och hur har du på frostingen, med sprits? Jag tog en slickepott och det kändes ganska bökigt och kladdigt….

    Tack för en fin och inspirerande blogg!

    /Malin

    • Hej!
      Det går att frysa whoopies utan problem. Jag har dock inte testat att frysa dem med fyllning utan bara själva kakan. De flesta fyllningar går ju iofs att frysa så det går säkert att frysa dem hela. Du kan förvara fyllda i kylen ett par dagar. Ofta så är de som godast när de fått gotta ihop sig lite 🙂
      Antingen brukar jag använda en kniv och smeta på eller så använder jag en spritspåse, är ju enklare med det senare 🙂

      Tack själv Malin! 🙂

Kommentera

