En guldig minitårta

Var väldigt länge sen jag gjorde en tårta och har helt klart haft lite abstinens de senaste dagarna. För att råda bot på saken passade jag på att göra en liten minitårta till min älskling. Det blev en enkel sådan gjord på en saftig chokladmuffins som jag delade och fyllde med glasscreme. Det vita locket är marshmallowfondant (MMF). Har aldrig använt MMF förrut och passade på att köpa en förpackning för att testa (är lite lat och orkade inte göra min egen 😉 ). Den var betydligt godare än vanlig sugarpaste (Ballina, Bakels) och väldight elastisk vilket underlättar när man arbetar med den. Kan dock inte säga om den smakade precis som marshmallows, men hade en mjuk smak som jag gillade.

Tårtan dekorerade jag med ätbar guldfärg och guldpärlor. En plexiglasskiva fick agera tårtassiett.

 

11 thoughts on “En guldig minitårta

  1. Kul att du gillade MMF. Har aldrig bakat tårta med vare sig marsipan, sugerpaste eller MMF men såg ett recept på en annan blogg och den tjejen tyckte det smakade just godare än sugarpaste och att den var lättarbetad så tänkte testa det snart. Vill ju också testa att göra fina tårtor!

Kommentera

