For the Love of Macarons

Jag tänkte att det var dags att baka lite macarons då det var väldigt länge sen sist. Det blev rosa smultron macarons som passar jättebra till Alla Hjärtans Dag. Har inte testat att göra smultronmacarons förrut och jag kan säga att det kommer jag absolut föra igen – De blev jättegoda. Smultron och Mandel går verkligen hand i hand!🙂

Här har jag fyllt dem med en citronchokladfyllning.

 

Ros och hjärtan är gjorda av sugarpaste med hallonsmak och bladen är av marsipan med päronsmak.

20 thoughts on “For the Love of Macarons

  1. åååå.. det är helt perfekta. Runda, blanka och fina. Hur fick du till smultornsmaken? essens? Vad köper du den i så fall? Och hallonsugerpasta, det lät himla gott. Smaksätter du den själv el köpt med den smaken? Jag vill också lära mig göra macarons

Kommentera

